2011 m. rugsėjo 11 d., sekmadienis

Filmas: "Aš esu Semas"

Sveiki visi,

Šįkart noriu pristatyti filmą „Aš esu Semas“ (I am Sam) (2001 m.). Man asmeniškai, šis filmas kažkiek susišaukia su indų – amerikiečių filmu „Mano vardas Kanas“. Tai pasakojimas apie autizmą turintį Semą ir jo mažytę dukrelę, kuri pasiekusi septynerius metus tampa daug protingesnė už savo tėvą. Po nesusipratimo Semas patenka į teisėsaugą ir iš ten darbuotojams kilo mintis, kad tėvas, kuris mergaitę nuo kūdikystės augino mergytę, jau nebetinkamas globėjas ir iš jo norima atimti mergytę...

Tai filmas išgarsinęs Dakotą Fanning – mano šių metų atradimą naujosios kartos aktorių būryje. Filme susitinka ir tokie aktoriai kaip Michelle Pfeiffer su Sean Penn, kuris įstabiai suvaidino autizmą turintį vyrą. Labai geras aktorių kolektyvas garantuoja, kad filmas bus iš tikrųjų neprastas. Man iš esmės daug filmų jau atsikartoja – nesibaigiantis teismo procesas, kažkuo priminė „Mano sesers globėją“, o šeimyniniai santykiai „Amerikietiškas grožybes“. Ką ir bepridursi, filmas sukaltas pagal standartus, tačiau vis tiek neprastas.

Mane visada žavi filmai, kurie kelia žmogaus tapatybes ir socialinės elgsenos tematikas, pastaroji skylą į visuomeninius ir žmogiškuosius poreikius. Iš šalies žiūrint, atrodo, kad viskas turėtų būti matuojama širdimi, tačiau net ir aš ėmiau abejoti, įsijautęs iš valstybinės pusės, ar toks tėvas tikrai pasirūpins savo dukrele? Kas bus toliau? Kas padės? Žinoma, jokių abejonių neturėtų likti, kad mergytė turi likti su Semu, tačiau su juo ji taip pat toli nenueis. Kartais tenka spjauti į tai, kaip mumis rūpinasi įstatymai ir tiesiog paklausti, ko patys vaikai nori iš šio gyvenimo, iš savo tėvų.

Gražus ir graudus filmas apie tai, kuo visada galima suabejoti, bet niekada negalima išduoti. Filmas idiliškai per sudėtingą temą iškelia didžiausią gyvenimo vertybių matą – meilę. Visa kita – visa gerovė, visi geri norai padėti šeimoms tokioje situacijoje tėra tik antraeiliai matavimo vienetai.

Filmas patiks dramų ir gyvenimiškų istorijų mėgėjams.

Įvertinimas: 8.8/10

Jūsų Maištinga Siela

2 komentarai:

  1. "I am Sem" - is tiesu nuostabus ir originalus psichologinis filmas, kuri ziurint noris ir asara nubraukti, ir liudeti, ir dziaugtis, ir kazkokiais budais padeti ir paremti filmo herojus, kurie taip pat nuostabus, verti profesionalu vardo...

    AtsakytiPanaikinti