2017 m. liepos 1 d., šeštadienis

Knyga: Tomislav Budak "Karmos keitimas"



Tomislav Budak. „Karmos keitimas“ – Vilnius: Obuolys, 2016.

Sveiki, skaitytojai,

Kaip ir daugelis žmonių, aš taip pat pajuntu per atostogas norą keisti gyvenimo vagą. Sakoma, kartais užtenka pakeisti požiūrį ir, žiūrėkite, pasaulis savaime pasikeičia, nes keičiasi santykis su viskuo, pakinta mūsų įsitikinimai ir nuostatos. Paskutiniu metu, pajutęs nepasitenkinimą, nutariau, kad vėl reikia grįžti prie esminių būties taisyklių ir jas prisiminti, permąstyti ir pasiimti tai, kas pakeistų gyvenimo kokybę. Nors po Sergejaus Lazarevo Karmos diagnostikos, kurią krimtau paauglystėje, ilgai nebenorėjau žiūrėti į šį reiškinį, nes jaučiausi labai jau viską išmanąs, tačiau kai prekybos centre paėmiau Obuolio leidyklos išleistą kroato dvasininko mokytojo Tomislav Budak knygą Karmos keitimas, nė įtarti negalėjau, kad knyga atsidurs mano pirkinių krepšelyje. Bet atsidūrė. Tiesiog leidau instinktyviai įsigyti ezoterinės literatūros vien tam, kad pažiūrėčiau, ar impulsyvūs knygų graibstymai gali tapti realiais atsakymų šaltiniais, keičiant gyvenimą ir mąstymą.

Pirmajame skyriuje T. Budak supažindina skaitytojus su karmos sąvoka, aprėpdamas tai, ką jau daugiau ar mažiau kiekvienas skaitė apie karmą kituose ezoterinės literatūros baruose. Priešingai nei daugelyje leidimų, autorius žodžių nevynioja į vatą, todėl teksto sąranga labai aiški ir suprantama net mokyklinio amžiaus vaikams: už gerą atlyginama geru, už blogą blogu. Jau nuo pat pirmojo skyriaus išryškėja kritiškas autoriaus ezoterinės literatūros vertinimas: „Retas galite ką nors perskaityti ar išgirsti apie galimas pasekmes ir valymosi pasekmes, kurias turės įveikti žmogus, nuoširdžiai užsiimantis tokiu darbu, tai net neperduodama per žodinę tradiciją ar asmeninį kontaktą su mokytoju“ (p. 32). Iš esmės autorius nuteikia skaitytoją, kad jo laukia ne nušvitimas, o sunkus ir nemalonus darbas su savimi, aiškindamas, kad būtent individualios pastangos, o ne Visatos dovana, yra tiesesnis kelias į savirealizaciją ir karmos išsivalymą, nei tarkime, darbas vien tik su pozityviomis mintimis ar skaitant dangaus mokytojų transcendentinius laiškus ir t. t. 

Jau pirmajame skyriuje nupiešiamas tam tikras transcendentinis karmos veikimo mechanizmas, aiškinant „vidinę“ karmos struktūrą, kuri susideda iš mūsų minčių ir emocijų bei apie „išorinę“ karmą, kuri pasireiškia kaip mūsų veiksmai. Šiuo atveju autorius pabrėžia, kad svarbiausia yra „vidinė“ karma, nes ją sureguliavus, nebepasireikš veiksmų lygmenyje. Panašiai kaip kažkada Sergejus Lazerovas aiškino apie ligas savo kultinėse Karmos diagnostikos knygose, taip karmos mechanizmas kiek vakarietiškiau dėstomas T. Budak knygoje. 

Antrajame skyriuje Karminiai šablonai autorius aiškina jų struktūrines dalis, nepamiršdamas visur paminėti, kad karma – tai nekintantis dėsnis, bet jo gerosios ar prastosios pasireiškimo formos yra keičiamos. „Karminiai šablonai – tai jausmų, mąstymo ir elgesio modeliai, kurie mus riboja, bet sąmoningomis pastangomis juos galima transformuoti į išlaisvinančius modelius (p. 53)“. Anot jo, karminių šablonų struktūrą sudaro: 1. Simptomai, 2. Priežastys, 3. Prasmė. Tai gana netipinė pozicija, nes tas, kas skaito ezoterinę literatūrą, dažniausiai susiduria su tuo, kad gydoma nuo priežasties, o ne ligos simptomai, nes liga tėra priežastis, tačiau autorius sako, kad „Karmino šablono šalinimo procesas prasideda nuo darbo su simptomais, paskui dirbama su priežastimi ir tęsiama, dirbant su jo šaltiniu. Tik tada galima tikėtis, kad toks šablonas bus visiems laikams panaikintas (p. 61)“. Tarsi ši valymo-gydimo sistema būtų priešinga S. Lazerovo sistemai. Autorius neneigia, kad panaikinus simptomus sunkumų nepanaikinsime, be priežasties naikinimo, nebus visiškas „pagijimas“. Iš kur atsiranda nepalankūs ir žmogaus gyvenimą apsunkinantys karminiai šablonai? „Unikali karminio šablono priežastis yra trauminė patirtis ir jos psichologinės bei dvasinės pasekmės; jo prasmė ar šaltinis yra neišmokta pamoka ar neatitinkamas sąmoningumo lygmuo (p. 61)“.

Karminio šablono simptomai jau šiek tiek sudėtingesnis skyrelis, kadangi prasideda praktikos elementai. T. Budak supažindina su Tibeto vienuolio Lama Tarthang Tulku Rimpočė ir paties gerokai ištobulinta taikoma antikūrimo formule, kuri sako, kad reikia susitapatinti su savo sergančiu organu, negatyviais jausmais, mintimis ir galiausiai su nepageidaujamais vaidmenimis. Veiksni praktika yra veikiama sąmoningo savo negatyvių dalykų priėmimo ir galiausiai „išaugimo“ pagrindimu. Knygoje plačiau aprašoma, kaip šia praktika naudotis per įvairius negalavimų ir negatyvių karminių šablonų pasireiškimo lygmenis. Tai iš esmės kiek kitaip, nei Sąmoningas kvėpavimas, kuris kaip tik verčia bėgti nuo negatyvių jausmų ir priimti pozityvą, o čia autorius siūlo susidurti su problema akis į akį ir nebijoti jos priimti, suvokti ir atsikratyti. Praktika atrodo šitaip: „Po to, kai susiliejame su dariniu (įsivaizduojamu energijos aplink save kamuoliu), kuris kelia nepageidaujamą būseną, ir visiškai jį pajaučiame, tada apatine pilvo dalimi giliai įkvepiame ir vizualizuojame, kaip mes išsiplečiame už jos ribų. Paskui atsitraukiame nuo jo ir grįžtame į pradinę būseną – darinys vėl lieka priešais mus, o tarp darinio ir mūsų yra tuščia erdvė (p. 74)“.

 Tomislav Budak.

Ketvirtame skyriuje Karminių šablonų priežastys randame dar daugiau grybų miške. Pirmojoje skyriaus dalyje pasakojama apie karminių šablonų priežastis ir jų struktūras. Be pirmojo laiptelio – simptomo, kaip galima suprasti, negalime pradėti dirbti su karminėmis priežastimis, todėl autorius rekomenduoja viską atlikti nuosekliai. Pratimas su karminiais simptomais atrodė labai paprastas, tačiau kur kas sudėtingesnis, šalinant priežastis. Priežastys atsiranda dėl trauminės patirties t. y., kažkada neišmokta ir netinkamai priimta gyvenimiška pamoka, kurios metu mes buvome sugniuždyti ir dėl to prie mūsų priviso „būtybės“ fragmentai, kurie maitinasi mūsų blogomis emocijomis, mintimis ir veiksmais, štai kodėl žmonės rūko, daug geria, negali sukurti santykių ir t. t., nes jie sukūrė tam tikras negatyvumo programas, o tos astralinio plano fragmentuotos esybės maitinasi. Antroji šio skyriaus dalis skirta praktikos aprašymui, kaip susigrąžinti traumos metu išplėštą mūsų fragmentą ir harmonizuoti traumas, čia autorius suskumba pabrėžti, kad tai nėra vien tik vaizduoties mentalinis žaidimas, jis reikalauja dar ir atsakomybės ir pokyčių kiekvieno praktikuojančiojo gyvenime. 

Be trauminės patirties suvokimo, valymo ir savasties dalies susigrąžinimo į asmens gyvenimą Tomislav Budak nemenką dalį knygos skiria bendros šeimos karminės struktūros suvokimui ir valymui. Tiesą sakant, sudėtinga vos suvokus traumines patirtis bėgti valyti dar ir šeimos struktūrą, todėl nereikėtų veikalo skaityti paskubomis kaip kokio romano, nors, žinoma, bendram suvokimui galima, tačiau dirbti visgi, manau, reiktų nuosekliai, neskubant nuo pradžių. Taigi šeimos bendra karma turi kur kas daugiau įtakos, nei mums galėjo pasirodyti iš pradžių. 

Pasirodo, anot autoriaus, vos tik užsimezgęs vaisius jau yra šeimos dalis ir bet kokie žinomi ar nežinomi šeimai ar motinai persileidimai ir abortai yra ypač svarbūs, nes šeimos lygmenyje, nepriklausomai nuo to, ar šeima gyvena kartu ar ne, kiekvienas nėštumas yra santykis ir tam tikras šeimos vaidmuo, kuris pakeičia kiekvieną iš mūsų, tokiam suvokimo ir valymosi etapui autorius siūlo psichologiškai patvirtintą šeimos žemėlapio piešimo būdą, kur nupiešiamos šeimų narių pozicijos, o tada bandoma aiškintis, kas su kuo tapatinasi, kokias realiai situacijas užima šeimos nariai. Tai bent jau man priminė dailės psichologines terapijas, tačiau netrukus pradedama kalbėti apie itin svarbias susitapatinimo su vaidmenimis problemas, kalbama apie aukos ir tirono vaidmenis, juodąsias šeimos avis, kurios energetiškai ir dvasiškai yra stipresnės, todėl prisiima daugiausiai atsakomybės ir tampa šeimos šiukšliadėžėmis. Iš esmės autorius daug kalba apie abortus, susitapatinimą su mirusiais, herojais ir t. t. ir visur naudoja antikūrimo formulę, norint susigrąžinti savastį, tačiau pasigedau išsamesnių praktinių patarimų, kiek tas procesas turėtų trukti, ar jį reikia kartoti (ir ar apskritai galima kartoti?) ir t. t. Apskritai šeimos karmos judinimas pasirodė vykdomas ne tiek savarankiškai, kiek su karmos valymo terapeutais-specialistais, todėl šie dideli skyriai knygoje atrodo kaip panoraminiai, skirti labiau susipažinimui su karmos pasireiškimo galimybėmis ir šiaip bendram suvokimui.

<... bus papildymas...>

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą