Sveiki, kinomanai,
Šiandien noriu tiesiog pasidalyti įspūdžiais apie ispanų kino juostą „Snieguolė“
(Blancanieves) (2012 m.), kuri buvo pasirodžiusi ir „Kino pavasario“ festivalyje.
Na, Pablo Berger, regis, pasekė filmo „Artisto“ pėdomis ir toliau stengėsi
atgaivinti nebylaus kino žavesį. Nors, tiesą sakant, „Artistu“ niekad
nesižavėjau dėl lėkštoko scenarijaus, tačiau „Snieguolė“ mane nustebino kur kas
labiau nei Oskaro savininkas.
Nors iš techninių dalykų „Snieguolėje“ nieko naujo lyg ir nematome – visos tos
pačios priemonės kaip ir „Artiste“, tačiau netikėtas pasakos formulės elementas
iškrenta iš konteksto ir tampa labai žavus. Nepaprastai gerai išvystyta pasakos
formuluotė mus nukelia į 1920 – ųjų Sevilija ir pademonstruoja teodoro šeimos
tragediją Snieguolės pasakos rėmuose. Neįtikėtinai išraiškingi aktoriai,
sakyčiau, režisierius ypatingai gerai parinko tiek baisiąją pamotę, tiek
jaunėlę ir jau suaugusią Karmen, o akys ir žvilgsniai tiesiog užburia ispanišku
temperamentu. Negano to, kad filmas kaip pasaka, tačiau į jį sudėta daug
nacionalinių – tautinių dalykų, kad net sakytum, jog režisierius reklamuoja
savo šalį. Nors šalies reklama nekvepia, bet bent galima pajausti tikrąją
tradicinę Ispaniją, Seviliją, Andalūziją.
Garso takelis priminė miuziklą „Karmen“ ir pulsavo Ispanija, kaip ir rūbai,
dekoracijos, aktoriai. Ispanijos mylėtojams šis filmas bus kaip vienas didelis
ir nesibaigiantis orgazmas, o mane jis pakerėjo kruopščiais techniniais
dalykais, retrospektyvinėmis spalvomis ir įmantriai, bet kartu įdomiu istorijų
ir žanrų kryžminimu. Filmas tikrai vykęs, kuris patiks daugeliui kino gurmanų
ir nebyliojo kino gerbėjams, ypatingai „Artisto“ fanams.
Mano įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 81/100
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą