Sveiki,
Yra „Kino pavasaryje“
tokių filmų, apie kuriuos nežinai nė ką galvoti, o prieš einant net nesitiki,
nes paprasčiausiai nežinai ko tikėtis... Panašiai su prancūzų filmų „Šokėja“ (angl. La Danseuse) (2016), kuris pasakoja apie XIX amžiaus pabaigoje
šokio sampratą pakeitusią artistę Lioje Fiuler. Vis galvoju, kaip gerai, kad
tas „Kino pavasaris“ yra, nes jame galima labai apsišviesti. Prisipažinsiu, kad
praktiškai mažai ką teišmaniau apie šokio meno istoriją ir menkai ką jame
gaudausi, tačiau šis filmas atliko tikrą edukacinį žygdarbį – supažindino su
šiuolaikinio modernaus šokio ištakomis.
Nors filme pasakojama
apie L. Fuiler, joje yra ir dar vienas ypatingos šokėjas Izolda Dunkan
portretas, tačiau filmas ne apie ją... Žinau, daug kas šiam filmui turėjo
nemenkų pretenzijų ir joje įžvelgė perdėto manieringumo, holivudinio patoso,
perspausto pagražinimo ir net istorija šiek tiek dėliojama senamadiškai. Taip,
sutinku, kad visa filmo pateiktis kaip ir, pvz., „Danų mergina“ ar kitos
biografinės istorijos turi kažkuo panašią istorijos pasakojimo manierą, bet
kažkaip man patiko. Patiko ir žiūrovams, kurie paprastai greitai susipakuoja
rankinukus ir skuba iš salės lauk, šįkart sėdėjo filmui pasibaigus tylūs ir
ramūs, kažko velnioniškai susimąstė... Gal ne tiek susimąstę, kiek pasidavę
emocijos, kurias iššaukė filmas. Daug juslinių scenų, ekspresyvus juslėmis
grįstas pasakojimas atrodo itin kruopščiai intymus, stengimąsi proporcingai išlaikyti
asmenybės pasakojimo proporciją ir šokio meno elegancijos sunkumus, kas režisieriui,
sakyčiau, labai sekėsi.
Neslėpsiu, kad ir senos
kino gudrybės, bet filmui pavyko ir mane paveikti, nebesinorėjo ir man greitai
išlėkti iš salės, kažkaip klasikinė muzika, pragariškos ir skausmingos
vaizduojamos pastangos paveikia daugelį žiūrovų, o estetiniai dvelksmai sukuria
kažin kokį magišką artumo dvelksmą. Norėčiau įvertinti filmą prasčiau, tačiau
negaliu, jis vis dar mano galvoje ir, manau, kad netgi remiantis jau lyg ir iš
pirmo žvilgsnio atgyvenusia kino mokykla, visgi filmas stiprus šiais aspektais:
vaidyba, scenografija, jausmingumu, biografiniu turtingumu. Gera medžiaga
nenuėjo veltui.
P. S. Tikriausiai nemaža
dalis žiūrovų šį filmą rinkosi dėl to, kad jame antraplanį vaidmenį sukūrė
Vanesos Paradis ir Johnny Depp dukra.
Mano
įvertinimas: 9.5/10
IMDb: 6.4
Nuoroda į „Kino pavasarį“: ČIA
Jūsų Maištinga Siela
Labas vakaras,ne Izolda,o Izadora Dunkan,atsimenu nuo paauglystes tai,skaičiau knyga apie ją.
AtsakytiPanaikinti