2023 m. rugpjūčio 2 d., trečiadienis

Filmas: Tūnąs tamsoje: raudonos durys / Insidious: The Red Door

 

Sveiki,

 

Beveik tikiu, kad Holivude yra juodoji siaubo kino industrijos mafija, nes kasmet sulaukiame „Anabelės“, „Juodojo telefono“, „Tūnąs tamsoje“ bei „Išvarymo“ kokią nors produkciją, dažniausiai pakaitomis, kaip „Marvel“ serijos filmo apie superherojus. Nuobodžiausia tai, kad prie šių besikeičiančių pavadinimų dirba vis tie patys žmonės, kuriuos remia Holivudas, todėl prasiveržti novatoriškiems ir įdomiems kino projektams nelabai yra kaip, nes visa industrija laikosi jų rankose. Ir tai jokia sąmokslo teorija, tai yra absoliuti tiesa, pamaniau, pažiūrėjęs naujausią „Tūnąs tamsoje: raudonos durys“ (angl. Insidious: The Red Door) (2023) siaubo filmo frančizės seriją, kurią šįkart režisuoti apsiėmė mano mėgstamas aktorius ir dainininkas Patrick Wilson, kuris, tiesa, šiame filme ir pats vaidina vieną iš pagrindinių vaidmenų. P. Wilsoną jau galima sieti su visa ištiso dešimtmečio „Anabelės“, „Tūnąs tamsoje“ bei „Išvarymas“ išskirtiniu veidu. Gaila, nes buvo išties neblogas draminis aktorius, tačiau gal patogu ir smagu dirbti su nusistovėjusia komanda, o mes visada galime rinktis, žiūrėti ar ne.

 

Tiesa, net nežinau, kelintoji tai „Tūnąs tamsoje“ dalis, bet nieko tokio, jeigu kažką ir būsiu praleidęs, nes idėja yra ta pati: egzistuoja tamsos pasaulis, į kurį patenki per hipnozę astraliniu būdu, turi tiesioginio poveikio tikrovei. Žodžiu, šioje dalyje, praėjus dešimčiai metų, mes žinome, jog berniukas, kuris su tėvu patekdavo į tamsos pasaulį, šįkart vėlei ten turi patekti. Stojimas į koledžą ir dailės mokytojos profesorės dailės terapija netikėtai atveria Daltono užplombuotą pasąmonę ir jis pamažu ima prisiminti ištrintą praeitį, kaip, beje, ir jo tėvas. Galiausiai raudonos durys yra riba, skirianti gyvųjų ir šmėklų pasaulį, pastarieji labai nori įsiveržti į tikrovę ir pasimaitinti gyvaisiais.

 

Žodžiu, praėjus daugiau nei dešimtmečiui nuo pirmosios dalies pasirodymo, filmo kūrėjai absoliučiai trypčioja vietoje. Šioje dalyje nerasite nė kruopelytės naujų idėjų, visas esantis siaubas jau buvo sukurtas pirmojoje dalyje ir jis tiesiog dėliojamas iš serijos į seriją panašiais principais. Filmo pradžia itin slogiai tipinė: miršta močiutė ir tėvas su sūnumi nesusikalba. Eilinė kartų nuoskaudų konfliktų arena, tiesiog klišinė klasika, kurią filme teks išspręsti per nepilnas dvi valandas. Turi konfliktą – belieka apgalvoti, kaip suvesti tėvą ir sūnų, kaip juos sutaikyti, kad jie finalinėje scenoje apsikabintų. O jie apsikabins, patikėkite, nes kitaip nebūtų filmo. Nors vėliau filmas įsibėgėdamas šiurpina savo klasikiniais triukais ir oda gali šiauštis (tikėjausi, kad bus nuobodesnis), tačiau filmas nėra įspūdingas, veikiau tipinis, tvarkingas ir klišėmis sudėliotas pasakojimas, kuriame daugmaž žiūrovas jaučiasi kaip namie, nes žino, kas turi įvykti ir, tiesą sakant, įvyksta.

 

Mano įvertinimas: 5.5/10

Kritikų vidurkis: 45/100

IMDb: 5.9



 

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą