Sveiki,
Kino šedevrus vertinti iš
vienos pusės sunku, kadangi nesinori nuvilti to žiūrovo, kuris iš filmo
vertinimo tikisi to paties vertinimo sutapimo, o iš kitos lengva, nes pats gali
spjauti į visą tą klasiką ir mitą ir subjektyviausiai išsakyti savo nuomonę,
kuri nebūtinai gali sutapti su visų nuomone. Ingmar Bergman filmas „Fani ir Aleksandras“ (angl. Fanny and Alexander) (1982) gali visais
atžvilgiais pasirodyti perlų perlas – daugybė apdovanojimų pelniusi švedų
juosta iki šiol randa savo žiūrovą.
Nesu tikras, kad filmas
man tiko ir patiko. Nesiginčysiu dėl techninės inovacinės režisieriaus dalies
- ji išties epiškai stipriai sukalta ir
išlaikyta kontrastinga atmosfera: čia gėlėtu gobelenu išmušti jaukūs Viktorijos
laikų stiliaus namai, kur viskas gyva, ir asketiškas pastoriaus namas, kuris
labiau primena kalėjimą... vienos šeimos istorija tęsiasi trijų valandų
veiksme, kurio centre lyg ir būtų jaunosios atžalos, kurios patiria daugybę
sukrėtimų, dėl kurių ima regėti vaiduoklius ir t. t. Lyg filmas kažkuo sietųsi
su A. Tarkovskio „Ivano vaikystė“, tačiau Tarkovskio filmas nepalyginamai man
artimesnis ir pasirašau po juo kaip po šedevru, o štai „Fani ir Aleksandras“
pasirodė pernelyg ištęstas, neskubus, užaugintas kūrinys, kuris tik labai
pamažu įtraukia į savo pasakojimą. Režisierius užuot pasirinkęs aštrias ir
sadistines scenas, kuria minkštą šiek tiek „Džeinę Eir“ primenančią istoriją.
Tiesą sakant, geras
scenarijus, turime į lietuvių kalbą išsivertą ir šią apysaką – bibliotekose dar
galite ją aptikti. Geras ir ilgas filmas tikriausiai žada patikti jau patiems
ištikimiausiems kino gurmanams, kurie vertina išlaikytą ir kažkada buvusį
inovatyvųjį kiną. Ingmar Bergman yra vienas iš tų režisierių, kuris prisidėjo
prie kino evoliucijos ir net jau „Fani ir Aleksandras“ rėkte rėkia kaip atsvara
amerikietiškam holivudiniam kinui.
Mano
įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 100/100
IMDb: 8.1
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą