Sveiki,
Puikiai pamenu, kaip
seniai per Vilniaus knygų mugę svečiavosi garsus prancūzų rašytojas Philippe
Besson ir pristatė lietuviškai išverstus savo romanus, tarp kurių buvo ir
romanas „Jo brolis“. Antrasis romanas Prancūzijoje buvo pripažintas kritikų,
pas mus sulaukė vidutinio susidomėjimo. Štai ekranizacija, kurią kūrė
režisierius Patrice Chereau jau seniai garsėjantis tuo, kad kine mėgsta atvirą
kūnišką intymumą, sukurdamas gana skandalingą juostą „Intymumas“ (2001),
kuriame net penkis kartus aktoriai lytiškai santykiauja iš tikrųjų. Mano matyta
subtili jo režisuota drama „Gabrielė“ taip pat nepraslydo pro akis šiaip sau...
Drama „Jo brolis“ (pranc. Son Frere) (2003) tikriausiai yra
geriausias režisieriaus darbas mano akimis.
Puikiai pasirinkta
medžiaga. Istorija pasakoja apie du brolius Tomą ir Luką. Po daugelio
nebendravimo kartu metų Tomas susiranda savo brolį homoseksualą Luką ir
praneša, kad šis serga sunkia mirtina liga... Štai ir viskas. Viskas, ko reikia
gerai istorijai, o toliau viską užpildo būdravimas šalia vienas kito, jūros
vaizdai, lūžinėjantys pokalbiai, bandantys pateisinti ilgą nebendravimą,
priežiūra, prisiminimai apie vaikystę. Režisieriui kaip fotografui pavyko
išryškinti netipinį brolišką ryšį, kuris paneigia seksualinius skirtumus,
skirtingus gyvenimiškus potyrius. Luko būvimas šalia sergančio Tomo, leidžia
jam pačiam perkratyti dabartinį homoseksualo gyvenimą, iš naujo pasverti
vertybes. Tai itin jautri ir subtili dviejų žmogiškų jausmų susipinanti linija,
grįsta gyvenimo apmąstymo mechanizmu savotiškos ribinės situacijos lūžio
momente. Filme daug sielvartingos ligos simptomų, netgi savotiškai
šokiruojančių kūniškų vaizdų, kaip antai detalus kūno paruošimas operacijai,
priminė tarsi balzamavimą, pasiruošimą anapusiniam gyvenimui ir viskas vyksta
brolio akyse, akyse, kurios matė vienas kito vaikystę, augimą, brendimą dabar
mato silpnumą, mirtį, sunykimą. Praradimas ir susitaikymas įgyja ne tik
simbolinės reikšmės, bet perkrato veikėjų vertybių sistemą.
Filmas stiprus, su
fantastiška vaidyba ir atsidavimu, su puikia režisūra ir giliai užčiuopiantis
egzistencinę gelmę, pradedant šeimos ir tarp broliškais santykiais ir baigiant
apskritai savianalize, kodėl kiekvienas iš mūsų vaikšto šia žeme. Rekomenduoju
šį gan nekomercinį, mažo biudžeto prancūziškai subtilų filmą apie būvimą vienas
kitam ramsčiu kritinėse situacijose.
Na, ir komerciškai
pridursiu, kad filmas Berlyno kino festivalyje laimėjo „Sidabrinį lokį“ už
režisūrą, aktorius Bruno Todeschini nominuotas prancūzų „Cezariui“ taip pat
Europos kino apdovanojimuose kaip geriausias aktorius ir galiausiai pelnė „Lumiere“
įvertinimą, o rašytojas po ekranizacijos pabaigos raukė ašaras.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis:
78/100
IMDb: 6.9
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą