Sveiki,
Po to, kai sulaukiau iš
savo draugų ir pažįstamų smerktino žvilgsnio dėl asmeninės nuostatos dėl ginkluotės
prieš Rusiją ir negatyvaus žvilgsnio į šauktinius, ilgai galvojau, gal aš kažko
nesuprantu? Kaip žmonės gali eiti ginti, paveikti patriotinių romantinių idėjų,
filosofuoti ir žavėtis smurtu ir karu, kai pasaulyje visi žmonės yra kaip
žmonės? Kaip jie gali lengvai pasiduoti manipuliuojančioms valdžios formoms,
kai smegenys plaunamos tokiomis sąvokomis kaip tėvynė, gintis nuo priešų, mes
geresni už kitus ir t. t.?
Juk tai taip akivaizdu!
Kad visas tas patriotinis reikalas tėra dar viena idėjų lygmenyje valdžios
forma pajungti žmones ir juos išnaudoti, kuriant valstybės vargšės Izauros
vaidmenį. Kai visi, rodos, mane suėdė savo kontrargumentais, nustojau apie tai
galvojęs. Gal aš kažko nesuprantu ir klystu, tačiau vakar, beskaitydamas puikią
kroato Tomislav Budak dvasinio
teoretiko ir praktiko knygą „Karmos keitimas“, staiga radau aiškiai
juodu ant balto parašytas tas tiesas, kurias bandžiau paaiškinti žmonėm.
Kadangi nesu nušvitęs ir nesu joks pranašas, į mano nuomonę buvo galima ir
numoti, tačiau kai randi netikėtai bendraminčių, tiesiog pasijauti nebe toks
nesusipratėlis. Šįkart cituoju Tomislav Budak:
„Tą
patį daro valdžios, kai nori savo žmones įtraukti į karą. Valdžios atstovai
visada stengiasi išlaikyti žmones paklusnius, priklausomus ir savęs
nerealizavusius – nesuvokiančius savo galimybių ir tikrųjų politinių veiksmų
bei sprendimo motyvų. Todėl joks kvietimas kariauti nėra reklamuojamas,
pateikiant tikruosius tikslus arba tai, kas nuolatos vyksta karuose: civilių
žmonių žudymas, moterų ir vaikų prievartavimą, mirtis arba galūnių praradimą. Valstybė
kviečia mus kariauti dėl „garbingų priežasčių“, dėl patriotizmo, savo kaimynų
apsaugos arba „demokratijos“ išsaugojimo. Valdžia kuria iliuziją, kad esame
pavojuje, aiškiai įvardija priešą, tą, kuris kaltas dėl mūsų problemų, o karą
apibūdina labai romantiškai, lyg tai būtų nuotykis stovyklaujant. Įdomu tai,
kad militaristinės logistikos atstovai į mūsų lauką pristato didžiulį kiekį
karstų, kojų protezų ir opiatų, nes puikiai žino, kas iš tikrųjų ten vyksta.
Neracionalia
idėja, kuria teisinamas kariavimas, dažniausiai siekiama spekuliuoti
kolektyviniu žmogaus nepilnavertiškumo-pranašumo kompleksu. Šis kompleksas
lengvai nugalės logiką ir sveiką protą, nes yra įvyniotas į patrauklų mūsų
pačių pranašumo ir dorybių paketą, pateikiamas kaip didžiausias delikatesas,
kuriam neįmanoma atsispirti. Kol visi neigiami pasąmonės modeliai veikia, labai
lengva manipuliuoti žmonėmis, kurie turi daugybę ribojančių įsitikinimų. Jie panašūs
į mašinas ir, žinant tam tikrus mygtukus, galima jais groti kaip smuiku. (p.
89-90)“.
Būtų galima dar tęsti ir
tęsti, tačiau akivaizdu, kad dažnas lietuvis visgi rinksis patriotinę netikrų „vertybių“
paketą, nei nukreips savo gyvenimą kita linkme. Štai, kodėl taip smagiai
pasiduodame visokioms militaristinėms idėjoms ir su džiugesiu regime savo
vaikus karinėse uniformose, o iš tikrųjų?
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą