2010 m. sausio 30 d., šeštadienis
Filmas: "Namai" / "Home"
2010 m. sausio 29 d., penktadienis
Mano paveikslas: "Reinkarnacija"
2010 m. sausio 28 d., ketvirtadienis
Dėl Tibeto skvero steigimo Užupyje
Vilniaus savivaldybės tarybos Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų komitete buvo svarstomas klausimas dėl Tibeto skvero įkūrimo Užupio rajone, Malūnų gatvėje. Komitetas priėmė sprendimą siūlyti idėjos autoriams ieškoti kitos nei Užupyje vietos, tinkamos skvereliui įkurti. Mes, Tibeto skvero idėjos autoriai, esame linkę manyti, kad būtent Vilniaus rajonas Užupis yra tinkamiausia vieta šiam skverui įkurti. Taip pat primename, kad Vilniaus miesto pavadinimų, paminklų ir atminimo lentų komisija dar 2009 metų balandžio 21 dienos posėdyje pritarė prašymui suteikti Tibeto vardą skverui Užupyje. Tibeto skvero idėją remia Užupio respublikos savivaldos institucijos. Tibeto dvasinis lyderis Dalai Lama yra Užupio garbės pilietis, kuris lankėsi šiame išskirtiniame Vilniaus rajone 2001 metais. Tibeto dvasinį lyderį tuomet oficialiai priėmė sostinės vadovybė, šis įvykis buvo palankiai sutiktas tiek oficialių institucijų, tiek Užupio bendruomenės, tiek ir žiniasklaidos priemonių. Tibeto vardo suteikimas skverui niekaip neprieštarauja „vienos Kinijos“ politikai, kuria remiasi tiek Europos Sąjunga, tiek ir Lietuvos Vyriausybė. Norime akcentuoti, kad šis skveras įprasmintų kultūrinį ir dvasinį Vilniaus bei Tibeto bendradarbiavimą, kuris prasidėjo dar 1990 metais Dalai Lamai, vienam pirmųjų, atsiuntusiam sveikinimo telegramą, kurioje džiaugiamasi atkurta Lietuvos nepriklausomybė. O jau 1991 metais Dalai Lama lankėsi Lietuvoje ir nuo tada prasidėjo aktyvus lietuvių domėjimasis Tibeto kultūra, kurį taip gražiai įprasmina rašytojos Jurgos Ivanauskaitės kūrybinis palikimas. Esame įsitikinę, kad Tibeto skvero įkūrimas neturės neigiamos įtakos Lietuvos ir Kinijos santykiams, o veikiau taps būdu Lietuvai ir Vilniui tapti patrauklesniems tiek Vakarų, tiek Rytų šalių turistams. Lietuva kartu su kitomis ES šalimis pasisako už Kinijos valdžios ir Dalai Lamos bei jo atstovų dialogą ir taikų santykių sureguliavimą, siekiant tvaraus sprendimo, gerbiant Tibeto kultūrą, religiją ir identitetą, todėl Tibeto skverelis galėtų tapti gražiu simboliniu kvietimu šiam dialogui, taip pat demokratijos plėtrai regione. Reikalaujame, kad Vilniaus miesto valdžios institucijos atsižvelgtų į Užupio bendruomenės nuomonę, taip pat UNESCO komisijos Lietuvoje, tarpparlamentinės grupės ryšiams su Tibetu, Tibeto kultūros fondo, Jurgos Ivanauskaitės kūrybos paveldo centro nuomonę, kad Tibeto skverelis reikalingas Vilniui.Autoriai yra Tibeto laisvės rėmimo grupės nariai.
2010 m. sausio 27 d., trečiadienis
Knyga: Jan Guillou "Blogis"
Spektaklis: Rimas Tuminas "Vyšnių sodas"
2010 m. sausio 25 d., pirmadienis
Filmas: "Palikti sniegynuose"
Maištinga Siela
Viskas kas turi pradžią, turi ir pabaigą
2010 m. sausio 22 d., penktadienis
Laurynas: Aš su partneriu jau 14 metų kartu!
Kiek jau laiko gyveni JAV? Kas tave paskatino išvykti iš Lietuvos?
Aš gimiau ir užaugau šiaurinėje Niujorko valstijoje, Ročesterio mieste, netoli Kanados sienos. Gyvenu Niujorko mieste nuo 1990 metų. Mano tėvai irgi gimė Amerikoje, taigi jie lietuviškai kalbėti nemokėjo, o ir aš pats mažas būdamas lietuviškai nekalbėjau.
Kokius santykius palaikai su Lietuva? Nepasiilgsti Lietuvos ir žmonių?
Aš stengiuos laikyti kiek galima glaudesnius ryšius su Lietuva. Labai aktyviai dalyvauju išeivijos lietuvių gyvenime, kur užimame vadovaujančius postus nevienoje lietuvių organizacijoje. Tose organizacijose aš vis pabrėžiu, kad reikia užmegzti glaudesnius ryšius su organizacijomis ir panašiais tikslais Lietuvoje – juk šaknys išdžiūsta be kamieno, ar ne? Su Lietuvos gėjais ir jų padėtimi aš susipažinau iš esmės per internetą. Pastaruoju metu, lankom Lietuvą su savo partneriu kasmet. Kelionių metu, vis stengiamės susitikti su naujais pažįstamais, su kuriais susirašinėjam ir bendraujam per internetą.
Žinau, kad turi gyvenimo draugą. Lietuvoje kol kas į homoseksualias šeimas žiūrima labai skeptiškai, netgi su neapykanta ir pašaipa. Kokia padėtis JAV? Mus vis pasiekia įvairios žinios, kad viena ar kita JAV valstija priima partnerystes, santuokas, o kai kurios valstijos šį įstatymą atmeta. Kaip ši situacija atrodo gyvenant ten? Ir homoseksualų santykis su politika?
Na JAV yra didelė šalis ir kiekvienas regionas turi savo ypatybes ir skirtumus, galima sakyti, net savo kultūrą. Čia ypatingai skirtumas matosi per homoseksualų teisės prizmę. Dažniausiai netradiciškai gyvenantiems žmonėms – lengviausia didmiesčiuose ar vietose, kur būna įsikūrusios aukšto mokslo įstaigos: universitetai, kolegijos, (arba kur įsikūrusios tarptautinės darbo įmonės). Šiaip gyvenimo sąlygos palankesnės šalies rytinėje ir vakarinėje pakrantėse, o blogiau – pietuose, ten kur ekonomika labai sužlugusi, kur esti mažiau atvažiavusiųjų iš kitų JAV vietovių.
Iš tikrųjų JAV visuomenė yra labai jautri žodžiui “santuoka.” Partnerystės įstatymai daug kur priimami, tačiau santuokos įstatymai žymiai rečiau. Iš 50 valstijų įskaitant ir Vašingtoną, DC, tik penkios leidžia tos pačios lyties asmenims susituokti, dvi pripažįsta tokias santuokas atliktas kitur, dar penkiose galima registruoti partnerystę, kuri suteikia beveik visas teises, kurias duoda santuoka, o dar keturiose valstijose leidžiama registruoti šiokią tokią silpnesnę partnerystę. Nemažai miestuose ir miesteliuose taip pat galima registruoti partnerystę, deja, visos šitos partnerystės galioja tik tose vietose, kur jos yra registruojamos.
Įstatymai drausdami gėjams susituokti dažnai vadinami “Santuokos Apsaugos” įstatymais. Mes juokiamės, kad tie, kurie kovoja už tokius įstatymus, dažnai būna vedę kelis kartus. Jeigu jie tikrai rūpinasi santuokų apsauga, efektingiau būtų uždrausti skyrybas. Žvelgiant pozityviai, daugelis advokatų yra tokios nuomenės, kad neilgai teks laukti gėjų santuokų įteisinimo. Nauji juridini argumentai palieka vis mažiau ir mažiau galimybių išsisukti nuo šio įstatymo pripažinimo. Įdomu tai, kad gėjų santuokų priešai naudojasi beveik pažodžiui tais pačiais argumentais, kuriais naudojosi žmonės, kovojantys prieš skirtingų rasių santuokas beveik prieš 50 metų. Laikas irgi mūsų pusėje – beveik kiekviena apklausa apie gėjų santuokų įteisinimą rodo, kad didelė dauguma jaunesnųjų žmonių ją remia.
JAV yra įvairių tautų mišinys, kuriame yra visko – pradedant skirtingų tikėjimų ir baigiant rasių žmonėmis. Kaip vis dėlto pas jus yra su tolerancija? Kaip visų tautų sintezė pakenčia viena kitą ir sugeba tarpusavyje bendrauti, praeiti pro gatvę? Yra kažkoks susiskaldymas?
Ačiū Laurinui už pokabį!
2010 m. sausio 21 d., ketvirtadienis
Praėjęs dešimtmemtis - ar tapome laimingesni?
Sveiki mielieji! Įkvėptas Kristinos Sabaliauskaitės vienu straipsniu apie moteris praėjusį dešimtmetį, nusprendžiau per savo prizmę peržiūrėti mūsų bendro „godžiojo“ dešimtmečio realijas. Taigi 2000 – 2010 metai buvo Lietuvos sutvirtėjimo ir dabar, deja, jau nuosmukio metai. Per dešimtmetį taip pakito mūsų gyvenimas, kad jau net kaimas turi internetą, o kas galėjo patikėti, kad mano senelis sulauks tokių metų, kada palinkęs prie mėlynos dėžės, rodys susiraukšlėjusiu pirštu į monitorių ir sakys, ką čia galima matyti? Tai internetas! Iki šiol jis to ir nesuvokė, kam jis reikalingas, bet ne tame gyvenimas pasikeitė. Prie to, kad merginos masiškai pradėjo dažyti ir prisiauginti plaukus, laumiškus nagus, svilinti savo odą soliariume, vaikščioti plikomis bambomis, kad per visus šonus pūstų keturi vėjai, kurie gadintų ne tik inkstus, bet ir visus vaisingumo reikalus. Klausimas iškyla, o tai kam tada iš vis dar tie rūbai? Gal iš vis visi vaikštom nuogi (grįžkim į akmens amžių) ir iškeliame tezę, kad tai be galo madinga ir žargoniškai tariant „krūta“. 2004 metais įstojom į Europos sąjunga. Iki šiol dar nėra pakitęs lietuvio mąstymas, kad ES tai stora pinigų prikimšta kiaulė, iš kurios žūtbūt turime gauti šlamančiųjų. Keista, ES duoda pinigų, o mes dar tik trečdalį tegalime įsisavinti, o dar iš jų kokia dalis sugula po dalijančių sparneliais, prakaituotom pažastim ir tikrai ne į Kinijoje gamintas pinigines, ir tik trupiniai nusirito iki žemės ūkio, bet mes nesiskundžiam, juk esam ES šalis, išdidi šalis! Per dešimt metų – didžiausias pasiekimas – LT united pasiekta šešta vieta „Eurovizijoje“, po šio ale neeilinio įvykio, Lietuva metus vaikščiojo iškėlusi galvą vos ne taip, kad iš tikrųjų laimėjome šį konkursą, net nustojo burnoti skeptikai, kurie manė, kad šis konkursas Lietuvai – kapinės. 2003 metais staiga tampame Europos krepšinio čempionai, mat kažkokia Rusijos ar Latvijos būrėja išpranašavusi „didžią dieną“ mūsų šaliai, o jei ne tai, kažin ar būtume laimėje, juokauju. Per dešimtmetį Valdas Adamkus kaip gera, gal ir negražiai pasakysiu, bet ne iš blogosios pusės, kaip gera elitinė prostitutė santūriai pamylėjo Lietuvą savo kadencija, kurią viltingai pakeitė Grybauskaitės uraganas, šluojantis oligarchiją kaip prancūziškus plastikinius manekenus nuo podiumo ar nuo neperšaunamų vitrinų. Kol kas per dešimtmetį Lietuvoje neįsitvirtino nei laisvės idėjos, nei pagarbos, atvirkščiai, atsirado naujas epinis žanras „internetinis komentaras“, po kuriuo nereikia nei pasirašyti, nei tuo labiau už jį atsakyti. Staiga nuomonė tampa pasipiktinimo sinonimu, nors per dešimtmetį pagerėjus finansinei būklei, lietuviai taip ir netapo laimingesni, atvirkščiai, dar labiau skundžiasi, nors ne visi. Pagaliau ponas Brazauskas pastatė sau mauzoliejų – Valdovų rūmus, kuriuose tikriausiai artimiausiu metu greitai ir pasilaidos, sorry, tikrai šiam žmogui dar linkiu sveikatos. Tikriausiai dar vienas didelis pasiekimas, kad per krizės įsigalėjimą Vilnius tampa Europos kultūros sostinė, nors kultūrinių renginių, kaip kažkas teigė netrūko, bet užsieniečiai atvažiavę į mūsų sostinę skundėsi, kad pasigedo būtent tokių renginių. Manau, galėjo ir geriau pasistengti, surengti visokias masines žaidynes, akcijas ir t.t. Tiesa, vasarą teko dainuoti Lietuvos himną su visas trim milijonais išsibarsčiusiųjų po pasaulį. Taip, ES per pastarąjį dešimtmetį davė peno emigruoti mūsų protui ir, savaime suprantama, mūsų Don Kichotams, o Airija staiga tampa vos ne Mažąja Lietuva, kur mūsų tautiečiai pabaigę dešimt klasių ir išvykę Airijon padaro milžinišką gėdą, primušdami vietinius airius. Bet būkim optimistai, juk nežinom kas nutiks kitą dešimtmetį, kai į mus plūstels musulmoniškosios gretos ir pradės skleisti savo religinę propagandą. Kuo pasikeitė vyrai per pastarąjį dešimtmetį? Kitų nuomone – dažyti plaukus, lankytis soliariumuose, pirkti „vyriškus“ rankinukus ir dar labiau subobėti tikriausiai neįmanoma. O gal per šį dešimtmetį vyrai pagaliau nusiima kaukę, kuri slėgė, kuri sakė, jei esi vyras, turi būti toks ir toks, o jei esi mergina – tokia ir tokia. Visgi manau, kad savo asmenybės neslėpimas yra gerai, nors ir neišnyko „kietieji“ ereliai, kurie ištarkuotų kiekvieną merginos „dziundzę“, jeigu tik šios leistųsi prieinamos, o prieiti šiaip realiai pagalvojus, nėra jau taip ir sunku, turėk „mersą“ ir kelis litus. Per dešimtmetį žmonės dar labiau nusivylė politika, jaunimas, kuris buvo bene liekniausias Europoje, ėmė staiga tukti užverstas „McDonaldais“ ir kitais skanėstais, juk tai irgi dešimtmečio revoliucija – maistas! Jau nekalbu apie „Čiliakus“ ir „Kenkenus“. Kaime pastebėjau tokią tendenciją, kad, užuot žmonės pasodinę naują medį, geriau jį nupjauna ir nuverčia, neva jau vietos neužtenka, užstoja trobos kampą, naujus elektros kabelius. Per pastarąjį dešimtmetį taip ir neišmokome tinkamai rūšiuoti šiukšlių, gal viskas būtų kitaip, jei kiemuose stovėtų atskiri surūšiuoti konteineriai? Betgi tokiems dalykams nėra pinigų!!! Tik keliuose vietose mačiau konteinerius, kuriuose rūšiuojamos atliekos, tai sakyčiau galbūt kitas dešimtmetis bus susivokimo dešimtmetis, kad šiukšles reikia rūšiuoti. Pastarieji penkeri metai buvo pirmųjų lietuviškųjų dangoraižių augimo metai, miestai pasipuošė stikliniais daugiaaukščiais namais, miestuose padaugėjo kamščių, nes netaupūs lietuviai šeimose jau turi nebe vieną automobilį, o tai rodo, kad žmonės nėra jau tokie neturtingi. Per pastaruosius metus įvykusi švietimo reforma, kol kas mano akimis, buvo nepamatuota ir neįvertinta, norėta geriau, o kaip visada gavosi gražus politinis meiliai ir populistiškai sutapšnotas garuojantis šūdas. Galbūt aš klystų, bet paskutiniaisiais metais žmonės buvo ėmę daugiau skaityti, knygų mugės sutraukė daugiau žmonių, bet knyga nėra pajėgi konkuruoti su internetu. Pastarąjį dešimtmetį, o ypač paskutiniuoju metu kaip įmanydami kalbame apie pedofiliją, seksualinius dalykus ir, atvirkščiai, mūsų religija išsikvėpė, nors dar 1990 – 2000 metais ji buvo kur kas populiaresnė, paskutiniuoju metu augo įvairios sektos ir savas ateistinis požiūris, gatvėmis siaučia Jahovos liudytojai ir kitų religinių grupuočių taikingieji nariai. Dvasia išmainoma į pinigus, vaikai skandinami srutų duobėse, liaudis reikalauja nuteisti, bet nesvarbu ar kaltininką ar šiaip kokį žmogelį iš gatvės – svarbu atpirkimo ožys. Na ir pastarąjį dešimtmetį dar daugiau reklamos, dar didesni biznių planai, dar daugiau korupcijos, dar daugiau skandinaviškųjų bankų, kuriems patikim savo prikimštas kojines. Per pastarąjį dešimtmetį ryškus modernėjimas: atsirado įprotis atsiskaityti banko kortele, mašiną statyti į invalido vietą, mokėti už aikštelę per automatą, pirkti ar statytis namą už miesto, nemokamas dienraštis „15 min“, mokytojai bijo įeiti į klasę, „karas keliuose“, Sars, paukščių ir kiaulių gripas siaučia Pasaulyje, uždarėme atominę elektrinę, pamišome ir jau spėjome atbukti nuo realybės šou rengiamų televizijoje („Baras“, „Kelias į žvaigždes“, „Akvariumas“, „Ideali pora“, „Dangus“ ir t.t.), vis dar išsaugojome „Panoramą“ ir „Sveikinimo koncertą“. Pasirodo per pastarąjį dešimtmetį įgyti dalykai jau nebeįsivaizduojami be jų egzistavimo šiandien. Tiesa dar spėjome subankrotinti savo skrydžius „Flylal“ ir atsiriboti nuo visų Europos miestų ir tapti užkampiu, turint galvoje, kad Vilnius – Europos sostinė, mus turėjo pasiekti per Rygą. Per pastarąjį dešimtmetį tapome vartotojiški „Maxsimos“ gerbėjai, aišku, verkti dėl to nereikia, nes įsigyjame visko ko širdelė geidžia, tapome labiau abejingi vieni kitiems, bet taip ir toliau nekenčiame rusų, laikydami jais priešais. Dabar realiai atsisėdus ir pagalvojus, koks pasaulis ir Lietuva buvo prieš dešimt metų, net sunku suvokti kiek viskas pasikeitė. Buvome tokia skurdi tauta, kuri svajoja nors pamatyti Ameriką, o dabar laisvi keliai į visas keturias puses, tik skrisk, bet palaukit, žmonės vis tiek nepatenkinti, kai turi dvi mašinas ir reikia leisti pinigus jų dalims, mokėti draudimą, „varyti“ technikinę, o dar koks šernas, neduok dieve, atsitrenks, tai aišku, susidaro rimtos bėdos, dėl kurių verta būti piktam ir keikti, kad viskas yra blogai. Bet viskas per tą norą daug turėti ir gerai gyventi. Manau, blogai yra mumyse pačiuose, mums vis dar nepatinka, kai kitiems sekasi, mes dar piktdžiugiškai džiaugiamės kaimynų degančiu tvartu ir patyliukais darome nešvarius, kuo lengvesnius pinigus. Aplinkui gali viskas kisti, bet žmogus niekada nesustos, jam trūks to ir ano, aha, tas turi tą, o aš neturiu ir man jau kančia, kodėl negaliu turėti. Turėti. Tas klaikiai nesveikas žodis mus vieną dieną išves iš proto, ir jeigu nepakeisime ne gyvenimo sąlygų, bet savęs, savo santykio su kitais ir pasauliu, tol, manu, ir nebūsime laimingi.
Jūsų Maištinga Siela
2010 m. sausio 18 d., pirmadienis
Knyga: Hermanas Hesė "Stepių vilkas"
2010 m. sausio 16 d., šeštadienis
Benamiai - ne šūdų krūva
2010 m. sausio 14 d., ketvirtadienis
Dalios Grybauskaitės pusmetis
2010 m. sausio 13 d., trečiadienis
Lietuva ir tankai
Sveiki mielieji, su sausio 13-ąja! Tai ką? Jau dvidešimt metų. Beveik tiek pat laiko esame jau laisvi nuo Sovietų Sąjungos. Nusprendžiau ir bloge pakalbėti šia tema, kaip visada šią svarbią mūsų šalies datą prisimename ir vis labiau susimąstome, kad gaudami savotišką laisvę ir nepriklausomybę patys užsinėrėme kilpą ant kaklo. Šiais metais pagaliau teko pamatyti dokumentinį filmą „Mergina ir tankai“ apie Loretą Asanavičiūtę. Taip, apie tą pačią, kurią Sausio 13 dieną pervažiavo tankas, tą pačią, kuri gynė televizijos bokštą, tą pačią, kurią su greitąją vežė į ligoninę ir kuri klausė ar ji dar galėsianti šokti per savo vestuves, nes buvo susižadėjusi. Mėgstu apsilankydamas Antakalnių kapinėsi nueiti ir prie Sausio tryliktosios aukų. Keistas tas jausmas žiūrint filmą, lyg tais laikais, rodos, visai neseniai, visi buvo lyg broliai ir seserys. Dvidešimt metų laisvės mus pavertė diktatoriais. Iš tikrųjų neturėdami bendro priešo, priešais tampame vieni kitiems: apiplėšimai, vagystės, sumušimai ir visi smurto atvejai yra baisūs. Jau nekalbu apie jaunimo kalbas, šešiametis yra baisus žmonijos agresorius ir nieko negali padaryti, kad ta vienybė, kuri buvo vos prieš dvidešimt metų sugriuvo į šipulius ir jos negali sugrąžinti. Net noras slapta eiti į bažnyčią, religiniai dalykai suardė ir tapo nebeaktuali nūdienos pasauliui. Iš vakarų pasisėmę ne tiek kultūrinių dalykų, kiek civilizacijos, mes pasijutome ne tiek individualiai laisvi, bet super laisvi, kad jau galime perdėtai įtakoti ir valdyti, žeminti ir užguiti kitų pasaulį. Ne, nekalbu apie kultūrai pasišventusius žmones, kalbu apie tą daugumą, kuri internetiniuose komentaruose tarsi gyvenimą išmanantys ekspertai ir gurmanai su pasimėgaujamu nuteisia bet kokį straipsnį, autorių ar reiškinį. Pastebėjote, kad mūsų laikų žmogus nebėra niekuo patenkintas ir toks nelaimingas, piktas ir niurus, kad be gailesčio net pila savo pamazgas į komentarų puslapius ir tai tėra tik vienas iš nepasitenkinimo reiškimosi būdų. Tik vienas. Prarastas tikėjimas, nusivylimas valdžia ir Lietuva, su gyvenimu daro degradacinius stebuklus – bukina ir susvetina (nors kai kas tai įvardytu suindividualėjimo branda) žmogų. Žmogus dabar galingas yra tik už kompiuterio ekrano, nes neturi jokios baimės, kad bus nubaustas, todėl leidžia sau pasijusti mažu Dievu ir nuteisti. Nuteisimo ir kito pasmerkimo drąsa yra neabejotina kaip nevisavertiškumo ir perdėtos laisvės saviraiška. O ką mes padarėme su gauta laisve? Televiziją pripildėme vakarietiško šlamšto, laikraščius - pigia bulvarine spauda, kurią lietuviai vis dar ima kaip už gryną pinigą, lentynos lūžta nuo kiniškų pliušinių zuikių, no kurių kūdikių užpakaliukus išberia mažyčiais spuogais. Laisvė kritikuoti, gautas laisvės žodis, laisvė mylėti ką nori, laisvė jaustis gerai, šiandien yra nukreipta viena prieš kitą ir visų „laimei“ plačiai naudojami kaip veidrodiniai skydai. Ir čia nejaučia kažkoks geras žodis jau yra pamirštas arba apmiežtas padlaižiavimo įvaizdžiu. Šiandien tvirto žmogaus įvaizdis ir branda yra pripažįstama ne per gerumo prizmę, ne pagal fundamentaliųjų žmogiškumo savybių sintezę, bet per mokėjimą kitam įgelti, įkąsti, pastebėti blogus dalykus. Žmogus jau yra ištreniruotas sekti ne savo klaidas, bet kitų klaidas ir jas prikaišioti jų autoriui, užuot prisiminus savo gyvenimą ir klaidas. Ypač komentaruose žmonės mėgsta kalbėti aštriai apie vertybes, moralę ir prikaišioti bedievystę, nors knietėtų jų paklausti, kada patys buvo paskutinį kartą išpažinties. Keista, kas galėtų tokį jų pasmirdusią pasaulėžiūrą išvėdinti? Aerozolis čia mažai ką padės. Atrodo, kad lietuvių mentalitetas yra dar blogesnis nei 1990 metais, kada per radiją apie Lietuvos laisvę jau girdintys žmonės tiesiog verkė, negalėdami patikėti, kad tai - tikra. Tikra yra tai, kad su nepriklausomybe mes išsikasėme kitą sau duobę – dvasinio pasaulio katafalkinę duobę, į kurią sumetėme didelį dalį gerumo kitiems. Žmogus dabar yra laisvesnis, kartu individualesni, bet prie to ir nepakantesni kitų pasaulėžiūrai, nejaučia žmogaus pasauliui laisvajame pasaulyje nelieka vietos, viskas tampa atšiauru ir svetima. Bet visų didžiausia bėda yra ne susvetimėjime, bet ABEJINGUME. Žmonės tapo labai abejingi, tokie abejingi, kad net sunku pagalvoti, kokio sunkio tas abejingumas. Žmonės yra abejingi, kai iš jų vagia, jie abejingi kitų skausmui, artimiesiems ir tai yra dėl tos pačios laisvės, manymas, kad tai ne jų reikalas ir kita iškreipta laisvės kalibrų pasaulėžiūra. Laisvė yra gerai, bet mes ją panaudojome visgi ne taip kaip reikia. Ir dėl to reikia kaltinti tik save, nes esame netobuli. Kaip pavyzdį prisiminiau vieną straipsnį, kuriame rašoma apie žymaus Prancūzijos politiką, kuris atvirai pasiskelbė turėjęs lytinių santykių su labai jaunais jaunuoliais. Bet tautai tai nerūpi, anoks čia skandalas ir prancūzams tai nerūpi, ne dėl to, kad jie būtų abejingi, tiesiog tai yra privati žmogaus erdvė, argi dėl to dabar šalinsi žmogų iš posto? O kaip būtų mūsų šalyje? O užtai koks Prancūzijoje kiltų skandalas, jei tas pats asmuo paimtų iš iždo pinigų, tauta jo nepasigailėtų, nes tada žmogus kėsinosi į jų interesus. O štai Lietuvoje – atvirkščiai, iš žmonių vagiama, o žmonėms tai nerūpi, bet užtai lietuviams labai rūpi su kuo politikai miega, kaip miega ir kiek miega dar betrūko žinoti kokiu laiku einama tuštintis. Matote, tauta lipa į politikų lovą, todėl nenuostabu, kad pati valdžia priiminėja visokius įstatymus, kuriuose sprendžia kas ir su kuo turi veikti lovose. Matote, čia tėra tik vienas iš tokių dalykų, kuo lietuviškasis mentalitetas skiriasi nuo vakarų. Lietuviai gavę laisvę pamiršo individualią kitų laisvę ir jau neberūpi kas yra ir taip teisėta. O galbūt viskas yra kur kas geriau, galbūt aš tik klystu ir Jūs su manimi nesutiksite, kiekvieno valia yra sava. Taigi kokią Lietuvą matysime dar po 20 metų yra tik laiko klausimas, bet gal laikas keisti ne tik įstatymus, ne tik politikus, bet savo mąstymą į kitus?
Jūsų Maištinga Siela