2014 m. liepos 9 d., trečiadienis

Filmas: "Po tavo oda" / "Under the Skin"




Sveiki, kino žiūrėtojai,

Labai apsidžiaugiau, kai pagaliau mane pasiekė filmas, kurio labai laukiau „Po tavo oda“ (angl. Under the Skin) (2013), kuris turėjo rodyti nepaprastus Scarlett Johansson aktorinės meistrystės privalumus, nes paskutiniu metu aktorė įsisukusi į komercinio kino filmavimus ir šis filmas turėjo parodyti visai kitą jos pusę. Na, su britų režisieriumi Jonathan Glazer buvau susipažinęs prieš tris metus, kai pamačiau jo filmą „Gimimas“ (2004), kuris lyg ir glumino kitus žiūrovus, bet man tada jo filmas tiko ir patiko.

„Po tavo oda“ – tai kur kas, mano akimis, prastesnis filmas, nors kino kritikai negailėjo liaupsių, tačiau mano lūkesčiai buvo kur kas aukštesni. Filmas nuo pat pradžių pasakoja itin simbolišką ir abstrakčią istoriją, kurioje kylą milijonas klausimų. Vis su draugu per seansą susižvalgydavome ir klausdavome: „Ar tu jau ką nors supratai?“ Ir vis nieko. Iš tikrųjų esu matęs ne vieną europietišką panašų fantastikos elementų turinčią šaltą juostą, kuri turi mažai dvasiškumo, kur pilna metaforų, mįslių, abstrakcijų, kur nežinosi, ar čia pasąmonės žaismė, sapnas ar tikrovė. Išties nemėgstu tokių filmų, bet kas galėjo pasakyti, kad po „Gimimo“ režisierius pasuks tokia linkme?


Kadras iš filmo "Po tavo oda".

Išties klausimų, žiūrint kilo daug, bet juostai persiritus į antrą pusę, nustojau klausti, draugas nuėjo miegoti, o aš sukandęs dantis pasakiau sau, kad žiūrėsiu iki galo, dėl Johansson, kuri visą filmą atrodė tokia... Ta jos plaukuosena panaši į Mill Jovovich ir akys, tačiau nepasakyčiau, kad ta istorija mane sužavėjo ir sužavėjo ji šioje istorijoje. Neosimbolika, Škotiškas šaltumas, bandymas suprasti, ką norėjo pasakyti režisierius, kad, anot jo, mes norime gyventi svetimus gyvenimus, pasisavindami jų išvaizdą, o viduje norime paslėpti savo savastį ir prigimtį. Lygiai taip pat ši androidinė simbolinė būtybė vilioja vyrukus į savo automobilį, bet niekaip negali su jais pasidulkinti, nes po jos oda tėra tik latekso guminė lėlė be makšties. Gal iš tikrųjų mes pradžioje geidžiame tik kūno ir gražios odos, bet susidūrę su realybe, visgi paneigiame pirmumo įspūdį. Visgi filmas šaltas, pilkas, niūrus, nepatiko atmosfera, pernelyg daug simbolikos, bereikšmės monotonijos, bereikalingo nuklydimo į bereikšmes pasakojimo linijas ir apskritai, net nežinau, kam tokį filmą rekomenduoti.

Mano įvertinimas: 2.5/10
Kritikų vidurkis: 78/100
IMDb: 6.8


Scarlett Johansson kalba apie filmą „Po tavo oda“.


Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras: