2011 m. gruodžio 6 d., antradienis

Filmas: "Vėjas, siūbuojantis miežius" / "The Wind That Shakes the Barley"



Sveiki visi,

Šiandien noriu pristatyti kino filmą „Vėjas, siūbuojantis miežius“ (The Wind That Shakes the Barley) (2006 m.). Taigi, pagaliau ir vėl filmas iš „Kino pavasario“ repertuaro. Tai airių režisieriaus Ken Loach filmas su labai man gražiu pavadinimu, kuris aišku turi metaforinę reikšmę. Patiko ir šis filmas, nes nieko panašaus ir nebuvau matęs apie Airijos ir D. Britanijos karą ir nesutarimus. Ilgą laiką Airija buvo Britanijos sudėtyje ir pats režisierius ir pasakęs, kad šį filmą kūrė būtent tam, kad prabilti apie tiesą, kad ir Britanija iki pat xx amžiaus vidurio buvo imperialistinė valstybė – grobė, žudė, okupavo.

Filmas išties stulbina savo režisūra ir istoriniu kontekstu. Sunku pasakyti, kiek joje tiesos, kiek melo, tačiau istorija man pasirodė įtikinama ir netgi priminė man lietuvių partizaninį karą su okupantais. Taip, filme yra žiaurių scenų – viena iš tokių yra kankinimo scena, kada replėmis plėšomi žmogaus nagai. Ar jums nepanašu į KGB tardymus? Man tai panašu. Šiaip filme jaučiasi Airijos gamta, kalvos, keliukai, keista „nelietuviška“ žolė, akmeningos lygumos. Žiaurus britų elgesys su airiais rėžimo metu iššaukia pasipriešinimą ir Airija stoja prieš Čerčilio vykdomą politiką ir smurtą visoje Airijoje.

Vienas ryškiausių aktorių šiame filme – Cillian Murphy, kuris atlieka karštakošio Deimeno vaidmenį. Patiko šis aktorius ir ta jo mieguistiška veido povyza... Šiaip filmas man labiausiai patiko dėl istorinio konteksto, airiško dvasingumo ir kovos. Filmas kontraversiškas, jis nepuola vien tik britus, bet kartu kritikuoja ir suskaldžiusią pasipriešinimo Airiją, nes tai, kas dėjosi britams išvažiavus iš Airijos, buvo kažkas panašaus į pilietinį karą, tačiau režisierius to toliau nebeanalizuoja ir ačiū Dievui, nes filmas ir taip vienoje vietoje, manding, pasirodė užtęstas, jį būčiau sutrumpinęs 20 – 30 minučių, nes tos patriotinės airių kalbos ir pasitarimai buvo perdėm nuobodūs, o šiaip tai tikrai gan stiprus ir įdomus filmas, bent jau man, jei susidomėjote, tai rekomenduoju pažiūrėti.

Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 82/100
IMDb: 7.5 


 
Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras: