2023 m. lapkričio 26 d., sekmadienis

Filmas: "Šventoji Modė" / "Šventoji Mod" / " Saint Maud"

 

Sveiki,

 

Puiki kino kritikų įvertinta režisierės Rose Glass psichologinė siaubo drama „Šventoji Modė“ („Šventoji Mod“) (angl. Saint Maud) (2019) sukrėtė ne vieną savo simbolinėmis prasmėmis byloti apie pakrikusią žmogaus psichiką. Filmas tarsi iš ligonės vidaus bando perteikti haliucinacijų ir gotikinių, barokinių religinių siaubų išklaipytą pasaulio reginį, kuris, tiesa, ir tampa didžiausia šio filmo siaubo išraiška.

 

Pagrindinė veikėja Keitė, kuri pasivadino Mode, atvyksta slaugyti kadaise garsios šokėjos Amandos, pastaroji serga vėžiu ir jai nuolat reikalinga priežiūra. Galiausiai Modė sau įsiteigia, kad ligonė nėra jau tokia svarbi, kur kas svarbesnė yra jos siela, tad pamažu Modė tampa maniakiškai reikli savo poniai, kuri mėgo ir tebemėgsta pasilinksminimus su vyrais ir lesbietėms, jai nesvetimas bohemiškas gyvenimas. Galiausiai pasirodo, kad Modė irgi nėra šventoji, ji gyveno pasileidėlės gyvenimą ir gerdavo iki nukritimo, tačiau, ieškodama gyvenimo prasmės dėl nelaimingo neįvardyto atsitikimo vienoje slaugių ligoninėje, ji atsigręžė į Dievą ir galiausiai įtikino save, kad ji kaip slaugytoja ir globėja turi savo misiją.

 

Iš tikrųjų filmas, nors ir siaubo žanro, jame išryškėja sudėtingas veikėjos psichologinis pasaulis. Iš vienos pusės Modė susikuria, nors ir keistais būdais, gyvenimo prasmę, jai tai padeda išsilaikyti ant kojų kasdienybėje. Iš kitos – filmas rodo tą pavojingą ribą, kas gali nutikti, kai nesirūpinama nei traumos gijimu, nei kaltės jausmo paleidimu, nei apskritai psichine sveikata. Filmas, apgaubtas gotikinių tamsių spalvų, baugina savo netipinėmis siaubo priemonėmis. Kas dedasi su Mode? Nuolat kyla tas keistas dvejopas jausmas, ką filmo kūrėjai mums nori perteikti. Ar Modė iš tikrųjų apsėsta? Ar ji iš tikrųjų atstovauja gėriui, o mes, pasauliečiai, šventuosius dabar matome tik kaip kuoktelėjusius? O gal tai tik mergina, kurią kamuoja epilepsijos priepuoliai? Filmas iki galo neatsako į šiuos klausimus ir tai yra gerai, nes po filmo kyla pačių įvairiausių minčių. Nors ilgą laiką, kol filmą žiūrėjau, svarsčiau, kodėl aktorė Jennifer Ehle tokia panaši į Meryl Streep, kai ji atliko vaidmenį filme „One True Thing“ (1998)... Esama stulbinamų panašumų! Visgi filmas kaip siaubo filmas nėra tipinis, režisierė pasistengė sukurti išskirtinį pasakojimą, kuriame pats didžiausias siaubas yra kylantis iš paties žmogaus savikontrolės praradimo, tačiau filmas mažo biudžeto, dvelkia perdėtu šaltumu ir retsykiais nenatūraliais dialogais.

 

Mano įvertinimas: 6.5/10

Kritikų vidurkis: 83/100

IMDb: 6.7



 

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą