Sveiki,
Serialų
„Begėdis“, „Geriau skambink Solui“ bei „13 priežasčių kodėl“ įvairių epizodų
režisierius Michael Morris pagaliau galėjo susitelkti į savo asmeninį
konceptualų matymą ir pasauliui parodyti, ką iš tikrųjų kaip režisierius gali.
Jo niūroka socialinė drama „Leslei“ (angl. To Leslie)
(2022) šių metų „Oskarų“ nominacijų rokiruotėje neliko nepastebėta, nes
geriausios pagrindinės aktorės kategorijoje buvo nominuota britų kino aktorė
Andrea Riseborough, kurią, tiesą sakant, kaip itin talentingą aktorę pastebėjau
labai seniai, t. y. pop atlikėjos Madonnos režisuotoje juostoje „Mes tikime meile“
(2011), kuriame nuo aktorės sunkiai galėjai atitraukti akis. Visgi per
ateinantį dešimtmetį aktorė sukūrė ne vieną įsimenamą kino vaidmenį,
pasirodydavo ir antraeiliuose menkai kam žinomuose filmuose, o filmas „Leslei“ sugrąžino
aktorei jos talento vertą visuotinį pripažinimą.
Filmas
„Leslei“ pasakoja apie netikėtai viename atokiame JAV miestelyje loterijoje
laimėjusią jauną motiną Lesli, kuri galiausiai ne tik nenusiperka išsvajoto
namo, bet prasigeria ir palieka savo sūnų Džeimį auginti vietos žmonėms. Praėjus
daugel metų mes regime visiškai prasigėrusią ir išsilėbavusią Leslę, kuri po
šešerių metų nesimatymo su sūnumi apsistoja pas jį, tačiau nepraeina nė para, o
mamytė vėl geria, vėl kalba apie linksmybes ir neatrodo, kad kaip nors
taisytųsi. Galiausiai sūnus atsikrato motinos ir jai nebėra kur dėtis, tik grįžti
į gimtąjį miestelį, kuriame visi jos nemėgsta ir smerkia dėl švaistūniškai
palaido gyvenimo ir dėl to, kad paliko savo vaiką. Lesli vis dar tiki, kad yra
jauna ir graži, nusitašiusi bare bando kabinti vyrukus už alaus bokalą, tačiau
niekas į ją nebežiūri rimtai, kol nesutinka viešbučio savininko, kuris suteikia
jai antrą šansą, tačiau į alkoholį įklimpusi lėbautoja toli gražu nesupranta,
kad jai kaip aklai vištai grūdą gyvenimas suteikia dar vieną šansą...
Apie
tokias prasigėrėles filmų daug. Nebūtinai tai taip purvina ir slogu, kaip tai
vaizduojama šiame filme, pavyzdžiui, pirmoji mintis šovusi apie alternatyvią
istoriją yra W. Alleno „Džesmina“ su Cate Blanchett. Filmas laikosi gana
realistinio pasakojimo tono, perspektyva – sunkiai dirbančių ir vakare
mėgstančių išgerti laukinių vakarų pasaulio miestelio atmosfera, kurioje
atsiduria pagrindinė veikėja. Toli gražu kiekvienas miestelyje nelabai be darbo
ir savo šeimos turi kokių nors siekių, todėl filmas dvelkia iš tų pilkų niūrių
istorijų kaip „Vinterio kaulai“ (2010) ar „Užšalusi upė“ (2008) socialinio
kolorito. Visgi „Lesli“ – tai istorija ne tiek apie švaistūniško gyvenimo padarinius,
kiek istorija apie priklausomybes, apie įtikėjimą, jog „prašikai“ savo gyvenimą
ir nebesinori atsibusti blaivioje tikrovėje, nes išsiblaivius teks prisiimti
atsakomybę ir atpirkti visas padarytas skriaudas. Lesli to už viską bijo
labiausiai, todėl iš paskutiniųjų laikosi jai ir aplinkiniams žalingo gyvenimo
algoritmo. Galiausiai kiekvienam, kuris nenusidegraduoja ir pakyla kaip feniksas
iš pelenų, ateina nušvytimo momentas, kad viską, ką iki šiol keikei ir gailėjai
buvo ne išorinio pasaulio tau sukurta, o tavo paties pasirinkimas.
Visumoje
filmas labai prikaustė. Pagrindinės aktorės pasirodymas „Oskaro“ lygio ir visai
nesupykčiau, jeigu ji pelnytų šį apdovanojimą, nes ji to verta. Filmas slogus,
niūrus, nors istorijoje ir yra kuriama sąmoninga susivokimo ir gijimo
perspektyva, tačiau juostą dar skausmingiau susižiūrės tie, kurie užaugo,
gyveno ar gyvena su alkoholikais arba šalia jų. Atpažins pagrįstus elgsenos
modelius ir, žinoma, negalės visko priimti vien tik šaltais nervais, todėl
filmas paveikus ir emociškai stiprus.
Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 84/100
IMDb: 7.1
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą