2018 m. gegužės 6 d., sekmadienis

Eilėraščiai: Jonas Mekas iš "Dienos raštai"


Sveiki,

Kartais internetinė plotmėje pasigendu Jono Meko eilėraščių, tad mažą pluoštelį patalpinu iš:
Jonas Mekas. „Dienos raštai“ – Vilnius: Baltos lankos, 1998.

***

Laukai
pilni sniego.

Medžiai
sustingę miega.

Širdis
žiūri į lauką

Ir
pavasario
laukia.

***

A kelio akmenėlis,
gulėsiu, kol mane paspirs.

Generacijos ateis ir mirs,
gėlės žydės ir vys,

tik aš,
paspirs, aš pariedėsiu,
ir būsiu vis.

***

Medis pasiguodžia medžiui,
lietaus lašas su lietaus lašu –
tikrai aš
vienas savo abejojimuos degu.

Tikrai aš, kaip skausmo vilyčia
vienas į rugsėjį vis krentu,
abejojimu, ir baime, ir kančia
siekdamas vis tolstančių krantų.


***

Liepos šakose paukščiukas gieda.
Geltona bitelė čiulpia žiedą.

Angelas prie tvarto stovi,
žiūri, kaip arkliai geria iš lovio.


***
Gyvenu susikryžiavęs
neapsisprendęs.

Laikas
dabartis
dega

kertas
ašmenų briauna.

Einu prisilaikydamas

ekvilibristo
kortele,

gyvenimo
paskliaustėmis.


***

Aš buvau ant Stikso upės.
Krankė varnos  ten ratu.
Ir mačiau aš mirtį šypsantys
ant abiejų krantų.

Kartą užėjau aš Janų
miegant po plačiu medžiu.
Aš žiūrėjau, ir mačiau aš
melą ant jo abiejų veidų.



***

Sėdžiu aerouoste.
Rėkia radijas.
Kvepia
dirbtinės
butaforinės
gėlės.

***

Niekas nemato ir negirdi,
kaip liūdnumas graužia širdį.

Tarytum kirvarpa per medį,
tartum dagio dygliai bedas

Vis gilyn, skaudyn vis sminga
vilyčia aštri, skausminga.


***

Tėve mūsų,
aukštaičiai, žemaičiai
ir prūsai,

buvome čia,
esam
ir būsim

iki
laiko
pilnumos.


***

gėdos dienos
užmaršties
        lūpos

1980





















Jūsų Maištinga Siela


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą