Sveiki,
Šįkart noriu
pakomentuoti Kino pavasario repertuaro filmą „Feniksas“ (angl. Phoenix)
(2014), kuris sulaukė absoliučiai teigiamų kino kritikų atsiliepimų ir neprastų
žiūrovų atsiliepimų. Filmą režisavo vokiečių režisierius Christian Petzold,
kurio visus filmus kritikai daugiau ar mažiau yra linkę vertinti labai
puikiais. „Feniksas“ pasakoja apie Antrojo pasaulinio karo pabaigą, kai į
sugriautus miestus ir gyvenimus sugrįžta išlikę gyvieji. Na, filmai apie
holokaustą kasmet vis ekranizuojami, perkuriami ir interpretuojami naujai,
todėl jų sulaukiame daug ir vien dėl savo skaudžios tematikos yra vertinami
dažnai labai teigiamai.
„Feniksas“ vienas iš tų
filmų apie šią istorinę tragediją, kuri vėlgi suvirpina žiūrovų širdis ir
priverčia permąstyti žmogiškumo ribas. Neįtikėtinai sukrečiantis Nelės ir Džonio
personažai balansuoja ant keisto psichologinio kičo, tai ir spėliojama visą
filmą, ar vyras apsimeta, jog neatpažįsta savo buvusios žmonos, ar tiek yra
įtikėjęs jos žūtimi, kad negali išsikapstyti iš savo pragaro. Lygiai taip pat
ir Nelės personažas – kiek ji nori susigrąžinti Džonį, leisdamasi į keistą
sąmonės ir gyvenimo rekonstrukcijos „darbą“, o kiek ji pati jaučiasi mirusi ir
nebe toji Nelė? Filmas keistas prisikėlimo ir buvusio gyvenimo rekonstrukcijos
koliažas, gal kiek neįprastas ir keistas, gal kiek simboliškas ir teatrališkas,
todėl sunkiai įtikinamas. Būtent šio filmo silpniausioji pusė ir yra, kad buvo
visgi sunku patikėti, ar veikėjai žaidžia, kodėl jie kalbasi ir bendrauja taip „ištęstai“,
teatrališkai, stingdydami jausmus, žodžius, veiksmus, lyg žiūrovui demonstruotų
momentalumo statiškumą. Aišku, nelygu kaip į tokią raišką pažiūrėsi – tas abejojimas
veikėjų tarpusavio psichologiniais žaidimais gali būti išties labai gražus, bet
kartu ir filmo trūkumu.
Kad ir kaip ten bebūtų,
filmas vis tiek įdomus, nors ir pirmoji jo pusė tokia sekloka, tiesą sakant,
nuobodoka, praradusi intrigą, tačiau intriga atsiranda Nelei ir Džoniui
pradėjus žaisti šį gyvenimo atstatymo žaidimą. Bet kokiu atveju labiausiai
filme žavi žmogiškumo paribiai, kai veikėja užuot atstūmusi savo vyro
išdavystę, priima jį tokį, koks jis yra, užuot jo nekentusi. Atleidimo kaina –
beribė, o paskutinieji filmo kadrai tiesiog užgniaužia gerklę ir atimą kvapą. Į
visus iškeltus klausimus ir abejones filmas neatsako, atsako nutrūkus kadrams
tik pats žiūrovas.
Mano
įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis:
91/100
IMDb: 7.2
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą