Sveiki visi,
Visai netikėtai trumpam užbėgau į klasiką tapusį kiną ir šįkart tai
kultinio italų režisieriaus Luchino Visconti juosta „Mirtis Venecijoje“ (Morte
a Venizia / Death in Venice“ (1971 m.), pagal to paties pavadinimo Thomas Mann
romaną „Mirtis Venecijoje“. Na, tiesą sakant, iki tol apie L. Visconti nieko
nežinojau ir nieko neregėjau, tik pavardę buvau kažkur kontekstuose girdėjęs ir
štai pasitaikė pažiūrėti garsaus rašytojo ekranizaciją, kuri manyje sukėlė
įvairiausių prieštaravimų...
Iš tiesų šį filmą man nebuvo lengva žiūrėti, nors ir bandžiau jį priimti
kaip kūrinį ir retsykiais iš tikrųjų žavėdavausi Viskončio teikiamais vaizdai,
kurie pakerėdavo kaip impresionistiniai dailės kūriniai. Filmas labai subtilus,
savotiška tyli kančios drama senam apkaršusiam dėdukui, kuris karštligiškai persekioja
į Veneciją atkeliavusį paauglį lenką Tadžį. Filmas tylus, kvepiantis prabanga
ir atkurta praėjusio amžiaus pirmųjų dešimtmečių dvasia – moterys su skrybėlėmis
ir tinkleliais nuo moskitų, rūbai, išpuoštos salės – viskas nepaprastai
estetiška ir skoninga. Šiame filme kiekvienas žvilgsnis, kiekvienas judesys
sutampa su bauginančiu garso takeliu ir kažką mums perduoda. Puiki vaidyba,
puikus pastatymas, nors retsykiais tas susižvalgymas, tos perdėtos žvilgsnių šachmatų
partijos virsdavo, mano akimis, perdėtu teatrališkumu ir nenatūralumu, tačiau
žvelgiant į tai, kad pagrindinis personažas serga ir karščiuoja, realybę panašėjančią
į sapną galima labai lengvai paaiškinti.
Jūra, rūkas, Venecijos kultūra, kuri nepanaši į nūdienos kultūrą, valtys,
viešbučiai, muzika – viskas dvelkia magišku laikotarpiu. Žinoma, kančios buvo
daug pagrindiniame personaže, jis kankinosi ir tai buvo galima jausti visame
kame – be žodžių perteiktas nerimas, baimė, panikos priepuoliai, svaigulys,
susirūpinimas, atotrūkis nuo realybės. Erzino kai kurios scenos, kurių tiesiog
nepriėmė protas – ilgos scenos, kuriomis turėjau lyg ir mėgautis kaip
paveikslais, tapo kančiomis, todėl buvau retsykiais slegiamas monotonijos,
tačiau būdavo ir taip, kad atsiplėšti negalėdavau. Taigi filmas vienas iš tokių
keistesnių, kuris šiek tiek priminė neseniai matytą „Kontroliuojamos ribos“
(2009), tačiau pastarasis mane netgi sužavėjo, o „Mirtis Venecijoje“ liko
pusiau denyje, pusiau už borto. Rimtesnio ir klasikinio filmo gerbėjai turėtų
susidomėti šia juosta, manau, daugeliui iš gurmanų turėtų visgi patikti.
Mano įvertinimas: 7.5/10
IMDb: 7.5
Jūsų Maištinga Siela
Žiūrėjau šį filmą prieš kokius 20 metų. Visconti yra genijus. Pažiūrėkit jei rasit laiko jo šedevrą Roko ir jo broliai. Jei neklystu tai buvo Aleno Delono debiutas kine. Grįžtant prie Mirties Venecijoje man labai nepatiko pats kūrinys. Iš to ką mačiau Viskončio kinme padariau išvadą , kad manas buvo arba gėjus arba pedofilas, nes filme aiški centrinė pedofilinė ašis.
AtsakytiPanaikinti