Tomislav Budak. „Karmos
keitimas“ – Vilnius: Obuolys, 2016.
Sveiki, skaitytojai,
Kaip ir daugelis žmonių,
aš taip pat pajuntu per atostogas norą keisti gyvenimo vagą. Sakoma, kartais
užtenka pakeisti požiūrį ir, žiūrėkite, pasaulis savaime pasikeičia, nes
keičiasi santykis su viskuo, pakinta mūsų įsitikinimai ir nuostatos. Paskutiniu
metu, pajutęs nepasitenkinimą, nutariau, kad vėl reikia grįžti prie esminių
būties taisyklių ir jas prisiminti, permąstyti ir pasiimti tai, kas pakeistų
gyvenimo kokybę. Nors po Sergejaus Lazarevo Karmos
diagnostikos, kurią krimtau paauglystėje, ilgai nebenorėjau žiūrėti į šį
reiškinį, nes jaučiausi labai jau viską išmanąs, tačiau kai prekybos centre
paėmiau Obuolio leidyklos išleistą
kroato dvasininko mokytojo Tomislav
Budak knygą Karmos keitimas, nė įtarti negalėjau, kad knyga atsidurs mano
pirkinių krepšelyje. Bet atsidūrė. Tiesiog leidau instinktyviai įsigyti
ezoterinės literatūros vien tam, kad pažiūrėčiau, ar impulsyvūs knygų
graibstymai gali tapti realiais atsakymų šaltiniais, keičiant gyvenimą ir
mąstymą.
Pirmajame skyriuje T.
Budak supažindina skaitytojus su karmos sąvoka, aprėpdamas tai, ką jau daugiau
ar mažiau kiekvienas skaitė apie karmą kituose ezoterinės literatūros baruose.
Priešingai nei daugelyje leidimų, autorius žodžių nevynioja į vatą, todėl
teksto sąranga labai aiški ir suprantama net mokyklinio amžiaus vaikams: už
gerą atlyginama geru, už blogą blogu. Jau nuo pat pirmojo skyriaus išryškėja
kritiškas autoriaus ezoterinės literatūros vertinimas: „Retas galite ką nors perskaityti ar išgirsti apie galimas pasekmes ir
valymosi pasekmes, kurias turės įveikti žmogus, nuoširdžiai užsiimantis tokiu
darbu, tai net neperduodama per žodinę tradiciją ar asmeninį kontaktą su
mokytoju“ (p. 32). Iš esmės autorius nuteikia skaitytoją, kad jo laukia ne
nušvitimas, o sunkus ir nemalonus darbas su savimi, aiškindamas, kad būtent
individualios pastangos, o ne Visatos dovana, yra tiesesnis kelias į
savirealizaciją ir karmos išsivalymą, nei tarkime, darbas vien tik su
pozityviomis mintimis ar skaitant dangaus mokytojų transcendentinius laiškus ir
t. t.
Jau pirmajame skyriuje
nupiešiamas tam tikras transcendentinis karmos veikimo mechanizmas, aiškinant
„vidinę“ karmos struktūrą, kuri susideda iš mūsų minčių ir emocijų bei apie
„išorinę“ karmą, kuri pasireiškia kaip mūsų veiksmai. Šiuo atveju autorius
pabrėžia, kad svarbiausia yra „vidinė“ karma, nes ją sureguliavus,
nebepasireikš veiksmų lygmenyje. Panašiai kaip kažkada Sergejus Lazerovas
aiškino apie ligas savo kultinėse Karmos
diagnostikos knygose, taip karmos mechanizmas kiek vakarietiškiau dėstomas
T. Budak knygoje.
Antrajame skyriuje Karminiai šablonai autorius aiškina jų
struktūrines dalis, nepamiršdamas visur paminėti, kad karma – tai nekintantis
dėsnis, bet jo gerosios ar prastosios pasireiškimo formos yra keičiamos. „Karminiai šablonai – tai jausmų, mąstymo ir
elgesio modeliai, kurie mus riboja, bet sąmoningomis pastangomis juos galima
transformuoti į išlaisvinančius modelius (p. 53)“. Anot jo, karminių
šablonų struktūrą sudaro: 1. Simptomai, 2. Priežastys, 3. Prasmė. Tai gana
netipinė pozicija, nes tas, kas skaito ezoterinę literatūrą, dažniausiai
susiduria su tuo, kad gydoma nuo priežasties, o ne ligos simptomai, nes liga
tėra priežastis, tačiau autorius sako, kad „Karmino
šablono šalinimo procesas prasideda nuo darbo su simptomais, paskui dirbama su
priežastimi ir tęsiama, dirbant su jo šaltiniu. Tik tada galima tikėtis, kad
toks šablonas bus visiems laikams panaikintas (p. 61)“. Tarsi ši
valymo-gydimo sistema būtų priešinga S. Lazerovo sistemai. Autorius neneigia,
kad panaikinus simptomus sunkumų nepanaikinsime, be priežasties naikinimo,
nebus visiškas „pagijimas“. Iš kur atsiranda nepalankūs ir žmogaus gyvenimą
apsunkinantys karminiai šablonai? „Unikali
karminio šablono priežastis yra trauminė patirtis ir jos psichologinės bei
dvasinės pasekmės; jo prasmė ar šaltinis yra neišmokta pamoka ar neatitinkamas
sąmoningumo lygmuo (p. 61)“.
Karminio
šablono simptomai jau šiek tiek sudėtingesnis skyrelis,
kadangi prasideda praktikos elementai. T. Budak supažindina su Tibeto vienuolio
Lama Tarthang Tulku Rimpočė ir paties gerokai ištobulinta taikoma antikūrimo formule, kuri sako, kad
reikia susitapatinti su savo sergančiu organu, negatyviais jausmais, mintimis
ir galiausiai su nepageidaujamais vaidmenimis. Veiksni praktika yra veikiama
sąmoningo savo negatyvių dalykų priėmimo ir galiausiai „išaugimo“ pagrindimu.
