Sveiki,
Vienas skandalingiausių savo
kartos kino režisierių Roman Polanski tikriausiai daugeliui atmintyje išliks
kaip siaubo filmų „Rozmari kūdikis“, „Pasibjaurėjimas“ bei jautriojo „Pianisto“
režisieriumi. Per savo kūrybinį gyvenimą režisierius sukūrė ne vieną kultinį
filmą, o savo paskutiniuose kūrybos dešimtmečiuose tapo labiau erotiškai
aštrus, pasidavė mistinio trilerio žanrui. Pastarasis filmas „Paremta tikra
istorija“ (pranc. D'après une histoire vraie) (2017), kaip jau
beveik Polanskiui ir įprasta, pasakojama apie kūrybos krizės ištiktą žmogų. Garsi
rašytoja Delfinė po super sėkmingo romano pristatymo yra paskendusi naujuose
ieškojimuose, vis besiblaškydama, ji ima išgyventi krizę, jog naujo romano
nebepavyks parašyti tokio gero...
Ir kur buvus, kur nebuvus, kaip
kokiame mistiniame M. Bulgakovo „Meistras ir Margarita“ romane atsiranda
Maskvoje velnias ir katinas... Tik šįkart tai ne tiek velnias, kiek žavi ir nuo
pat pradžių demoniškai įtartina moteris Elle, prancūziškai reiškia įvardį „ji“.
Pamažu išsekusi rašytojo perduoda savo gerbėjai visą gyvenimo kontrolę, o
aistringoji draugė su malonumu viską perima ir dar savo rašytoją vaistais
nugirdo...
R. Polankis yra jau kūręs filmą „Vaiduoklis“
(2010), apie rašytoją, kurį anuomet įkūnijo Ewan McGregor, pastarasis rašė įžymybėms
už juos ir gaudavo honorarus. Šioje istorijoje, sakyčiau, moteriškoje versijoje
taip pat nagrinėjamos labai panašios temos: prie kokios beprotybės gali
privesti kūrybiniai lūkesčiai, paieškos ir išsekimas. R. Polanskiui svarbi
fantazijos, alter ego, rašomų veikėjų ir parklupdytų bei palaužtų realių
veikėjų sintezė, išryškinti, kad kūryba ir beprotybė tai beveik tas pats,
skiriasi tik psichinė sveikata. Ne kartą pagalvojau, žiūrėdamas „Paremta tikra
istorija“, jog jis man asocijuojasi su S. Kingo romano „Mizerė“ (1990) ekranizacija,
kurioje garsus rašytojas visai žiemai įstringa su beprote gerbėja kalnų
namelyje ir tampa jos įkaitu. Panašiomis gairėmis čia vyksta analogiška
istorija, nes Delfinė susilaužo koją ir ją atokiame Prancūzijos kaimelyje
pradeda globoti naujoji draugė.
Priešingai nei „Mizerėje“, šiame
filme Polanskis žaidžia jautria rašytojos vaizduote, todėl taip ir neaišku, ar
Elle apskritai egzistavo, ar ji koks nors rašytojos prisiminimas, o gal ir
reali psichologinė teroristė, o gal tik šiaip medžiaga savo naujajai knygai.
Šios interpretacijos paliekamos neišgrynintos ir spręsti belieka pačiam
žiūrovui. R. Polanskio mūza E. Seigner ir garsioji E. Green sukuria aštrių
psichologinių ir kiek erotizuotų veikėjų duetinį šokį ir jos čia tikriausiai
šiame filme pačios įdomiausios, nes siužetas, kad ir koks jis įtraukiantis,
bauginantis, atrodo lėkštokas ir siauras, kadangi nuo pat pradžių galima sekti
analogiška siužetinių įvykių eiga ir pasijusti, lyg žiūrėtume kokio nors seniai
matyto panašaus trilerio perdirbinį.
Mano įvertinimas:
7/10
Kritikų vidurkis: 43/100
IMDb: 5.7
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą