2010 m. rugsėjo 28 d., antradienis

Filmas: "Agora"

Sveiki visi,

Šiandien noriu pristatyti filmą „Agora“ (2009 m.). Prieš pradedant, noriu paaiškinti, ką apskirtai reiškia žodis AGORA. Tai didžiulė centrinė miesto aikšte, kurioje dar antikos laikais vykdavo pagrindinis miesto gyvenimas – turgus, piketai, kalbos ir pan. Visiškai neatsitiktinai šiuo pavadinimu sukuriamas ir kino filmas „Agora“. Pagaliau sulaukėme pasakojimo apie senovę neparemtu beveik jokiu literatūros kūriniu, o laisvai interpretuojama vienos garsios astronomės tyrinėtojos Hipatijos gyvenimas. Na, galbūt nelabai laisvai, kadangi filme tikrai atsispindi daug istorinių faktų, įdomybių ir pan., kuriuos krikščioniškasis pasaulis nutyli.

Filmu laikyčiau sėkmingu, gražiu, puikiu. Tai kur kas geriau nei žiūrėti apie mitologinį Persėją su specialiaisiais efektais („Titanų kovos“). Šis pasakojimas kur kas subtilesnis, sakyčiau, prilygsta tokiems kino epams kaip „Aleksandras Makedonietis“ ir „Troja“. Puikūs kostiumai, kurie atspindi ypač įdomų laikmetį, kada į Europą ateina krikščionybė t. y. apie 391 mūsų eros metus. Kostiumai jau balansuoja ties antikos ir viduramžių epochos kultūrų sandūros. Jame atsiduria ir mokslas, kiek jis būtų toli nuėjęs nieko nežino, bet į Europą įsiveržia kruvinoji krikščionybė ir religiniai fanatikai praktiškai sugriauna visą mokslą.

Kai kas internete jau spėjo putotis, kad filmas iškreipia ir per daug parodo krikščionybę iš neigiamos pusės, o aš sakau, kad parodo tikrąjį jos istorinį raidos etapą. Taip, tais laikais religija buvo fanatikų valdžios įrankis, kuris nusidriekė, galima sakyti, iki šių dienų. Smurtas, prievarta, kraujas, karai, tai kas dabar vyksta musulmonų šalyse, vyksta Europoje Hipatijos gyvenimo metais. Gabi, lankstaus proto moteris dėsto jaunuoliams astronomija, bando suvokti pasaulio reiškinius, filmas aukština moterį ir jos protą, todėl ji tampa atsiribojusi nuo religinių dalykų, mokslas jai išlieka pati didžiausia vertybe. Aišku, dėl šio dalyko ji ir pražūvą. Tiesa, neaišku, ar ji – pirmoji moteris suvokusi, jog Žemė nėra visatos centras, tačiau filmas būtent ir sugretina dvi priešiškas jėgas, kurios nusineš su skalpu visą žmonijos mokslo erą praktiškai iki 18 amžiaus.

Sakau, filmas vertas dėmesio dėl savo tematikos. Aišku, jame gražiai ir meniškai užpildyta režisūrinė konstrukcija, puošnios šventyklos, gražūs aktoriai ir t.t. Tokiam filmui negaila laiko. Jūs čia atrasite ir meilės istoriją ir gražių vaizdų, istorinių realijų, intrigos, aistros, charakterių ir t.t. Dvi valandos gražaus gero filmo tikrai nepabodo.

Įvertinimas: 9/10

Jūsų Maištinga Siela

7 komentarai:

  1. H1N1
    Biblija moko , kad viskas kas yra šiam pasaulyje yra sukurta Dievo vadinas viskas ka galima pagrįsti mokslu tik įrodo , kad Dievas yra ir iš to galima daryti prielaida, kad mokslininkai yra religijos skleidėjai panašiai kaip Korane aprašyti pranašai.
    Durnas filmas dar durnesnis autorius

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aš esu netikinti. Galima sakyti, kaip ir pati Hipatija gilinuosi į reikšmingesnius dalykus nei religinės tiesos. Šis filmas puikiai atspindi mano požiūrį - religija, kad ir kokia ji būtų (politeistinė graikų/egiptiečių/romėnų ar monoteistinė judėjų/krikščionių)pasauliui sukėlė daugiau netekčių nei atnešė naudos... Religija visais laikais buvo karo įrankis ir pretekstas, kelias į valdžios aukštumas, būdas pateisinti žudymą... Ir visiškai neteisūs tie, kurie teigia, kad šis filmas pateiktas tik vienos pusės naudai. Nei vieni, nei kiti nebuvo šventieji ir būtent tam aš pritariu! Šventas gali būti tik sveikas protas, nes jis dar niekam nepakenkė, o ir jo atnešta nauda nepamatuojama... Vienintelė teisi ir nešališka šiame filme - Hipatija, ją ir reikėjo paskelbt šventąja...

    AtsakytiPanaikinti
  3. Norėčiau paklaust apie kokius karus musulmonų šalyse autorius čia užsimena? ar tik ne apie tuos, kur vakarai bando taiką įvedinėt? panašiai kaip tarybų sąjunga Lietuvą vadavo?

    Pažiūrėjai filmą ir nieko nesupratai. Krikščionybė yra pati kruviniausia iš visų religijų. Pasikartok istorijos kursą.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Mielas Manipuliariau,

    Neteisinga vertinti nuomonę, kaip "nesupratai", nes nuomonė yra subjektyvi, interpretuota. O ypač jei nuomonė, nesutapo su tavąja, tai nėra "nesupratai". Taip, krikščionybė atėjo su krauju ir ilgai su juo ėjo. Toks įspūdis, kad iš tavo posto, man pažiūrėjus filmą, turėjau spjauti ir viskuo piktintis. Piktintis istoriniais įvikiais, krikščionybe, visi visada suspės pasmerkti, o pažvelgti kitaip...?

    Musulmonų religinės nesantaikos - sunitai ir šiitai. Turėjau galvoje, kad vienoje šalyje vyrauja tos pačios religijos, skirtingų atšakų karas (šių laikų sugretinimas su filmo vaizduojamu laikotarpiu). Taigi, siūlyčiau pačiam pasidomėti, o ne kitus varu varyti kartoti istorijos kurso.

    Kaip visada lengviausia yra kitą apkaltinti, užuot pateisinus. Tiesiog viena iš filmo minčių, kuri ką tik pasikartojo komentarų skyrelyje.

    Gerbkime vieni kitų nuomones ne kaip tiesą, o kaip nuomonę.

    Amen.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Prajuokino, kad viena komentatore ateiste Hipatija siule sventaja paskelbti :D Ir kad ta pati komentatore religijoje iesko naudos! :D

    AtsakytiPanaikinti
  6. Geras ,tikrai geras filmas. Žinoma ,kiekviename filme matome autoriaus interpretaciją į vaizduojamus įvykius. Autoriaus vietoje būčiau daugiau dėmesio skyrusi Aleksandrijos Bibliotekai ir jos turtams.Pažiūrėjus filmą ,tiems kas nesidomi ,ar nestudijuoja istorijos tikrai lieka neaišku kokio unikalumo tai buvo vieta. Ir naikino šią mokslo ir meno šventovę tiek Cezaris ,tiek krikščionys ,tiek arabai.
    Daugiau tokių filmų!

    AtsakytiPanaikinti
  7. pasiskaičius komentarus supratau vieną labai siaubingą dalyką - religinis fanatizmas gyvas iki šiol ir šiuolaikiniai religiniai fanatikai savo pykčiu mažai skiriasi nuo tų, kurie atvaizduoti filme viduramžių priešaušryje. Siaubas

    AtsakytiPanaikinti