Sveiki, skaitytojai,
Smagu jau visiškai
įsivažiuoti į šių metų Kino pavasario sezoną su gana skaudžia ir šiaurietiško
braižo drama „Pabėgimas“ (angl. The Outrun) (2024), kurią
režisavo vokiečių kilmės režisierė Nora Fingscheidt, man pažįstama iš jos
ankstesnio Netflixinio darbo „Neatleistina“ (2021), kuriame nusifilmavo Sandra
Bullock, suvaidinusią kalinę. Anuomet kino kritikai juostą priėmė gana
kritiškai, nors paties filmo gerbėjų netrūko. Atrodo, kad režisierei labai rūpi
sunkus moters likimas, moters, kuri bando iš visų jėgų atsitiesti ir
susitvarkyti gyvenimą. Pagrindinį filme jau naujausiame filme sukūrė
populiarioji airių aktorė Saoirse Ronan, sukūrusi alkoholikės Ronos vaidmenį.
Siužetas labai toks
skandinaviškai škotiškas – Šiaurės jūra nuolat talžo mažas saleles ir Škotiją.
Rona po beveik dešimtmečio grįžta su reabilitacijos tikslais pas tėvus ir bando
kuo ilgiau išbūti negėrusi, tačiau super religinga motina bei nuo alkoholio ir
psichotropinių medžių priklausantis tėvas Roną veda iš proto. Galiausiai ji
neatlaiko ir nusigeria, tačiau kitą dieną suvokia, jog turi pasitraukti į
askezę, kurti savo pagrindą, todėl nuskrenda į labai atšiaurią ir atokią salą,
kur ji stebi jūrą, bando tyrinėti dumblius, nes visgi turi gan gerą galvą,
baigusi magistrą. Protarpiais vis sukasi kadrai iš klaikaus Ronos buvusio gyvenimo,
kada ji buvo paskendusi alkoholyje, to nepripažino ir visos dienos sukosi apie
gėrimą, kol jos vieną dieną vos nenužudo girtos, o ir vaikinas nepalieka dėl
nesustojamo jos gėrimo ir agresyvių protrūkių...
Išties filmas yra apie
alkoholizmą, jo padarinius ir bandymus atsitiesti. Tai sudėtingi dalykai, kurie
negeriantiems ir neturintiems priklausomybių, tikriausiai, atrodo nelabai
suprantami. Bet jeigu turite artimoje aplinkoje alkoholikų, manau, suprasite ir
visus Ronos elgsenos modelius, per kuriuos ji pereina ir tas slogias būsenas,
kada ji bando išsilaikyti negėrusi. Filme ne kažin kiek daug to siužeto, režisierė
fokusuojasi į psichologinę Ronos atmosferą, pastangas išsilaikyti, analizuodama
alkoholikų elgesį įvairiais gyvenimo gėrimo ir negėrimo etapais. Aišku, čia
puikiai režisierei pasisekė, kad gavo aukšto kalibro draminę aktorę Saoirse
Ronan, kuri yra visa ko filmo centras. Veiksmo ne kažin kiek daug ir jis nėra
toks jau dinamiškai įdomus, kaip, pavyzdžiui, filmas „Leslė“, kuriame irgi
vaizduojama alkoholikė, kuri negali išbristi. Visgi „Pabėgimas“ teikia kur kas
daugiau vilties, jis ne tik papasakoja nuosmukio istoriją, bet ir teikia
vilties, jog galima gyventi su šia diagnoze negeriant lygiavertį, nors ir
sudėtingesnį, gyvenimą. Manau, tai terapinio pobūdžio filmas, ilga gijimo ir
savęs atradimo, įprasminimo istorija, kurią niuansuotai ir atmosferiškai
perteikia režisierė ir teikia žiūrovui taip pat šiokios tokios vilties. Man
patiko.
Mano įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis: 72/100
IMDb: 6.9
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą