Sveiki,
Viena laukiamiausių
juostų buvo Martin Scorsese ekranizacija „Tyla“
(angl. Silence) (2016). Daugybės pripažintų
filmų autorius (Infiltruoti, Kuždesių
sala, Volstryto vilkas ir t. t.) šįkart užuot gilinęsis į jam taip
patinkančius kriminalinio pasaulio užkulisius, norėjo sukurti itin jautrų ir
dvasingą filmą. Reklamine kone skrajute tapusi citata: „Šiam filmui režisierius
ruošėsi jau trisdešimt metų“. Ko galima tikėtis? Tik paties geriausio arba
pusėtino filmo, juk neretai daug žadančios citatos apie pasiruošimus linkusios
neatspindėti realių dalykų.
Pasirodo, „Tylą“ jau
dešimtmetį turime išsivertę ir į lietuvių kalbą, tačiau niekada neteko domėtis
šia knyga tikriausiai dėl man nelabai patrauklios „Obuolio“ leidyklos, kuri niekaip
„nelimpa“ su rimtos literatūros leidykla dėl savo absoliučiai komercinio
orientyro. Kalbant apie beveik trijų valandų epą, būtų galima kalbėti ir
kalbėti apie dviejų sunkiai suderinamų kultūrų ir religijų sandūrą
septyniolikto amžiaus pirmoje pusėje, kada misionieriai krikščionys buvo
žiauriai kankinami budistinėje Japonijoje, kitaip sakant, Vakarų kultūros
pelke, kuri praktiškai taip ir liko savita iki šių dienų. Apie naujų pasaulių
užkariavimus sukurta nemažai įspūdingų ir gerų kino epų, manau, nuo šiol ir šis
sėkmingas filmas bus įtrauktas į šį sąrašą.
Nors filmas iš pažiūros
apie žiaurius susidorojimus ir kankinimus, vidinius veikėjų tikėjimo išbandymus
per religinių simbolių paniekinimus ir gilius tikėjimo vandenis. Visgi pagrindinis
žvilgsnis krypsta į jauną ir tvirtą tikėjimą demonstruojantį Rodrigesą, kuris
patenka į japonų nelaisvę ir kasdien su juo atliekami tikėjimo palaužimo
pratybos. Brutalus japonų elgesys, išradingos kankinimų scenos ir spektakliai
vis labiau smaugia pagrindinį personažą, kol šis galiausiai ima suprasti
takoskyrą tarp veiksmų ir giluminio tikėjimų parametrų... Nors filmas iš esmės
pasakoja apie dviejų kultūrų sąlytį, bet smagu, kad režisieriui pavyko dar
kartą svetimoje žemėje nubrėžti panašaus į Kristaus tikėjimo išbandymo istoriją.
Filmas daugiau filosofinis, dialoguose ir veiksmuose veriantis keistas
prisitaikėliško ir tikro tikėjimo testavimo galimybes.
Pagrindinį vaidmenį
sukūrė britų aktorius Andrew Garfield, kuris, mano manymu, kol kas sukūrė patį
geriausią savo karjeroje vaidmenį, kur kas geresnį nei „Pjūklo keteroje“. Apskritai
kalbant, tai kruopštus filmas, kurtas dviem sluoksniais: kultūrų difuzijai
nusakyti ir asmeninę žmogaus istoriją, todėl filmo tuščiu tikrai nepavadinsi. Kažkaip
be didesnių mistifikavimų, gana realistiniu būdu pavyko sukurti išties gerą
išmėginimą ir pačiam žiūrovui.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 79/100
IMDb: 7.3
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą