2017 m. balandžio 10 d., pirmadienis

"Kino pavasaris" 2017 įspūdžiai ir komentarai



Sveiki,

Nauji vėjai, nauji vėjai, nauji vėjai... Šiemet per iš „Kino pavasario“ repertuaro pamačiau apie 15 kino filmų, tad nusprendžiau pasidalyti savo įspūdžiais, pasibaigus šiai kino puotai. Tikriausiai daugiausiai galiu lyginti su pernykščiais įspūdžiais, todėl neslėpsiu, kad šio festivalio visada labai laukiu, per jį ir keikiuosi, ir labai džiaugiuosi, ir pavargstu ir vėl labai ilgiuosi.

Šeštadienio vakarais kino salės buvo kone tuščiausios (kas labai keista), nes pustuštės salės nepritraukė tiek žiūrovų (turiu galvoje ne Vilniaus žiūrovus), o štai sekmadieniais viskas priešingai – pilnos salės. Tai tikriausiai rodo, kad šeštadienis, nepriklausomai nuo repertuaro, žmonės labiau linkę ilsėtis ir bendrauti kur nors kavinėse ir t. t. Kai kada per dieną sužiūrėdavau po kelias juostas ir galiu pasakyti tą pačią tendenciją: kuo filmas egzotiškesnis ir verčiantis mąstyti, tuo publikos mažiau ir tuo ji vyresnė. Komedijose labiau lankėsi amžiaus atžvilgiu mišri publika, todėl šiek tiek pykstu, kad žiūrovai italų juostą „Tobuli melagiai“ išrinko kaip geriausia kino juosta, nes ji tikrai nėra geriausia, veikiau labiausiai atitinkanti komercinio kino standartus. Ką tai sako? Ogi, kad į „Kino pavasarį“ eina tie patys pramoginio kino žiūrovai ir pasirašo prie to paties pramoginio kino, kaip kažkada visi subalsavo už, mano nuomone, ne itin vykusią prancūzų komediją „Neliečiamieji“.

Šiemet kažkaip buvo mažiau reklamos prie kino salių: mažiau lankstinukų, sklaidos, nors ir vėl kaskart prašė balsuoti ir viliojo kelionėmis į Veneciją, visgi man patiko pernai išleistas „Kino pavasario“ laikraštis su režisierių ir filmų aprašais, galų galiausiai su pasaulio žemėlapiu ir geografiniais filmų orientyrais. Šiemet manęs toks leidinys nepasiekė, nes tikriausiai tokio niekas nebeleido, tačiau atsirado išmanioji programėlė, kurią kažkodėl spėjau instaliuoti tik uždarymo filmo metu, todėl taip gerai ir neišnagrinėjau, kas toje programėlėje esama...

Kalbant apie kino filmus, šiais metais (kaip ir pernai) pamačiau išties gerų kino juostų. Labai patiko atidarymo filmas „Ji“ (pranc. Elle) – tai vienas stipriausių ir įdomiausių kuriamų charakterių šiais metais, kažkodėl nė vienas kino kritikas pernelyg nesižavėjo šiuo filmu, sudarydamas 15min.lt ir kitur savo filmų topus. Vienas geriausių ir labiausiai patikusių filmų buvo rumunų kino juosta „Sieranevada“ – trijų valandų trunkanti giminės istorija ankštame bute – išties tokia sodri, gyvenimiška, organiška ir įtraukianti, kad pats negali atsiplėšti. Didelį šiemet įspūdį padarė filmas „Tarnaitė“ – žiaurumas, erotika, kostiumai, rytų kultūra tiesiog pakeri! Kita rumunų drama „Baigiamieji egzaminai“ taip pat labai įtraukė į savo pasakojimą, X. Dolan „Tai tik pasaulio pabaiga“ ir „Šokėja“ iš tikrųjų paliko itin ryškius emocinius efektus, kad dar kurį laiko po seansų teko apie tai galvoti, ką mačiau ir kodėl kiek prasčiau įvertinti filmai paveikė labiau emocijas nei egzotiškų ir unikalių filmų seansai.

Kiek prasčiau vertinu „Tobulus melagius“ ir „Kitą vilties pusę“ – komedijas, kurios buvo gan geros, bet ne tos „festivalio razinos“, kokias palaikė kai kurie kiti žiūrovai. Iš esmės norėjau pamatyti ir daugiau kino juostų, pvz., „Ledi Makbet“, „Šiežiena“, „Moteris ir ledynai“, bet dėl riboto laiko ir man ne visada patogaus repertuaro išdėstymo teks palaukti tiesiog DVD versijos, nes esu dar nusižiūrėjęs keletą filmų, kuriuos dar būtinai žiūrėsiu ateityje.

Nauji, vėjai, nauji vėjai... Šio festivalio pagrindinė muzika  lenkų režisieriaus M. Marczak filmo „Visos nemiegotos naktys“ panaudotas garso takelis Caribou – „I can‘t do without you“ specialus remiksas. Tuo pabaigdamas šį savo įrašą ir palieku jus su šiuo jaukiu muzikos kūriniu:


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą