2023 m. spalio 2 d., pirmadienis

Filmas: "Niekas tavęs neišgelbės" / "No One Will Save You"

 

Sveiki,

 

Pastaruoju metu sudėtingai sekasi su rimtu kinu, turėjau keletą blokinių nusivylimų, tad kurį laiką traukia prie siaubo ir detektyvinio žanrų. Vis galvoju, kur dingo filmai apie ateivius? Jų tiek mažai, palyginus tuos su apsėdimais ir įvairiais žudikais bei pabaisomis. Aišku, pasakoti naują filmą apie ateivius novatoriškai nėra lengva, paskutinįkart mačiau tikriausiai filmą „Ne“, kuris iš dalies labai stengėsi perteikti kitaip. Kitoniškumo tikėjausi ir iš naujausio filmo „Niekas tavęs neišgelbės“ (angl. No One Will Save You) (2023), kurį režisavo Brian Duffield, o tai jau antrasis ilgametražis kūrėjo darbas.

 

Istorija apie nebylią jauną merginą, gyvenančią mažo miestelio atokiame vienkiemio priemiestyje. Daug apie ją nesužinome, tik tai, kad ji vengia miestelėnų ir policijos. Neturi ji nei draugių, nei tėvų, nei kokio šuns ar katino. Gyvena ji vienui viena ir užsiima rankdarbiais, mokosi šokti, klausydamasi vinilinių plokštelių. Žodžiu, absoliučiai asociatyvi ir dėl to, atrodo, laiminga. Vieną naktį ją prižadina keisti garsai, nes į jos namus įsibrovė... pilkis ateivis humanoidas, klasikinis atvejis, kokius yra nupasakoję teigiantys tikrovėje turėję kontaktą su jais. Mergina, nors ir nebylė, drąsiai kovoja su įsibrovėliu, kol kitą dieną sužino, jog visa apylinkė yra paveikta naktinių svečių ir jai, negalinčiai išrėkti tiesos, belieka tik grįžti į namus ir atsilaikyti dar vienam antpuoliui.

 

Iš vienos pusės buvau nustebintas, kaip režisierius gerai vysto klasikiniais būdais įtampą, kai tamsiame name mergina bando išsisukti nuo ateivio (panašią įtampą, kai žiūrėjau pirmąją „Tylos zona“ (2018) dalį). Tiesa, tai ir lieka geriausia šio filmo dalis. Pagrindinė veikėja su savo nebilyste atrodo plokščia kaip karosas, nes ir vėl scenarijaus autoriai ją "apdovanojo" kažin kokia bejėgyste ir kalte dėl draugės Modės mirties, dėl kurios taip smerkia miestelėnai. Galiausiai susidūrimas su ateiviais jaunai merginai taps kaltės atleidimo košmaru, po kurio, žinoma, ateina išsivadavimas.

 

Nesu tikras dėl tam tikrų erzinančių veikėjos veiksmų, dėl kurių norėjosi sušukti: „Bryna – ateivių žudikė“. Pažangūs ateiviai pilkiai atrodo vietomis kaip tyčia sukvailėję (o tokios technologijos, tokia galia!); kaip tyčia, kai priartėja prie veikėjos, vos sugeba atsilaikyti prieš gležną ir išsigandusią merginą, kuri net spintelės durimis pritalžo įsibrovėlį, o didelis ir stiprus vyras neatsilaiko nė sekundei prieš kosminių laivų spinduliuotę. Tai išties tas loginis kontrastas, stiprinant merginos feministines galias, yra pernelyg klišinis ir nuobodus.

 

Nebloga grafika, kitoks, tirštesnis ir kur kas labiau ne mįslėms bei plepalais grįstas pasakojimas, o tikresnis ir ilgesnis susidūrimas su pilkiais (nereikia laukti filmo galo, kol pamatysite, kaip nupieštas ateivis, jie čionai pasirodo kone iškart ir yra aktyvūs, individualizuoti formomis ir elgsena). Kino kūrėjai iš dalies nori progresyvaus žvilgsnio į ateivius vaizduojantį kiną, sakyčiau, netgi pavyksta, tačiau visas naratyvas maždaug nuo pusės filmo ima pamažu lyg smeigtuku badyti žiūrovų pripūstų balionų lūkesčius – žodžiu, viskas bliūkšta. Toji atgailos, atleidimo istorijos finalinė scena su ilgai sulėtintais ir apsiseilėjusiais veidais tampa ne fiksuota siaubo atmosfera, o vėžliškai besivelkančių klišių karavanas. Scenaristų pastangos apjungti siaubą su žmogiškaisiais pagrindinės veikėjos traumos faktoriais darosi ne tik nepatrauklios, bet kankinančiai karčios, lyg žiūrėtum staiga iš trilerio pasakojimo padarytą pantomimos teatro reprezentaciją, kuri įgauna parodijos atspalvių. Negi galima apsieiti be trokštamų graudenti siaubo žanre, argi tai jau taip būtina?

 

Mano įvertinimas: 6/10

Kritikų vidurkis: 60/100

IMDb: 6.4



 

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą