2016 m. lapkričio 5 d., šeštadienis

Filmas: "Stefani Deili" / "Stephanie Daley"




Sveiki,

Dar vienas filmas su puikiąja Tilda Swinton „Stefani Deili“ (angl. Stephanie Daley) (2005). Tiesą sakant, filmą buvau matęs beveik prieš 10 metų, kai jis vos tik pasirodė ir tuokart jis buvo mane itin sužavėjęs, šiandien jį pažiūrėjau visai kaip šviežią, nes praktiškai nebeatsiminiau siužetų vingių, o ir tada Tildos vardas man buvo menkai žinomas ir kaip aktorės aš jos itin nepastebėjau, todėl buvo puiki proga iš naujo pažiūrėti filmą, kuris pasakoja itin jautrią jaunos merginos gimdymą tualete istoriją. 

Tiesą sakant, filmo pradžia šiek tiek nuvilianti – niūri, truputi negyva, bet visumoje filmas puikus. Ir vien dėl geros Tildos Swinton vaidybos, bet ir dėl puikaus dvisluoksnio scenarijaus. Režisierei pavyko atskleisti besilaukiančios moters kančias, dvejonės dėl neištikimybės ir jaunos merginos bylą dėl naujagimės nužudymo. Dvi siužeto linijos eina greta ir viena kitą papildo. Toks pasakojimo būdas išties dėkingas, nes jis dažnai atskleidžia daugiasluoksnį santykių paradoksalumą. 

Bendra filmo charakteristika: niūri, baisi ir slogi. Bet tokius gi filmus aš ir mėgstu. Kai pasirodė scena, kaip jaunoji veikėja gimdo tualete, trumpam, kaip ir prieš 10 metų, sustojo kvėpavimas, nes tokios emociškai paveikios scenos, o svarbiausia, vykusios scenos, itin prikausto. Gal filmas neturi tokio ryškaus socialinio aborto problematikos, tačiau čia iš esmės taip pat paliečiamos lytinio švietimo problemos, kurios puikiai suveikia kaip edukacinė priemonė, bet kažin, ar šis filmas tiktų kaip mokomoji priemonė mokykloms. Visgi tai filmas suaugusiems, su ryškia problemine linija. Filmas emocionalus, subtilus ir paveikus, todėl įtariu, kad itin patiks kino gurmanams.

Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 77/100
IMDb: 6.3


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą