2017 m. balandžio 8 d., šeštadienis

Spektaklis: Oskaras Koršunovas "Pašaliniams draudžiama"






Sveiki,

2016 gruodį įvykusi Oskaro Koršunovo spektaklio „Pašaliniams draudžiama“ premjera mane pasiekė praėjus pusmečiui. Neslėpsiu, kad kol kas mano mėgstamiausi režisieriai yra Rimas Tuminas ir Oskaro Koršunovas. „Pašaliniams draudžiama“, manding, ne toks koršunoviškas spektaklis, lyginant su kai kuriais kitais jo darbais. Tam įtakos tikriausiai turėjo tai, kad spektaklis statytas su Klaipėdos dramos aktoriais ir didelės įtakos turėjo pats pjesės autorius Gintaras Grajauskas, kuris per visą spektaklį gale scenos su suburta grupe groja gyvo garso muziką.

Nesu tas, kuris mėgsta muzikinius spektaklius, todėl šiek tiek neįprasta matyti O. K. spektaklį tokį muzikinį ir be jo teatrui atsidavusių aktorių, tačiau nuo to nieko prasčiau čia nesama. Viskas nuo pat pradžių šiuolaikiška, veržlu ir atpažįstama, kaip socialinė, pop kultūros kritika. Jaunystės kulto pradžia: raitosi jaunos merginos, geriantys jaunieji menininkai, viskas kiek tamsu, agresyvu ir, rodos, spektaklis žada būti toks, kokį mėgsta itin jauni debiutuojantys režisieriai: daug alkoholio, narkotikų, kritikos, kitaip sakant, gyvenimo dugno ir beprasmybės, kurios spektakliuose irgi nelabai mėgstu. Bet klydau, beregint spektaklis įgauna stuburą ir išryškėja pagrindinė jau pripažinto menininko tapatybės problema – naujajam pasauliui niekam nereikia poetų. Tai jokia profesija ir darbas, tiek pjesės autorius, tiek O. K. leidžia ironizuoti meno vertintojų akimis meno pasaulio žmones. Kaip ir gyvenime, taip ir spektaklyje, kad menininkas išgyventų, jis priverstas ne dirbti savo darbą, o atsiduoti žurnalistiniams brutaliems leidiniams, pop seksualinės šikimo mitybos grožio banalybes atliepiančias rašliavas. Tai žlugdo kiekvieną menininką ir jį sekina, tačiau kaip prisitaikyti?

Nuolatinis paieškos aš esu poetas ir aš esu kaip ir visi tampa esmine pjesės ir spektaklio problema, kuri ypač skaudžiai atpažįstama menininkams, kurie yra susidūrę su realizavimo problemomis. Spektaklis užgriebia ir kitų temų: meilės, savižudybės, gyvenimo kokybės, darbo beprasmybės, alkoholizmo ir draugystės temų. Man asmeniškai gražiausi momentai buvo bitininko poeto ir jaunojo poeto filosofiniai pasikalbėjimai ant ratukais sukamo suolelio – labai aštrūs, tikslūs dialogai, atliepiantis tikriausiai paties pjesės autoriaus G. Grajausko matomo pasaulio gaires, kurios tokios suprantamos ir aiškios kiekvienam nors kiek rašančiam šių dienų rašytojui, todėl stipriąja šio spektaklio dalimi visgi laikau ne vizualumą ir pateiktį, bet būtent pjesę.

Gyvo garso muzika taip pat praturtina spektaklį, o eilėraščiai-monologai tiesiog prikausto dėmesį. Nepaisant itin gerų ir jautrių įspūdžių, šventai tikiu, kad šis spektaklis (kaip ir daugelis O. K. darbų) yra tiesiog ne visiems. 

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą