Sveiki,
Ilgai lauktas ir pagaliau sulauktas prancūzų režisieriaus Jacques Audiard
naujausias darbas „Rūdys ir kaulai“ (Rust and Bone) (2012 m.), šiemet
pristatytas tarptautinėje „Kanų kino festivalyje“ ir sulaukęs gerų tiek
žiūrovų, tiek kino kritikų atsiliepimų, tad nedelsiant nusprendžiau pažiūrėti
šį filmą, kai tik pasitaikė pirma proga.
Labai jau išraiškingas ir simbolinis pavadinimas garantuoja, kad filmas
toli gražu nebus paviršutiniškas, o tuo labiau po stulbinančios J. Audiard
sėkmės 2009 metais, kai pasirodė jo filmas „Pranašas“ – pastarąjį taip pat
įtraukiau į būtinus pažiūrėti filmus sąrašą. „Rūdys ir kaulai“ be jokios
abejonės yra sėkmingas filmas visais stambiais gabaritas – siužetu, režisūra
bei aktoriais. Vos tik pamatęs Marion Cotillard, supratau, kad filmo „gerumu“
net nereikia abejoti, nes kol kas nemačiau nė vieno prasto darbo su šia Edith
Piaf vaidmens atlikėja. Tiesa, nors iš esmės istorija pasakojama apie dviejų
žmonių gyvenimus – vyro ir nelaimingos moters, tačiau – bent jau man – filmą
nusvėrė vyriškojo gyvenimo pasakojimas ir, mano galva, daugiau buvo pasakojama
vienišo tėvo istorija, nei orkų dresiruotojos tragedija. Taigi, kalbant apie
aktorius, man net ryškesnis šįkart atrodė Matthias Schoenaertas, kurį kai kas
galbūt turėtų pažinoti iš „Galvijo“ (2011 m.). Bet nedrįstu teigti, kad M.C.
kažkuo nusileido – abu vaidmenys nepaprastai emocionaliai sudėtingi ir jiems
reikėjo ruoštis nemaža laiko tarpą.
Vos nenumiriau juokais, kai kažkas iš komentatorių sulygino šį filmą su
komedijiniu žanru turinčiu kitu prancūzų filmu „Neliečiamieji“ – toli gražu „Neliečiamiesiems“
iki šio filmo visomis prasmėmis. O šiaip „Rūdys ir kaulai“ pakankamai skaidrus
realybės atspindys, kuris, kai kas jau ir pastebėjo, iš pradžių seanso metu
kelia šiokių tokių abejonių, nes trūksta vidinės dramos, įtampos, tačiau
pabaigoje ir filmo bėgyje tai atsiperka su kaupu. Filmas sukels ne vieną
pamąstymą, o gal ne tik pamąstymą, bet ir išmąstymą. Dviejų žmonių nykstantys
pasaulėliai iš visų jėgų bando kabintis į gyvenimą, vyras – vyrišku pradu,
moteris – moterišku pradu, todėl šiek tiek nepateisindami vienas kito lūkesčių,
įdomūs personažai, jų gyvenimo filosofija yra tarsi taiklus režisieriaus
žaidimas aštriais realybės kampais, kuriuos pajusite, nebent po 15 minučių
tiesiog galingai užparpsite ir pražiopsosite seansą. Smagu, kad filmas nedvelkė
banaliais melodraminiais niuansais kaip gėlių dovanojimais, isterijos ašaromis,
norais žudytis vienas dėl kito – ta meilė seksualinė ir kartu platoniška tarp
personažų realizuojasi „atsargi“, sušiuolaikinta nykstančiame vertybių ir
prieraišumo pasaulyje. Gražu ir kartu labai graudu.
Mano įvertinimas: 9.5/10
Kritikų vidurkis: 76/100
IMDb: 7.5
Jūsų Maištinga Siela
Teko žiūrėti šį filmą šiemetinėje "Scanoramoje" sausakimšoje salėje. Jokių priekaištų aktoriams, puikus operatoriaus darbas, režisūra, gal ir nėra ypatingai stulbinanti (tai tikrai nėra pats geriausias J. Audiard'o filmas). Visiškai sutinku, kad filmas - puikus pavyzdys, kaip išvengti nereikalingų melodramatinių elementų ir papasakoti istoriją įtikinamai, įtaigiai, puikiai atskleidžiant personažų būsenas.
AtsakytiPanaikintiKol kas vienas iš šių metų topų...