2013 m. balandžio 24 d., trečiadienis

Filmas: "Šventasis kalnas" / "The Holy Mountain" / "La montaña sagrada"


Sveiki, kino gerbėjai,
Tiesą sakant po Alejandro Jodorowsky filmo „Šventasis kalnas“ (The Holy Mountain) (1973 m.) esu sukrėstas, rodos, mano smegenis nunešė vėjas. Taip tikriausiai ir būna su futuristiniais – avangardiniais filmais, kurie siekia šokiruoti, pritrenkti, pasipiktinti, pasimesti ir suglumti. Alejandro Jodorowsky yra rusų žydų pabėgėlių sūnus, kuris gimė Čilėje. Žymus pasąmonės tyrinėtojas savo nežabotus tyrinėjimus perkelia į kino juostą. Nors Jodorowsky nesukūrė daug filmų, tačiau kiekvienas yra tarsi šaltas dušas žiūrovui. Taip man nutiko su „Šventuoju kalnu“.
Tikriausiai reiktų paminėti, kad šį filmą finansavo legendinis „The Beatles“ atlikėjas John Lennon ir jo žmona, o biudžetą sudarė 1,5 milijonų JAV dolerių. Filmas atrodo, mano akimis, gan prabangiai, nors sakoma, kad režisierius panaudojo tik pusę skirtų pinigų.
Grįžtant į patį filmą, noriu pasakyti, kad ilgą laiką šis filmas nebuvo pasirodęs jokiame formate ir tik 2007 metais jau galėjome įsigyti DVD. Filmas tais pačiais metais dalyvavo ir Kanų kino festivalyje. Man asmeniškai, filmas pasirodė nuostabus. Ypatingai pirmos jo 40 minučių, kurios mene pritrenkė tiek savo nuogumu, tiek savo siurrealistiniais vaizdais. Filmo nerekomenduočiau žiūrėti religingiems žmonėms, nes ši juosta apnuogina mūsų davatkiškumą ir desakralizuoja mums įprastą tikėjimą, paverčia makabriškais futuristiniais vaizdais, kurie gali pašiurpinti paprastesnį žiūrovą. Jėzaus Kristaus sąsaja su pagrindiniu herojumi išties stulbinama, bet Kristus čia eina apsivalymo kelią per nuodėmes ir klystkelius, o visuomenė, kuri domisi tik desakralizuotais dalykais, akivaizdžiai gėrėsi prievartaujamomis moteris ir sušaudytais lavonais gatvėje. Šiurpulingo nuogumo, visuomenės ydų ir geidulių demonstracija trunka beveik dvi valandas. Tiesą sakant, man kas penkias minutes reikėjo oro. Labiausiai pakraupau, kaip iš žmogaus šūdo mokytojas-alchemikas padaro auksą. Panašiai kaip degtinę.
Filmą laikyčiau šedevru, gal dėl to, kad nesu pratęs prie tokio kino ir jis tikrai smarkiai susmūgiavo smegenis, o ir toks kinas labai retai pasiekia mūsų akis, jo nėra daug, bet jame atrastos metaforos, simboliai, kontrastai ir atvirkštiniai dorovės ir moralės vaizdavimo būdai mane nustebino ir pritrenkė savo išmone, žiaurumu ir atvirumu.
Mano įvertinimas: 10/10
IMDb: 7.9


Jūsų Maištinga Siela  

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą