Sveiki visi,
Šiandien noriu pristatyti kino filmą, kuris Lietuvoje spalio
mėnesį buvo labai išreklamuotas. Tai ispanų režisieriaus Pedro Almodovaro
naujausias darbas „Oda, kurioje gyvenu“ (La piel que habit / The skin i live
in) (2010 m.). Taigi šįkart Almodovaro grįžta su garsaus ir šokiruojančio
romano ekranizacija ir šįkart jo mūzą Penelope Cruz keičia Antono Banderas bei
Elena Anaya, pastarąją turėtume žinoti iš Julio Medem filmo „Kambarys Romoje“.
Žinot, Almodovaro filmai visada kažkuo kitokie, nors
kartu ir labai panašūs. Šiek tiek teko nusivilti „Šaltais apkabinimais“, nes
panešėjo į perspaustą melodramą, tačiau šįkart pats siužetas, kuris man kažkuo
šiek tiek primena „Pasikalbėk su ja“ išgelbėjo visą filmą. Pirmąsias 40 minučių
nelabai supratau, kas iš tikrųjų vyksta, kažkoks mokslininkas daro
eksperimentus su ląstelėmis, pasakojama jo žmonos ir dukters istorija, o dar
kažkokia keista moteris, uždaryta jo namuose, su juo koketuoja. Sakau, kas per
nesąmonė, tačiau tai tik pradžios istorijos užuominos, kuri pasirodo iš tikro
neįtikėtina.
Aišku, gyvenime nieko panašaus nebūna. Sudėtinga ir
paties personažo mąstysena ir poelgių motyvaciją. Ar jis tik norėjo pasišaipyti
iš savo dukters „skriaudėjo“, ar iš tikrųjų buvo tik šalto proto genijus,
sugriovęs jam visą gyvenimą? Filmo siužetas iš tikro intriguoja ir jis gali
tapti tikru diskusijų objektu – pradedant žmogiškumo klausimu ir baigiant teisingumo
vykdymu. Žmogiškasis žiaurumas pagrindiniam personažui padovanoja galimybę
patikėti meilės galia, bet taip ir neaišku dėl ko – dėl to, kad Vera panaši į
jo buvusią žmoną Galą? O gal už tai slypi kita jėga? Ar įmanoma
pertransformuoti žmogaus pojūčius ir energetiką? Ar galėjo Vera sugundyti vyrą?
Milijonai klausimų kamuoja po filmo peržiūros, bet vienareikšmiško atsakymo
niekas nepateikia. Tikriausiai patys nuostabiausi filmai ir yra, kuriuose lieka
klaustukų arba daugtaškių...
Aktoriai puikūs, labai Amodovariški, kai kurios siužetinės
peripetijos ir stilistika, kaip antai pasakojimo tėkmė, žmogžudysčių scenos yra
tiesiog keistai trapios, prasilenkiančios su realybe, bet nepanašūs nė į vieno
kito režisieriaus braižą.
Tai pakankamai intelektualus, šaltai karštas filmas apie
kerštą, keistą meilę, bandymą užpildyti vienatvę, skausmą ir netektį
šaltakraujiškumu. Manau, kad šis Almodovaro filmas labiau vykęs, nei „Šalti
apkabinimai“ ir daugeliui kino gurmanų turėtų padaryti neblogą įspūdį.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą