Sveiki,
Prancūzų režisierius,
regis, po itin kruopščiai ir atmosferiškai paruošto filmo „Provokuojantys
užrašai“ buvo trumpam grįžęs prie LGBT temos ir pristatė „Nauja draugė“ apie
transeksualą, tačiau jo naujausias „Cezariu“ įvertinta drama „Francas“ (pranc. Frantz) (2016), rodos, absoliučiai pranoko bet kokius lūkesčius ir
tikriausiai nuo šiol bus laikomu vienu geriausiu režisieriaus darbu, tačiau
netgi jam turiu šiokių tokių priekaištų.
Visų pirma, filmas
laikosi ne tiek dėl scenarijaus ir laikmečio peizažo, kada po Pirmojo
pasaulinio karo vokiečiai ir prancūzai buvo itin susipriešinę, bet dėl vizualių
sprendimų vis palaikyti nespalvotą filmą kaip vieną iš įtaigos būdų,
išryškinant aktorių veido jusles ir perteikiant aktorinį meistriškumą. Kai kam
dėl viso šio efekto filmas gali pasirodyti pauzuojantis,
neadekvatus, tačiau tos pauzės taip tinka, kad jų praktiškai nejaučiama, nes
jos pritampa prie laikmečio bendravimo kultūros ir atrodo tinkamos. Filmas dvikalbis,
todėl ale „turtingas“ europietiškai kultūriškai, tačiau apsigauti nereikia, jis
istoriškai nėra turtingas, nors ir turi tokį kontekstą. Visgi tai istorija apie
kaltės atpirkimą. Režisierius pasitelkia „Provokuojančių užrašų“ atmosferą,
bando mistifikuoti, sukurti pseudo detektyvinę homoerotinę dviejų kareivių
istoriją, kuri, pasirodo, nė iš tolo nėra LGBT temos, tik dviprasmiškos
aliuzijos, kurios galiausiai pamažu subliūkšta. Siužetiškai silpnoka pabaiga,
nes tie įtarimai nelabai kur žiūrovą nuveda ir istorija užuot pateikusi itin
aštrią istoriją ir susmūgiavusi itin stipriai emociškai, veikiau šiek tiek
nuvilia, nes baigiasi kaip kokiame devyniolikto amžiaus parašytame neįmanomos
meilės romane.
Apibendrinant noriu pasakyti,
kad filmas vizualiai užtikrintas, istorija intriguoja, tačiau intriga veikiau veda
žiūrovą kaip prie ne itin turtingo masalo. Puikūs aktoriai, istorija
konstruojama su daug žadančiu finalu, o viskas pasibaigia pernelyg ašaringai
nykiai. Daug žada nuolat kaukšintys pagrindinės veikėjos vokietės Anos batai,
tačiau juodos paslapties, kokios tikisi žiūrovai, taip pat nesulaukia. Gražus
mistifikavimas nenuveda prie aistringos beprotybės tikriausiai sąmoningai ir
dėl to, kad viskas baigiasi tarsi iššokus iš lėktuvo su atsarginiu parašiutu,
gali ir nustebinti. Mane, žinantį Ozoną kaip kraštutinumų veikėjų kūrėją, tai
nustebino. Filmas priminė M. Haneke „Baltas kaspinas“, tačiau šis filmas mažiau
įtemptas ir nepalyginamai švelnesnis.
Mano
įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 73/100
IMDb: 7.5
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą