Sveiki,
Scanoramoje
rodytas aktorės ir režisierės Tuva Novothny debiutinis filmas „Akloji zona“
(novr. Blindsone) (2018), manau, daugeliui įstrigs atmintin dėl
emocionalumo. Vienu nepertraukiamu kadru nufilmuotas pusantros valandos filmas
savo technika galėtų varžytis nebent su vokiečių filmu „Mano vardas Viktorija“
(2015), tačiau pastarasis kur kas labiau netikėtas, nes kečiasi ne tik
veikėjai, bet ir žanras, o štai „Akloji zona“ labiau sutelktas į vieną
pagrindinį įvykį – mergaitė žudosi, o tėvams didžiulis šokas.
Iš tikrųjų
pirmoji filmo pusė (iki tragedijos) buvo labai bauginanti. Atrodo, kad nieko
nevyksta, atrodo, mergaitės iš po treniruotės šnekasi ir netrukus įvyks kažkas
labai baisaus – apiplėšimas, išžaginimas, pagrobimas, o gal staigi avarija.
Visgi režisierei rūpėjo ne tiek siužetas, ne tiek netikėti posūkiai (nors
užtenka šiam filmui ir vieno), o būtent begalinis motinos skausmas. Motina
važiuoja žiaukčiodama paskui greitąją, visos emocijos yra šoko būsenoje, todėl
aktorė Pia Tjelta pasidarbavo kaip reikiant perteikdama psichofizinius elgsenos
ypatumus. Ilgas nenutrūkstantis kadras iš žiūrovo reikalauja begalinio
susikaupimo, kone ne mirksėjimo ir, žinoma, empatijos, susitapatinimo su
tragedija, nes kitu atveju filmas atrodys kaip ištęsta begaline katastrofa su
smulkmeniškomis kelių žmonių hiperbolizuotomis tragedijomis. O ką, neužtenka
pasaulyje masinių katastrofų? – pasakytų koks nors cinikas. Tačiau susitapatinti
gana lengva, nes aktorė jausminga, o tragedija, jeigu pagalvosime apie savo
aplinkos žmones, taip pat paneria į šoko būseną, todėl žiūrovas yra veikiamas
būtent katastrofos ir šoko būsenų rezonanso, o kas jam daugiau belieka...
Filmo
emocijos ir vaizdavimas lyginamas su Muncho paveikslu „Klyksmas“ ekspresija. Būtent
ekspresija ir yra šio filmo varomoji jėga. Kaip ir aktorė bei operatoriaus
darbas. Kitą vertus šiame filme pasigedau tik esminio dalyko, kurio visada
trokštu ir geidauju iš nekomercinio festivalinio filmo – pačios provokacijos,
netikėtumo, filmo idėjos. Šiaip daugiau ar mažiau kituose filmuose jau matyta,
pasakojimo technika ir ekspresija nebestebina, todėl filmui, atrodo, stinga
ambicijos, o režisierė žaidžia jau patikrintomis dramos žanro kortomis.
Pavyzdžiui, rusų režisieriaus A. Zviegincevo „Nemeilė“ veikia kur kas aštriau,
įtaigiau, provokatyviau, nes per vaiko dingties tragediją atsiveria tokios tėvų
ir visuomenės susvetimėjimo bedugnės, kad „Akloji zona“ atrodo kaip siauras
takelis prieš greitkelį.
Mano įvertinimas: 7/10
IMDb:7.1
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą