Sveiki visi,
Kaip ir žadėjau šiandien, gruodžio 20 – ątą
čia, mano saite, vyksta Maištingos Sielos Sidabrinio Drugio Filmų
Apdovanojimai. Skamba labai preciziškai, ar ne? Bet leisiu nors kartą būti sau
iškilmingu ir pagaliau padaryti didelį darbą – perkratyti šių metų blogo įrašus
ir padaryti apdovanojimus.
Iš tikrųjų darbas buvo nelengvas, nes
pradėjau ruoštis beveik prieš savaitę. Susidariau visų matytų filmų šiais
metais sąrašus – primenu, kad apdovanojimai ir nominantai yra ne šių metų
sukurti filmai, bet mano paties šiais metais pamatyti filmai – tad reikėjo juos
kruopščiai klasifikuoti. Iškilo dabai daug prieštaravimų manyje, nes praėjus
laiko distancijai iš n nuotolio filmas jau atrodo kitaip, todėl mano nominantai
ir vertinimai galėjo kisti, kai kėliau jų mini recenzėjeles į saitą.
Pasimečiau tarp šios gausos, nes mano sąraše
pasirodė apie 170 matytų filmų ir visi vieni už kitus buvo geresni. Sunku buvo
atrinkti nominantus, o dar sunkiau iš nominantų atrinkti nugalėtojus, teko
pasikliauti atmintimi, jausmais ir šiaip sveiku protu. Nes norėjosi iškart
apdovanoti kelis asmenis ar filmus, tačiau reikėjo išrinkti tuos vienintelius.
Kam reikėjo viso šio „cirko“? Kai kas gali
imti ir manęs paklausti. Ogi tam, kad suvesčiau sąskaitas su savimi pačiu,
apmąstyčiau, kokius filmus ir kam reikėjo žiūrėti, kas iš jų išliko manyje
pačiame... Juk filmas yra ir tebebus vienas iš prieinamiausių meno rūšių
paprastam žmogeliui, tereikia sumaigyti savo klaviatūra ir filmas savaime
siunčiasi arba žiūrisi online.
170 filmų, o tiksliau – 167 filmai irgi nėra
menka atkarpa šiais metais. Jeigu vidutiniškai filmas trunka apie, na, tarkim
suapvalinus, 2 valandas, tai suprantate, kad prie ekrano man teko praleisti 334
valandų arba 13,9 parų iš eilės neužsimerkus, jeigu žiūrėčiau viską vėl iš
eilės. 13 parų metuose paskirta vien filmams ir geriems, ir nelabai... Taigi,
sąskaitos ir apdovanojimai. Mažiau plepalų, daugiau darbų.
Geriausia metų aktorė:
JULIANNE MOORE už vaidmenį „Toli nuo Rojaus“
(Far from Heaven), kuriame suvaidino XX amžiaus vidurio elegantišką moterį,
kuri sužinojo, kad jos vyras homoseksualus...
ANGELINA JOLIE už vaidmenį „Džia“ (Gia), šokiruojantis ir jaudinantis Jolie
vaidmuo, kuris įkūnijo pirmąjį pasaulinį super modelį Gia Carangi, kuri savo
dienas baigė sirgdama AIDS...
NICOLE KIDMAN už vaidmenį „Triušių urvas“
(Rabbit Hole), kuriame svarbus buvo kiekvienas atodūsis, akies ir ašarėlės
virptelėjimas. Kidman buvo puiki.
KEIRA KNIGHTLEY už vaidmenį „Neleisk man
išeiti“ (Never let me go), kuriame Keira gal ir nebuvo pagrindinė, tačiau
neužmirštamas pasiaukojimo vaidmuo iškovojo jai šią nominaciją...
ANNE HATHAWAY už vaidmenį „Reičl išteka“
(Rachel Getting Married), kuriame super įtaigiai suvaidino seserį, grįžusią iš
narkomanijos reabilitacijos centro į sesers vestuves ir sujaukusį visos šeimos
gyvenimą...
CHRISTINA RICCI už vaidmenį „Juodosios
gyvatės dejonė“ (Black snake moan), už mažos kekšytės vaidmenį, kuri buvo
gydoma prirakinta prie juodaodžio grandinės...
KATE WINSLET už vaidmenį „Maži vaikai“
(Little Children), tai vaidmuo, kuris leido vėl žavėtis Winslet ir pasakyti,
kad ji gera aktorė ne tik „Skaitove“...
FELICITY HUFFMAN už vaidmenį „Transamerika“
(Trancemerica). Įspūdingas vaidmuo. Moteris, kuri įtikinamai suvaidino vyrą
transvestitą yra kažkas nerealaus. Viena iš favoričių laimėti geriausios
aktorės titulą...
NATALIE PORTAM už filmą „Juodoji gulbė“
(Black Swan), sunku būti nenominuoti Oskaros savininkės, kurios vaidmeniu
šitaip buvau sužavėtas metų pradžioje...
Geriausias metų aktorius:
ERIC BANA už vaidmenį filme „Romulas, mano
tėvas“ (Romulus, My Father). Iš ties aktorius pademonstravo gerus vaidybinius
gebėjimus, atskleidė netekties dramą, širdgėlą ir nusivylimą dėl nepasisekusio
gyvenimo...
BRAD PITT už vaidmenį filme „Gyvenimo medis“
(The tree of Life), net aikteldavau, kai jis vaidino tokį griežtą tėvą, kurio
šitaip bijojo vaikai. Pagalvojau, kad gerai suvaidino, jeigu sukėlė tokias
reakcijas...
PATRICK WILSON už vaidmenį „Maži vaikai“
(Litlle Chidren), jis ir Kate Winslet buvo nepakartojamai subtilūs, tikslūs ir
išraiškingi. Iš pradžių galvojau, kad reiktų jį nominuoti už filmą „Ledinukas“,
tačiau, manau, kad šis filmas jam stipresnis. Be jokios abejonės, šis aktorius
2011 metų atradimas ir apskritai patenkantis į mano super aktorių dešimtuką...
LIAM NEESON, už vaidmenį „Kinsis“ (Kinsey),
šiaip manau, kad tai aktorius genijus, kokius filmus šiemet su juo žiūrėjau,
visi buvo labai geri. O „Kinsis“, žinoma, toks charakteris, kuris tikriausiai
daugiau gyvenime ir nepasitaiko...
COLIN FIRTH už vaidmenį „Karalius kalba“
(King‘s speech). Tai dar vienas geras aktorius, kuris jau ne kartą man įrodė
savo meistriškumą, o apie karalių Jurgį, kuris negalėjo nemikčioti, suteikė
tokį pritrenkiantį įspūdį, kad tai buvo tarsi Antras Pasaulinis karas žmogaus
viduje...
PETER SARSGAARD už vaidmenį „Auklėjimas“ (An
Education), labai stilingas britiškas filmas ir dar stilingesnis vaidmuo su
ryškiu charakteriu ir tamperamentu, apie tai, kaip apsukti galvą paauglei ir
suteikti jai pirmosios meilės patirties...
Geriausia jaunosios kartos aktorė:
(P.S. Šią nominaciją sugalvojau tam, kad buvo
labai daug gabių ir jaunų aktorių, kurios vos atėjusios į kiną demonstravo
nuostabius vaidybinius pasiekimus, bet jos pasirodė lyg ir per jaunos veteranų
grupėje...).
SAOIRSE RONAN noriu nominuoti net už du
nuostabius vaidmenis „Kelias atgal“ (The Way Back) ir „Hana“ (Hanna), iš tikro
įspūdingi abu vaidmenys jaunai paaugliai, kuri pradėjo savo karjerą „Atpirkimu“
ir „Numylėtieji kaulai“. Manau, tai viena perspektyviausių jaunosios kartos
aktorių...
MIA WASIKOWSKA už vaidmenį „Džeinė Eir“ (Jane
Eyre), kuriame įkūnijo Džeinės Ostin legendinį personažą naujausioje
ekranizacijoje.
DAKOTA FANNING už vaidmenį „The Runaways“
(The Runaways), dievaži, šitaip suvaidinti paklaikusią grupės vokalistę, kuri
primena beprotę, galėjo tik penkiolikmetė Dakota Fanning. Apskritai tai vienas
mano didžiausių atradimų šiais metais ir vienas ryškiausių talentų apskritai
Holovude...
KRISTEN STEWART už vaidmenį „Kviečiame pas
Railius“ (Welcome to the Rileys), įtikinamas šešiolikmetės kekšytės vaidmuo...
ELLE PAGE už vaidmenį „Ledinukas“ (Hard
Candy), neįtikėtinai stiprus psichologinis vaidmuo, kaip užsispyrusi mažė
pagrobia numanomą pedofilą ir bando jam padaryti kastraciją...
Geriausias jaunosios kartos aktorius:
HALEY JOEL OSMENT už vaidmenį „Dievo šukės“
(Edges of the Lord), dievaži, jei tai būtų vėl „Dirbtinis intelektas“, tai
sakyčiau jam oskariuką mažą, tačiau aktorius sukūrė daug neblogų vaikystėje
vaidmenų, o „Dievo šukės“ yra kažkas TOKIO...
DANIEL RADCLIFFE už vaidmenį „Haris Poteris
ir mirties relikvijos 2“ (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2). Jis
niekada nėra ir nebuvo mano mėgstamas aktorius, tačiau suvaidino neblogai, ar
ne?
HUNTER McCRACKEN už vaidmenį „Gyvenimo medis“
(The Tree og Life), suvaidinti paauglį, kuris patiria tėvo fizinį ir moralinį
smurtą ir suvaidinti brendimo kančias, manau, šitai galėtų ne kiekvienas...
CARLOS PADILLA už vaidmenį „Nekalti balsai“
(Voces Inocentes), berniukui įbrukamas šautuvas ir sakoma, jog jis turi žudyti
viską, ką sutinka, o Čeva negali suprasti karo, jam niekas nieko
nepaaiškinama...
Geriausias metų filmas:
DŽIA (Gia) už tai, kad sukrėtė, parodė
Angelinos Jolie talentą ir dar savaitę leido mąstyti apie gyvenimą.
NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go) už tai,
kad mes vis tiek leidžiame išeiti. Už tai, kad kėlė žmogiškumo klausimus, bandė
atsakyti, kodėl mes rūšiuojame žmones į tuos, kurie turi sielas, ir tuos, kurie
neturi. Kas būtų, jei žmonės taptų dievais... Šokiravo.
JUODOJI GULBĖ (Black swan) už tai, kad
privertė gėrėtis mistine drama iki pat paskutinės minutės, atrasti Portman ir
patikėti mistika labiau nei realybe...
PREKYBA ŽMONĖMIS (Human Trafficking) už tai,
kad ne tik šokiravo, bet leido būti iš Rytų parduotam kartu su tom vargšėm
vergėm į Vakarus ir išgyventi kartu dramą...
BIUTIFUL (Biutiful) už tai, kad leido gėrėtis
nuostabia režisūra, gyvenimiška istorija ir nepaprasta žmogaus psichologija...
MANO GYVENIMAS BE MANĘS (My Life Without Me),
už tai, kad pritrenkė šis filmas iki širdies gelmių ne tiek savo režisūra, bet
savo siužetu ir istorija, pastarąjį šiais metais net žiūrėjau du kartus ir abu
kartus kažkodėl apsipyliau akis...
Geriausias metų režisierius:
TERRENCE MALICK už filmą „Gyvenimo medis“
(The Tree of Life), negalėjau nenominuoti režisieriaus, kuris per abstrakcijas
mane privertė išgyventi Žemės ir Visatos sukūrimo istoriją ir pajusti
vaikystėje išgyventas baimes ir meiles...
JULIO MEDEM už filmą „Kambarys Romoje“ (Room
in Rome / Habitacion en Roma), už tai, kad režisūra pranoko patį scenarijų...
JIM JARMUSCH už filmą „Kava ir cigaretės“
(Caffe and Cigarettes), legenda tapęs filmas ir jo režisūrinis darbas...
ANDRĖJUS TARKOVSKIS už filmą „Stalkleris“
(Stalker), nemaniau, kad toks senas filmas mane taip paveiks savo mirtina
paslaptimi ir įtampa, kuri padaroma iš tylos ir žvilgsnio. Šis rusų režisierius
– genijus ir baigta.
ALEJANDRO GONZALEZ IRRITU už filmą „Biutiful“
(Biutiful), ar bereikia sakyti, kad tai puikus režisierius, kurio kiekvieną
darbą verta pamatyti?
QUENTIN TARANTINO už filmą „Negarbingi
šunsnukiai“ (Inglourios Basterds), kuriame neįtikėtinai aštrios įtampos scenos
atsikleidžia per neįtikėtiną cinizmą būdingą tik šiam režisieriui...
Geriausia drama:
MAŽI VAIKAI (Littel Chidren) už aktorių
meistriškumą ir įtikinamą siužetą.
TRANSAMERIKA (Transamerica) už neįtikėtiną,
bet labai gyvenimišką siužetą ir vaidybą apie tėvą transvestitą, kuris važiuoja
darytis lyties keitimo operaciją ir sutinka kelionėje savo paauglį sūnų...
MAŽOJO SKARMALIAUS DAINA (Song for a Raggy
Boy) už neįtikėtinus faktus apie vaikų auklėjimą krikščioniškoje mokykloje.
DŽIA (Gia) už neįtikėtiną biografinį
pirmosios pasaulinės manekenės gyvenimą, vienatvę ir šlovę.
IŠ KITOS PUSĖS (On The Other Side) už įdomų
ir painų siužetą tarp turkų ir vokiečių susipynusių likimų...
DIEVO ŠUKĖS (Edges of the Lord) už
neįtikėtinai nustebinusį simbolinę sąsają tarp vaikų išgyvenimų genocido metu
su Biblijos personažais...
GERESNIAME PASAULYJE (In better World) už
įdomų ir intriguojantį siužetą bei psichologinę įvykių grandinė tarp danų ir
švedų...
Geriausia komedija:
(P.S. Jų tikrai šiemet buvo nedaug, todėl
beveik dauguma ir nominuoti).
PAGIRIOS TAILANDE (The Hangover II) už juoko
pratęsimą.
VINGIUOTAS KELIAS NAMO (Due Date) už
komedijinę nesuderinamą porą, kuri vis tiek vėliau susiderina.
OPERACIJA: BALTUSIOS PUPYTĖS (White Chicks)
už tai, kad nepamenu, kada tiek juokiausi per komediją...
SUNOKUSIOS PAMERGĖS (Braidesmaids) už tai,
kad buvo beveik rimta komedija.
AFIGIENA MOKYTOJA (Bad Teacher) už tai, kad
Camer Diaz pavarė ir tapo nevykusiai vykusia mokyta.
Geriausias romantinis filmas:
MEILĖ IR KITI NARKOTIKAI (Love and Other
Drugs) už tai, kad rimta romantinė komedija parodė visai nebanalų siužetą.
IR VELNIAS DĖVI PRADĄ (The Devil wears Prada)
už tai, kad darbas kompanijoje negali būti svarbesnis nei asmeniniai
santykiai...
VIENA DIENA (One Day) už tai, kad yra kasmet
viena diena diena, kurią sulipdžius išeina visas gyvenimas...
Geriausias metų siaubo filmas:
DŽIULIJOS AKYS (Los ojos de Julia) už
neįtikėtiną įtampą ir nebanalią istoriją.
KITI (The Other), už tai, kad buvo gėda, kad
anksčiau nemačiau šito siaubo šedevro...
PARANORMALUS AKTYVUMAS 2 (Paranormal Activity
2) už tai, kad nelabai nuvylė pirmąją dalį.
RAKTAS (The Skeleton Key) už tai, kad ir
Holivudas gali sukurti visai įdomų, įtaigų siaubo filmą be kraujo.
Geriausias metų dokumentinis filmas:
SOVIETŲ PASAKA už neįtikėtinus faktus
(klausimas ar tikrus?), kurie šokiruoja apie mūsų istoriją...
ŽEMIEČIAI (Earthlings) iki ašarų šokiruojanti
dokumentika apie tai, ką mes darome su gyvūnais.
ĮLANKA (The Cove) apie delfinų skerdynes
Japonijoje ir korupciją pačiose korporacijose, kurios gelbsti gyvūnus...
ŽLUGUSI RESPUBLIKA (Fall of the Respublic) sencacingoji
dokumentika apie Obamą ir tai, kas iš tikrųjų slepiasi jo užnugaryje...
LAIKO DVASIA 3: JUDAM PIRMYN (Zeitgeist 3) už
numanomos tiesos atskleidimą ir visišką proto sujaukimą.
Originaliausias siužetas:
GIMIMAS (Birth) už tai, kad moteris gali mylėtis
su vaiku, nes vaikas pajėgus įtikinti, kas jis jos vyro inkarnacija...
LEDINUKAS (Hard Candy) už tai, kad paauglė
leidžiasi suviliojama pedofilo ir po to jį nugirdo ir kankina skalpeliu,
imituodama kastraciją...
MĖNULIS (Moon) apie nesibaigiančią žmogaus
keitimo grandį, kai nežinai, kelintas klonas tu esi ir kieno prisiminimus tu
turi...
NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go) už tai,
kad filmas prasideda kaip eilinė drama apie vaikus, bet staiga supranti, jog
kažkas čia negerai ir tuos vaikus augina vienam baisiam eksperimentui...
TIKAMPIS (The Triangle) už tai, kad siaubo
trileris gali būti įdomus siužetu, režisierius sukūrė uždaro rato mechanizmą,
kuriame, patikėkite, niekas nenorėtų iš Jūsų atsidurti...
STALKERIS (Stalker) už tai, kad žmonės bėga į
ten, kur yra baisi vieta, bet nežino kodėl...
SINEKDOKI, NIUJORKAS už tai, kad režisierius
stato savo gyvenimą, kuris ką tik įvyko, atsikartojantys motyvai ir visa
kita... siužetą turėjo sukurti beprotis.
JUODOSIOS GYVATĖS DEJONĖ (Black snake moan)
už tai, kad nuo seksualinių aistrų galimą gydyti pririšus moterį savo namuose
prie 20 metro lenciūgo.
Geriausias metų animacinis filmas:
ILGO PLAUKO ISTORIJA (Trangled) už tai, kad
pasijutau, kaip Disnėjuje.
BJAURUSIS „AŠ“ (Despicable Me) už tai, kad
blogiukas, kuris iš tikrųjų yra gerietis, moka pralinksminti.
KUNG FU PANDA 2 už tai, kad stora apsirijusi
Panda dar gali sukelti šypseną po pirmosios dalies triumfo ir antrosios
nuosmukio.
Geriausias metų lietuviškas filmas:
VAIKAI IŠ „AMERIKOS“ VIEŠBUČIO už tai, kad priminė
mano tėvų jaunystę.
STIKLO ŠALIS už estetiškumą.
NIEKAS NENORĖJO MIRTI už tai, kad
Žalakevičius sukūrė nepaprastai psichologinį filmą, kuris buvo pripažintas
Sovietų Sąjungos šedevru.
ELZĖ IŠ GILIJOS už tai, kad kuršių mitai
atgimė XIX amžiaus terpėje.
Metų nusivylimas:
KUNIGAS (Priest) už tai, kad banalesnės
fantastinės istorijos dar nemačiau.
ATGAL Į GAMTĄ (Into the Wild) už nesuvokiamas
motyvacijas, nevykusią psichologiją ir bereikšmį žmogaus blaškymąsi be tikslo.
MANOLETĖ (Manolete) už tai, kad estetika ir
aktoriai neišgelbėjo nesąmoningo filmo.
PASKUTINIS TARIFAS (Deadline) už tai, kad
neįdomesnio trilerio ir siaubo filmo reikėtų paieškoti.
PUDRA (Powder) už tai, kad režisierius
besąlygiškai norėjo išmelžti manipuliacija žiūrovų ašaras, tačiau jam ne tik,
kad nepavyko, jis tiesiog susimovė.
Metų šokiravimas:
SERBIŠKAS FILMAS (A Serbian film) už tai, kad
tėvas dulkino savo nužudytą sūnų.
ŽEMIEČIAI (Earthlings) už tuos slapta autentiškus
kadrus, kurie atskleidžia, kaip skedžiami ir kankinami gyvūnai.
NEGARBINGI ŠUNSNUKIAI (Inglourious Basterds)
už klaikiai įtemptas scenas, kurios nežinia, kaip pasibaigs...
NELEISK MAN IŠEITI ( Never let me go) už tai,
kad gyvenimiškai parodė, kaip galima elgtis su žmonėmis ir visa žmonėja tam
išlieka abejinga.
MANO GYVENIMAS BE MANĘS (My life wihout you)
už tai, kad šitaip galima nugyventi paskutinias gyvenimo dienas.
Geriausias metų serialas:
TIKRAS KRAUJAS (True Blood) už daug sekso
scenų ir keistą Sukę, kuri kaip durnelė įsitvėrusi savojo vampyro...
VAMPYRO DIENORAŠČIAI (The vampires diaries)
už nesibaigiančią siužetinę įtampą ir gražius aktorius.
SIMPSONAI (The Simpsons) už tai, kad 22
sezonas ir toliau juokėsi iš mūsų ydų ir stereotipų.
Geriausias miuziklas:
BURLESKA (Burlesque) už gerus balsus.
SVAJONIŲ MERGINOS (Dreamgirls) už neblogą
siužetą ir gerus balsus.
MULEN RUŽAS (Moulin Rouge) už dekoracijas ir
Kidman grožį.
Geriausias garso takelis:
(P.S. Kadangi man žiūrint kino filmus,
labiausiai imponuoja ne muzika, o labiau daina, tai nominantai labai ryškūs
dainų atstovai).
CHER filme „Burleska“
CHRISTINA AGUILERA filme „Burleska“
JENNIFER HUDSON filme „Svajonių merginos“
JUDY BRIDGEWATER filme „Never let me go“
Metų daugiausiai sulaukęs diskusijų filmas:
(P.S. Tai filmai, kurie manyje daugiausiai
sukėlė kažkokių prieštaravimų, apmąstymų ir t.t.)
NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go)
DŽIA
(Gia)
ATGAL Į GAMTĄ (Into the wild)
GYVENIMO MEDIS (The tree of Life)
Metų knygos ekranizacija:
DŽEINĖ EIR (Jane Eyre) už gera vaidyba ir
spalvas.
STEPFORDO MOTERYS (The Stepford wives) už
linksmą ir šiek tiek fantastinį siužetą, kuris susižiūrėjo labai linksmai ir
vykusiai.
NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go) – tai daugiausia
nominacijų šiais metais sulaukęs filmas, už tai, kad filmas nenuvylė knygos.
VERTĖJA (The Interpreter) už tai, kad Nicole
Kidman išgelbėjo filmą, o režisierius perteikė iš knygos įtampą ir intrigą.
RAUDONKEPURAITĖ (Red Riding Hood) neprasta
Raudonkepuratės interpretacija.
BREMO STOKERIO DRAKULA (Dracula) už tai, kad
per 20 metų filmą galimą žiūrėti, tarsi jis būtų pastatytas dabar.
KELIAUTOJU LAIKU ŽMONA (The time traveler‘s
wife) už neįtikėtino siužeto perkėlimą į filmą, kuris giliai mane sujaudino.
Lankytojų geriausiai įvertintas filmas:
(P.S. Daugiausia diskusijų ir žiūrimiausiu
šių metu filmu tapo?)
JUODOJI GULBĖ (Black swan)
TADAS BLINDA. PRADŽIA
MERGINA SU DRAKONO TATUIRUOTE (The Girl with
the Dragon Tatto)
Štai ir baigėsi, mielieji, Maištingos Sielos
Sidabrinio Drugio Apdovanojimai. Belieka tikėtis, kad Pasaulis nesugrius ir dar
kitais metais padarysime kažką.
Jūsų Maištinga Siela
Baisu...
AtsakytiPanaikintiNa nemenkai padirbėta, šaunuolis Tu. Patiko!
AtsakytiPanaikintiDaugmaž komentarai atitiko mano nuomonę (aišku tų filmų, kuriuos mačiau pati) ;)
tik dabar atradau visai netyčia šį įrašą :) Įdomu buvo paskaityti, tik norėčiau pataisyti: ,,Džeinę Eir'' parašė ne Jane Austen, o Ch. Bronte ;)
AtsakytiPanaikinti