Sveiki,
Režisierius Antonio Campus šiemet
pristatė visai įdomų filmą „Velnias visada šalia“ (2020), kuris man labai
patiko tiek tema, tiek kompozicija, tiek dėl aktorių kolektyvo, todėl
nusprendžiau pasižiūrėti ir senesnį jo darbą pavardinimu „Kristina“
(angl. Christine) (2016). Šis biografinis filmas pasakoja apie 1974
metais tiesioginiame TV eteryje nusišovusią žinių reporterę ir vedėją Christine
Chubbuck.
Filmas atspindi žiniasklaidos
aštunto dešimtmečio pasakojimo ir darbo metodikos manierą. Populiari buitinių
istorijų žurnalistė ir reporterė Christine serga depresija, ji kasdien iš visų
jėgų stengiasi patenkinti savo menkavertiškumą, įrodyti, kad ji gali geriau ir
daugiau, tačiau šalia atsiranda kasdien vis labiau prastėjantys reikalai –
blogi santykiai su motina, stresas, gimdos skausmai, vienatvė, uždarumas...
Kasdien vis blogėjantys reikalai veda Christine prie radikalių sprendimo būdų.
Filme pasirodo aktorė Rebecca Hall, kuri sukuria gana įtaigų ir įsimenantį vaidmenį,
o ir aštuntasis dešimtmetis, seksualinės revoliucijos apogėjus ir kabelinės
televizijos sužydėjimo metas kelia tam tikrus dokumentinio kino įspūdžius.
Filmui iš esmės pavyko atskleisti
Christine gyvenimo užkulisius, suprantami ir logiškai pateisinamos moters
psichinės sveikatos sutrikimai, jos sprendimai. Žiūrėjau šį filmą ir galvojau:
velnias, viskas gerai su šia juosta! Netgi labai gerai! Tačiau kodėl didžiąją
filmo dalį žiūrėjau taip neįsitraukęs ir kiek nuobodžiaudamas? Manau,
priežastis yra tiesiog filmo medžiaga. Iš biografinės Ameriką anuomet
šokiravusios istorijos priskaldyti daug malkų, padaryti meninį produktą. Ir filmas,
galima sakyti, pavyko, tačiau be to fakto, kad moteris priėjo liepto galą,
nelabai filmas iš esmės be laikmečio atributų kažkuo išsiskiria. Tokie
biografiniai filmai neturi platesnės idėjos plėtotės, štai kodėl „Velnias
visada šalia“ buvo kur kas įdomesnis filmas, nes jis apėmė globalius dalykus, o
depresijos apimta Christine – tokių kinuose ne vienas ir ne du – tiesiog nebeįtraukia
kaip į keistą ir nepažinų pasaulį. Žinoma, tokių filmų reikia, reikia diachroninio
ir istorinio kalbėjimo apie mūsų laikmetį ir praeitį, bet visgi pasibaigus
filmui, kurio finalas tikrai vykęs, neapleido šioks toks tuštumos jausmas, kad filmas
sukurtas dėl to, kad kurtų režisieriai.
Mano įvertinimas:
6.5/10
Kritikų vidurkis: 72/100
IMDb: 6.9
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą