Sveiki visi,
Dar visai neseniai per „Kino pavasarį“ nuvilnijo jaunojo
režisieriaus Romo Zabarausko sensacingu pavadinimu filmas „Porno melodrama“
(2011 m.). Tai trumpametražis, vos 30 minučių trunkantis vaidybinis filmukas
apie pirmąjį akivaizdų prabilimą homoseksualizmo tematiką Lietuvos kino terpėje.
Jau iš treiler‘io, kuris reprezentavo filmą Youtube‘je, mačiau, kad nieko gero
iš šio filmo nebus. Nors filmas buvo pristatytas ir užsienio šalių rinkoje,
tačiau didesnio susidomėjimo nesulaukė.
Negaliu sakyti, kad „Porno melodrama“ – dieve, apsaugok,
bet pavadinimas tikrai niekam tikęs, yra totalus krachas. Anotacija jau byloja,
kad bus kalbama apie Lietuvos homoseksualų problematiką, mažų mažiausiai rodo
santykį tarp visuomenės ir pačių homoseksualų, tačiau filmas anaiptol apie tai per
daug nekalba. Jis bylinėja trijų jaunų žmonių santykius, o užrašas „pederastai“
ant sienos ar dantis sukandęs kunigas toli gražu nėra didžiausias homoseksualų
ir visuomenės konfliktas. Vengta masiniu scenų, daug uždaros patalpos ir
Vilniaus kvėpavimas – tai didžiausios etiketės, kad dirbta pusvelčiui ir sėdėta
ant labai mažos pinigų krūvos.
Įspūdis toks, kad režisierius susikvietė savo pažįstamą „šaiką“
ir sako: „davaj, kuriam filmą“. Labai neprotingai išrinkti aktoriai, tik viena
mergina Vilma Katavičiūtė jautėsi, jog turinti šiokios tokios patirties prieš
kamerą, bet negi viena mergina išgelbės visą filmą? Problema pasirinkta irgi
gan banali, o juk šia tema tokį filmą buvo galimą sukurti! Mano galva, per
anksti režisierius užsimojo sukurti kažką įdomaus, nes toks įspūdis, kad
pasiteisino mažiau nei trečdalis idėjos. Prastų aktorių problema – nenatūralumas,
scenos kažkokios nei estetiškos, nei manieringos, tokios negyvos, sakyčiau. Nieko
nenoriu įžeisti, nes labai nuo paties režisieriaus priklauso, kaip jis išvysto
personažus, kiek leidžia pasireikšti patiems aktoriams, o jie man pasirodė
pernelyg tapatūs, vienodi, neišvystyti...
Finalinė scena pribloškė savo keistumu, vos ne Hermono
Hessės „Stepių vilkas“. Kodėl režisierius pasirinko artistinę sceną? Sakyčiau,
reiktų jau ieškoti simbolikos, tačiau ji perdėm neaiški, o parinkti dialogai ir
žodžiai tiesiog stebino savo neatitikimu. Scenarijus rašytas literatūriniu
stiliumi, tarsi drama, o kai tie žodžiai atgyja aktorių lūpose, tebelieka „skaitymo“
įspūdis.
Taigi šį filmą vertinu itin prieštaringai. Visame kame
didžiulės sprogos – aktoriai, scenarijus, režisūra, išvystymas, simbolika...
Kur spjausi – ten pataikysi. Reikia manyti, kad kažkas dar kurs šia tema filmą
ir jis bus kur kas geresnis.
Įvertinimas: 3/10
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą