Sveiki, skaitytojai ir
teatro žmonės,
Tikriausiai paskutinis
matytas Klaipėdos pilies teatro spektaklis iš jubiliejinio 40-mečiui skirto
retrospekcijos ir šįkart – 2020 metais įvykusios premjeros, režisieriaus Alvydo
Vizgirdos pastatytas dviejų dalių komiškas spektaklis „Lengva pažintis“
pagal dramaturgo Valentino Krasnogorovo pjesę.
Pastaruoju metu mačiau
netgi kelis panašaus „sukirpimo“ komedijas, kurios labai panašiu aktorių
duetiniu rakursu scenoje išgyvena vyro ir moters aistrą, nusivylimą ir
atradimus. Istorija pasakoja apie bare po konferencijos užsilikusį vyrą, prie
kurio prisigretino keistai flirtuojanti moteris, pastarąją iš pradžių vyras
palaiko prostitute. Pirmoji veiksmo dalis skirta jųdviejų pirmajam pokalbiui, o
antrajame veiksme jų bendravimas nusikelia į viešbučio privatų kambarį su
šampanu ir žvakėmis.
Pagrindinius „Lengvos
pažinties“ vaidmenis sukūrė aktorė Lina Rastokaitė ir Aurimas Pintulis. Daugiau
aktorių šiame spektaklyje ir neišvysime. Duetas komiškai flirtuoja, įterpdamas
ribinių pokalbių, kada moteris arba vyras gali tiesiog įsižeisti arba
priešingai – kai kada jų pokalbis pavirsta į filosofinę diskusiją tik dar
labiau „įsiūbuodamas“ spalvingą lengvos pažinties iliuziją. Toli gražu, kad šis
pokalbis nėra vien lengvas flirtas, nes jame iš esmės dramaturgas sudėjo,
sakyčiau, kone mechaniškai veikiančius XX amžiaus vyro ir moters bendravimo formos
stereotipus. Moteris atsisako būti kukli, todėl ji pirma drąsiai vilioja vyrą,
o vyras pamažu pasiduoda jos gundymams, tačiau ne kartą dėl socialinių
standartų ir tariamų dorovinių elgsenos normų spėja susipykti. Vyras mano, kad
ji prostitutė, todėl elgiasi iš esmės taip, tarsi jis ją būtų pasirinkęs, o ji tariamai
jį nesuviliojusi, o tiesiog priėmusi jo pasiūlymą praleisti naktį už pinigus...
Žodžiu, pjesė laikosi „ant
dorovės principo“, kurį vyras taip nori išlaikyti kaip iliuziją, tačiau tuo
pačiu veikia ir instinktyviai. Galiausiai jų flirtas ir pokalbiai primena
lošimą kortomis ar šachmatais, t. y. kas kurį labiau suries į ožio ragą ir
privers sulaužyti principus. Aišku, dialogai dinamiškai šmaikštūs, linksmi ir
iš to, kaip reagavo salėje sėdintys žmonės (o salė buvo pilnutėlė!), man regis,
komiškai aktoriai pritraukė žiūrovus prie savo aistringai perteikto bendravimo tango.
Žinoma, komizme atsiskleidžia ir tragiškoji veikėjų pusė: vyras prabyla apie
savo nebrandą, turėtas dvi nelaimingas santuokas, mintis grindžia buitiškais ir
stereotipiškai erotiškai organizuotomis frazėmis, o moteris tarsi bando įrodyti
savo iniciatyva ir provokacija lygiateisiškumą ir netgi didesnes protines
galimybes, kurias vyras bando nuvertinti.
Spektaklio medžiaga
nesudėtinga, sakyčiau, situacijos pagrįstos amžina ideologine lyčių priešprieša
dėl socialinių lyčių stereotipizacijos, kurią vieną akimirką veikėjai paneigia,
o kitą vėl įprasmina ją žaisdami ir iš to, regis, ir kyla aistra, vienas kito
priešybių papildymas ir, žinoma, iš to veriasi viso spektaklio komizmas.
Spektaklis intarpais dainuojamas, o pagrindinius kūrinius atlieka Lina Rastokaitė
savo džiazistine dainavimo maniera ir ji, sakyčiau, spektaklyje labai
tinka, pvz., kaip gerai suskambėjo „It's A Man's Man's Man's World“, kad net
pagalvojau, kad eičiau į Rastokaitės atskirą kokių nors panašių dainų popuri
koncertą, kokius daro Rūta Ščiogolevaitė. Šiaip spektaklis visumoje nėra kažin
koks labai ypatingas, tai linksmai perteikta klasiška poros aistringa istorija,
kokių jau esu teatre per pastaruosius metus matęs ne vieną, kuris neapeliuoja į
grandiozinius pasirodymus, tačiau, sakyčiau, verta nueiti, jeigu norite
paprasto flirto, komiškų situacijų, neįmantrios ir lengvai atpažįstamos
istorijos, kuri neturi kažkokių apsunkintų ar sudėtingų temų, tad leidžia
žanriškai atpažįstamomis formomis lengvai mėgautis gyvu geru aktorių pasirodymu
ir muzika.
Prieš spektaklį žiūrovus
pasitiko aktorių parengta inscenizacija. Šįkart tai romėniškas antikinis
inkliuzas.
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą