2010 m. kovo 30 d., antradienis

Moters įvaizdis - gaunamas su reklamos injekcija


Sveiki mielieji, kaip jūs gyvenate? Šiandien kaip tyčia, o gal visai netyčia atkreipiau dėmesį į reklamą. Nepamenu, kas jame reklamuojama, nes reklama kone penkių sekundžių, tačiau mane apstulbino, kad reklamoje filmavosi MOTERIS. Ne bet kokia moteris, o paprasta, ne koks sekso simbolis, ne papai automatai. Sakau, kažkas čia ne taip. Juk kaip jūs įsivaizduojate reklamą be papų ir kitų moteriškų atributų, tarsi būtų parduodama ne prekė, o pati moteris. Neretai tokie papai švaistosi tarp animacinių filmukų reklamų, vaikus, mat, nori sudominti gera kokybiška reklama. O šiandien teko išvysti solidžią, pagyvenusią moterį reklamoje, na, gal drastiškas spjūvis reklamos kompanijoms, sulaužęs jau įsigalėjusius stereotipus, kad prekę gali įsiūlyti tik gražus žmogiškasis kūnas. Reklamos poveikis didelis, kad net gauni šoką vieną dieną įsijungęs ir pamatęs ne to, ko tikiesi kaip visada. Vakar šliūkštelėjo dar viena reklama, kuri tiesiai šviesiai žiūrovui sako: „nesitikėkite, kad darysime Jums nuolaidą, nieko šiais laikais nemokomo nebėra!“ Kaip jums tokia „nagla“ reklamėlė? Atmetę reklamoje sustatytus vaikus ir visokias olialia pupytes, galiausiai galime pamatyti ir reklamų maištautojų, kurie tiesiai šviesiai pasako apie esamą padėtį ir abejoju dar dėl to nukenčia jų produktas. Galiausiai iš kur Lietuvoje ir visame kitame likusiame pasaulyje požiūris į moterį ir merginą bus teisingas ir teigiamas, jei pati reklama naudojasi motes įvaizdžiu, tiksliau sakant, moters papais vietoj tualetinio popieriaus valyti užpakaliui ir mūsų smegenims. Įdomu, kaip reaguoja pačios moterys į seksualias reklamas, jau nekalbu apie „Lenor“, kur reklamos kadre išnyra nuostabaus grožio ispanas ar italas ir pakrutina antakius, visos tuoj kaip mat nebegali praeiti parduotuvėje nei pro „Lenor“, nei pro „Silan“ ar kitą importinį „briedą“. Bet vis vien daugiau reklamos su seksualiomis moterimis, o televizorių žiūri daugiausia moterys ir dauguma tingių vyrų, na, dabar, aišku, ir bedarbiai. Įdomu, kaip pačios moterys reaguoja į pateikiamą presuotą moterį? Leiskite atspėsiu, jūs jau pripratusios, kitaip sakant, jau nebekreipiat dėmesį. Na, kaip “Jacobs“ reklama neapsieis be apnuogintos gražios moters? Juk neįmanoma. Pastaraisiais metais žmonės atkišo ir vaikus, mamos dienos proga sustatyti vaikai už pigių karkasų yra priverčiami už saldainius ir grašius sakyti eilėraščius mamai, kad po to visa Lietuva į juos žiūrėtų. Galbūt tai gražu, bet už to slypi komercinis biznis. Kūno kultas ir vaiko bejėgystė yra vieninteliai dalykai, prieš kuriuos negali atsilaikyti žmogaus pasąmonė. Be to, žinome, kad reklamos yra apgaulingos, jos supranta, ko mes norime. O tos putojančios dėmės, dėmė vonioje, viryklėje ar šiaip ant rūbų, galiausiai žmonės tai supranta, kad tai farsas patys išbandę produktą, kol galiausiai kiekvienas kvailys išbando ir išmėgina valiklį ir įsitikina, kad šnipštas, bet palaukit, po metų ateina nauja reklama, kuri reklamuoja jau patobulintą produktą, jau geresnį, kuris tikrai išvalys jūsų nuostabiąją dėmę. O taip, reklamoje dėmė gali būti nuostabi! Jau nekalbu apie švelnius kūdikių užpakaliukus, prie kurių dienos šviesoje per didžiuosius ekranus glaudžiasi tėvai, kone murdo nosį į vaiko ... ir ieško smarvės, bet juk servetėlės viską išvalė! Jau esu kalbėjęs apie reklamą ir jos siekius, jau nebesinori visko kartoti, tik galiausiai turime likti savo paties likimo kalviais, o ne reklamos aukomis. Ar ne taip?

Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras:

  1. Šaunu !
    Seniai beskaičiau tokį pamąstymą , bet apibendrinta visa situaciją labai tiksliai!
    Taip , mes moterys seniai nebepastebime reklamų , ne tik su seksualiomis , gražiomis ir jaunomis moterimis , dabar išgirstu , kad jau ir mes ''kasdieninės'' tampame reklamų veidais ! Irgi tampome "preke "! O dar vaikai reklamose - ar tik man vienai atrodo , tai tai eksploatavimas , tiek vaikų , tiek mūsų jausmų ? Ko siekia reklama , mes visi puikiai žinom , tik man neaišku ,kad ji tokia egzistuoja . Vadinasi yra paklausa !? Nes, jei yra paklausa yra ir pasiūla. Peršasi išvada , kad vis esame reklamų aukos , o , tai manęs optimistiškai nenuteikia.
    Geras pamąstymas !
    LACRIMA HELIADAE

    AtsakytiPanaikinti