Knygoje plačiau aprašoma, kaip šia praktika naudotis per įvairius negalavimų ir
negatyvių karminių šablonų pasireiškimo lygmenis. Tai iš esmės kiek kitaip, nei
Sąmoningas kvėpavimas, kuris kaip tik
verčia bėgti nuo negatyvių jausmų ir priimti pozityvą, o čia autorius siūlo
susidurti su problema akis į akį ir nebijoti jos priimti, suvokti ir
atsikratyti. Praktika atrodo šitaip: „Po
to, kai susiliejame su dariniu (įsivaizduojamu energijos aplink save
kamuoliu), kuris kelia nepageidaujamą
būseną, ir visiškai jį pajaučiame, tada apatine pilvo dalimi giliai įkvepiame
ir vizualizuojame, kaip mes išsiplečiame už jos ribų. Paskui atsitraukiame nuo
jo ir grįžtame į pradinę būseną – darinys vėl lieka priešais mus, o tarp
darinio ir mūsų yra tuščia erdvė (p. 74)“.
Tomislav Budak.
Ketvirtame skyriuje Karminių šablonų priežastys randame dar
daugiau grybų miške. Pirmojoje skyriaus dalyje pasakojama apie karminių šablonų
priežastis ir jų struktūras. Be pirmojo laiptelio – simptomo, kaip galima
suprasti, negalime pradėti dirbti su karminėmis priežastimis, todėl autorius
rekomenduoja viską atlikti nuosekliai. Pratimas su karminiais simptomais atrodė
labai paprastas, tačiau kur kas sudėtingesnis, šalinant priežastis. Priežastys
atsiranda dėl trauminės patirties t. y., kažkada neišmokta ir netinkamai
priimta gyvenimiška pamoka, kurios metu mes buvome sugniuždyti ir dėl to prie
mūsų priviso „būtybės“ fragmentai, kurie maitinasi mūsų blogomis emocijomis,
mintimis ir veiksmais, štai kodėl žmonės rūko, daug geria, negali sukurti
santykių ir t. t., nes jie sukūrė tam tikras negatyvumo programas, o tos
astralinio plano fragmentuotos esybės maitinasi. Antroji šio skyriaus dalis
skirta praktikos aprašymui, kaip susigrąžinti traumos metu išplėštą mūsų
fragmentą ir harmonizuoti traumas, čia autorius suskumba pabrėžti, kad tai nėra
vien tik vaizduoties mentalinis žaidimas, jis reikalauja dar ir atsakomybės ir
pokyčių kiekvieno praktikuojančiojo gyvenime.
Be trauminės patirties
suvokimo, valymo ir savasties dalies susigrąžinimo į asmens gyvenimą Tomislav
Budak nemenką dalį knygos skiria bendros šeimos karminės struktūros suvokimui
ir valymui. Tiesą sakant, sudėtinga vos suvokus traumines patirtis bėgti valyti
dar ir šeimos struktūrą, todėl nereikėtų veikalo skaityti paskubomis kaip kokio
romano, nors, žinoma, bendram suvokimui galima, tačiau dirbti visgi, manau,
reiktų nuosekliai, neskubant nuo pradžių. Taigi šeimos bendra karma turi kur
kas daugiau įtakos, nei mums galėjo pasirodyti iš pradžių.
Pasirodo, anot autoriaus,
vos tik užsimezgęs vaisius jau yra šeimos dalis ir bet kokie žinomi ar nežinomi
šeimai ar motinai persileidimai ir abortai yra ypač svarbūs, nes šeimos
lygmenyje, nepriklausomai nuo to, ar šeima gyvena kartu ar ne, kiekvienas
nėštumas yra santykis ir tam tikras šeimos vaidmuo, kuris pakeičia kiekvieną iš
mūsų, tokiam suvokimo ir valymosi etapui autorius siūlo psichologiškai
patvirtintą šeimos žemėlapio piešimo
būdą, kur nupiešiamos šeimų narių pozicijos, o tada bandoma aiškintis, kas su
kuo tapatinasi, kokias realiai situacijas užima šeimos nariai. Tai bent jau man
priminė dailės psichologines terapijas, tačiau netrukus pradedama kalbėti apie
itin svarbias susitapatinimo su vaidmenimis problemas, kalbama apie aukos ir
tirono vaidmenis, juodąsias šeimos avis, kurios energetiškai ir dvasiškai yra
stipresnės, todėl prisiima daugiausiai atsakomybės ir tampa šeimos
šiukšliadėžėmis. Iš esmės autorius daug kalba apie abortus, susitapatinimą su
mirusiais, herojais ir t. t. ir visur naudoja antikūrimo formulę, norint susigrąžinti savastį, tačiau pasigedau
išsamesnių praktinių patarimų, kiek tas procesas turėtų trukti, ar jį reikia
kartoti (ir ar apskritai galima kartoti?) ir t. t. Apskritai šeimos karmos
judinimas pasirodė vykdomas ne tiek savarankiškai, kiek su karmos valymo terapeutais-specialistais,
todėl šie dideli skyriai knygoje atrodo kaip panoraminiai, skirti labiau susipažinimui
su karmos pasireiškimo galimybėmis ir šiaip bendram suvokimui.
<... bus
papildymas...>
Jūsų Maištinga Siela
Yra ir trumpų variantų. To nesu niekur kitur skaičiusi. Išbandžiau patarimus, padėjo iš karto. Rekomendavau šią knygą bičiulei, jai irgi padėjo.
AtsakytiPanaikinti