2013 m. vasario 4 d., pirmadienis

Šios dienos daina: Gytis Paškevičius "Šiam pasauly"



Sveiki visi,

Man asmeniškai Gyčio Paškevičiaus daina „Šiam pasauly“ yra viena gražiausių ir prasmingiausių dainų lietuvių dainų padangėje. Ši daina pirmą kartą pasirodė 1994 metais ir jau greitai švęs solidžią brandą – dvidešimtmetį. Aš pats asmeniškai pamenu gal kokius 1996 metus, kai mano dėdė man, dar būnant vaikui, aiškino šios dainos prasmes ir kokia ji nuostabi, tada net suprasti negalėjau, kam ši baisi daina gali patikti. Tada apskritai maniau, kad vyriškas balsas yra negražus ir dainuoti turi ir gali tik moterys ir merginos. 

Šiandien viskas apsivertę atvirkščiai. Filosofinį turinį spinduliuojanti baladė „Šiam pasauly“ yra tarsi paminklas besikeičiančiam laikui ir gyvenimui. Daina paliečianti pačias asmeniškiausias refleksijos trajektorijas ir kiekvienam ji neša vis kitokią skonį, spalvą, prisiminimus, emocijas. Tad dalinuosi šia jau visiems gerai žinoma daina, o kartu labai džiaugiuosi prieš keletą metų sukurta „sukryžminta“ dainos versija, kurią akomponavo Deividas Zvonkus savo Smaragdiniam Telšių chorui. Tuokart Paškevičiaus „Šiam pasauly“ puikiai tiko su Pet Shop Boys daina „Go West“, nors kai kuriems tai atrodė ir įžeidimas originaliam kūriniui, bet man tai buvo anaiptol ne įžeidimas, bet naujas prasmes ir skambesį atverčianti versija. Pasiklausykite abiejų:

Gytis Paškevičius – Šiam Pasauly


Deividas Zvonkus ir Smaragdinis Telšių choras – Šiam pasauly


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą