Sveiki, skaitytojai,
Šiemet man kaip niekad nesiseka su Kino pavasario
atrinktais pagrindiniais filmais, man daugelis iš jų antraeiliai, lengvai
pasimirštantys, gal dėl to daug tikėjausi iš kino kritikų labai gerai įvertinto
amerikiečių režisieriaus Aaron Schimberg filmo „Kitoks žmogus“ (angl. A
Different Man) (2024).
Istorija pasakoja apie Edvardą, kuris turi itin didelę
veido deformaciją, todėl nuolat kenčia nepažįstamųjų užgaules ir baugias
reakcijas. Vieną dieną į daugiabučio namo gretimą butą įsikrausto jauna
mergina, kuri itin draugiškai elgiasi su juo. Suvokdamas, kad negalėtų turėti
ilgalaikių santykių dėl to, kad yra toks, koks jis yra, jis nusprendžia pabandyti
naująsias gydimo galimybes ir kaip nors panaikinti deformacijas. Galiausiai po
injekcijų jam ima luptis veido oda ir jis kaip koks Bjaurusis ančiukas iš
tikrųjų tampa visai simpatišku vyruku... Filmas veikia paradoksaliai, nes tapęs
normaliu kaip ir visi, jis staiga nebetenka aplinkinių susidomėjimo, jo kaip
aktoriaus karjera pas buvusią draugę dramaturgę irgi pakimba ant plauko, kai
pagrindinį vaidmenį nugvelbia analogiškai kitas deformuotas vyrukas, kuriam jis
jaučia tiek profesinę, tiek moterų dėmesio pavydą.
Filmas nekomercinės tekstūros ir kiek priminė kelių
filmų miksus, t. y. „Substancijos“ ir Peter
Bogdanovich 1985 metų dramą „Kaukė“, kurioje nusifilmavo dainininkė Cher. Esama
ir David Lyncho „Drambliažmogio“ sugestijos. Apskritai sakant, filmo pasakojimo
tonas primena mistinius 9 dešimtmečio filmus, toks neskubus ir mąslus
susitelkimas į pasakojimo fantastinę psichologinę dramą išties primena D.
Lyncho tam tikras kino artikuliacijas, dvelkia lengvas humoras, kokį galėjome
matyti ir „Tvin Pykso miestelyje“. Nepaisant viso filmo tono, kitoniškos režisūros,
man filmas nepatiko. Neįtikino nė istorija, nepatiko ir kiek primityvoka
didaktinė alegorija: tik netekęs savo išskirtinumo, kurį žmogus jautė kaip
naštą, jis iš esmės netenka ir savo unikalumo. Atvirkštinė „Substancijos“
prasminė potekstė, kuri jau seniai įvairiom formom išbandyta.
Sebastianas Stanas filme „A Different Man“ atlieka
sudėtingą Edvardo vaidmenį, kuris po veido operacijos susiduria su tapatybės
krize ir pripažinimo troškimu. Šis vaidmuo aktoriui tapo dideliu iššūkiu,
reikalaujančiu fizinių transformacijų ir gilaus psichologinio įsigilinimo.
Filme nagrinėjamos aktualios temos apie išvaizdos kultą ir socialinę atskirtį,
o tai suteikia aktoriui galimybę atkreipti dėmesį į šiuolaikinės visuomenės
problemas. Šis vaidmuo Sebastianui Stanui reiškia ne tik profesinį augimą, bet
ir galimybę prisidėti prie svarbių socialinių temų nagrinėjimo. Filme netikėtai
pasirodo ir norvegų aktorė Renate Reinsve, kuri atliko puikų vaidmenį šių metų
Kino pavasaryje rodomame filme „Armandas“.
Žinau, kad daugeliui visgi filmas patiko ir net kai
kuriuos labai rimtai įtraukė, tačiau galbūt būtent lėlių teatro principu
komponuojamos scenos, pvz., per reabilitaciją Edvardas paduria savo kur kas
fiziškai pranašesnį kineziterapeutą, atrodo, kaip koks „Žvaigždžių karų“
nesąmoningas epizodas. Visgi, kaip sakiau, filmas yra alegoriškas ir viskas
labai sąlygiška, tad logikos su tikrove nereiktų ieškoti, reiktų vertinti
režisieriaus sukurtas veikėjų psichologines kaukes kaip idėjas ir kaip jos
koreliuoja aiškiai suformuotomis didaktinėmis tezėmis. Man sunkokai sekėsi
mėgautis šiuo filmu, tačiau suprantu jo įvertinimus.
Mano įvertinimas: 6/10
Kritikų vidurkis: 78/100
IMDb: 6.9
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą