Sveiki,
Be didesnio entuziazmo
vakar pažiūrėjau pirmąjį „Eurovizijos“ pusfinalį, kuriame Lietuvos atstovai
nepasirodė. Įspūdžiai buvo dviprasmiški, kadangi taip ir nepamačiau, kas šiemet
galėtų laimėti šį konkursą. Švedų atstovas su gana smagia daina? Galbūt, tačiau
jo didžioji dalis pasirodymo buvo labai mechaninė, tiesiog be aistros, todėl
jau po pusės minutės nusibodo... Bet kokiu atveju, manau, finale jis žais itin
aukštomis simpatijų žiūrovams kortomis.
Iš esmės nebegaliu
pakęsti besielių staugiančių eurovizinių divų, kurios išverčia plaučius ir
gerklas į antrą pusę, o pati daina nieko nesako, nes joje nei melodijos, nei
kažkokio įdomesnio turinio – Gruzijos atstovė, Albanijos atlikėja, tiesiog taip
stengėsi su savo nykiomis ir nieko nesakančiomis baladėmis, kad nė skurdžiu
žodeliu negaliu apibūdinti jų kūrinių. Už ką turėjo balsuoti klausytojai? Už
gerkles, kurios neįspūdingos? Vienintelė diva šiame pusfinalyje visgi pasirodė
Lenkijos atstovė, kuri lyg ir dainavo taip pat iš serijos visiškai neįspūdingą
baladę, tačiau jos profesionalumas (kurį pastebėjo ir komentatorius Darius
Užkuraitis) stelbė patį kūrinį, nes ji labai susigyveno su kūriniu. Lenkijos
patekimas į finalą labai teisingas ir žiūrovai „nepasimovė“ ant netikrų scenos
divų – Gruzijos ir Albanijos.
Nemažai diskusijų namuose
sulaukė Portugalijos atstovas, kuris lyg ir demonstravo Cezarijos Evoros stilių,
tačiau scenoje dėl ryškiai kažkokių sutrikimų atkreipė į savo vidinę energetiką
žiūrovų dėmesį. Tačiau jis nebuvo mano favoritas, bet jo patekimas į finalą
nenustebino, kaip nenustebino ir Graikijos patekimas (gryni politiniai
sumetimai), nes graikės pasirodymas pasirodė absoliučiai nevertas net karvės
kanopos – viskas mirtinai pigu, euroviziškai nudėvėta, o tie pusnuogiai šokėjai
tiesiog vimdė dėl nesuderinamo kokteilio su muzikos turiniu ir ritmu. Ką
absoliučiai priešingai demonstravo Kipras, kurio išskirtinę melodiją jau
norėjau niūniuoti pakartojimų metu ir tai buvo viena pirmųjų dainų, kurią
norėjosi „pasiYouTubinti“.
Kalbant apie Islandijos
pasirodymą – absoliutus bejausmis ledas. Kai parodė atlikėją, pirmiausia
pamačiau išlipusius pro suknelės pjūvį didelius papus ir tik vėliau šiaip ne
taip tarp jų, šiek tiek aukščiau, radau blondinės galvą. Papai ir liko papais
net pasirodymų ir pakartojimų metu. Europa absoliučiai neįvertino subtiliosios
suomės, kuri beveik smilgevičiūtiškai atliko
suomišką dainą apie strazdą. Nei papai, nei strazdas nepateko į finalą.
Keista belgės daina, kuri
lyg ir įdomi, lyg ir dar neatrasta manųjų ausų visgi prasiskynė kelią į finalą.
Ir gerai. Perspjovusi dalį netikrų eurovizinių divų, atlikėja negalinti
pasigirti top modelio išvaizda, tačiau dėl savo savitumo praėjo kartu su
atlikėja iš Azerbaidžano, kuri absoliučiai man nepatiko nei išvaizda, nei savo
daina apie skeletus. Viską papuošė tikriausiai Lolitos Zero draugelis iš Makedonijos,
kuris savo priauginta kasa vaikė, atsiprašau, muses nuo karvašūdžio, nes
vokaliai atrodė kaip gyvas ekstravagancijos kalakutas puode – nei čia
estetikos, nei čia charizmos, labiau priminė tą mano nemėgstamą parodijų
atlikėjų grupę, kuri kasmet vizgina vis ką nors šiame konkurse, tačiau nei
dainos, nei dar kažko daugiau neparodo, galiausiai tokie tiki, kad konkursą
žiūri vien gėjai ir už tai jį praspirs į finalą. Nepraspyrė, bet įvertino
kūrinį, o kūrinys ir atlikimas prastas, kad net „Pūko“ radijo nevertas. Štai
įdomioji armėnė iškart dėl savo vidinės charizmos ėmė ir praėjo. Nepamenu net
apie ką daina, nes ji man tikrai nepatiko, tačiau pats pasirodymas ir šokis
įsiminė ne tik man.
Slovėnas Omar 2005
metais, kai „Eurovizija“ vyko irgi Kijeve, jis tuokart dainavo kur kas geresnę
dainą. Gal dėl klasikinio stiliaus šįkart ir nepraėjo į finalą, tačiau jo
dieviškai geras balsas ir esu jo gerbėjas, nors, sakau, ši daina ne tokia jau
ir gera, jeigu priminė mūsų Lacko iš Šilutės (vėliau panašumą patvirtino laidos
komentatorė). Žinoma, mano mėgstamiausia vakaro favoritė nepateko į finalą. Kur
tau pateks, juk pirmiausia žygiuoja karnavalas ir tik vėliau jau geros dainos,
tik tų gerų dainų buvo labai jau mažai. Čekijos Respublikos atlikėja su daina „My
Turn“ tiesiog nuo pirmųjų dainavimo natų privertė įtempti ausis – gražus kūrinys,
atlikimas, jausmas, saugumas, profesionalumas, o ne pasimaivymas ir
demonstravimas dėl patetikos.
Daug kas dievagojosi, kad
nepateko Latvijos atlikėja. Iki jų pasirodymo buvau įsitikinęs, kad jie pateks
labai lengvai (jei lietuviai būtų balsavę, būtų patekę), tačiau, mano akimis,
jų pasirodymas buvo nuobodus ir silpnesnis, nei filmuotas Latvijoje, kai vyko
finalas.
Ką gi, siūlau paklausyti
man labiausiai patikusių kūrinių.
Martina Barta – My Turn
(Čekija)
Hovig – Gravity (Kipras)
Jūsų Maištinga Siela
įdomu buvo skaityti tavo įžvalgas :D, nes IRONIJA ir dauguma minčių tikrai sutapo. Man labiausiai patiko belgė ir portugalas, nors jo daina visiškai neįsiminė, bet, kaip ir sakei, pritraukė jis nesąmoningai
AtsakytiPanaikinti