2013 m. balandžio 24 d., trečiadienis

Filmas: "Pabudimas" / "The Awakening"


Sveiki visi,
Vakar putojausi, kad amerikietiško siaubo kino fronte visiškas krachas, tai šiandien noriu šiek tiek paraudonuoti, nes iki mano akių atėjo siaubo filmas „Pabudimas“, kai kur gali būti verčiamas „Prabudimas“ (The Awakening) (2011 m.). Na, filmas iškart man pradėjo patikti, kadangi nunešė mane į XX amžiaus pirmą pusę, į tarpukarį. Iš esmės filmas man priminė siaubo kino šedevrą „Kiti“, nors ir atmosfera gal nebuvo tokia tiršta kaip šio šedevro, tačiau idėjine prasme ir vizualizacija esu labai patenkintas. Pirmą kartą gyvenime dingtelėjo į galvą, kad mes, lietuviai, savo kino istorijoje neturime nė vieno siaubo filmo! Bet tai ne bėda, užtenka ir importuotų kurinių.
Filmas „Pabudimas“ yra neabejotinai suręstas pagal klasikinius siaubo filmo principus, tačiau išlaikęs savotišką ir išskirtinį savo atmosferą – tiek istorinis kontekstas, tiek scenarijumi. Būtent scenarijus ir yra vienas iš geriausių šio filmo arkliukų, nes jis įtikina iš pat pradžių. Ir nors filmas turėtų priminti „Moteris juodais drabužiais“, tačiau, mano akimis, su tuo niekalu nėra nė ko lyginti, juolab, kad aplinkiniai žmonės ir jų žvilgsniai netampa tik hiperbolizuota dekoracija, veikiau tai apgaulingas manevras. Smagu, kad filmas netapo eiliniu ir dar vienu nuspėjamu „siaubeku“, kurį pažiūri 15-20 minučių ir žinai visų herojų lemtį. Dėka stipraus scenarijaus, siužeto vingiai tampa patrauklūs, bauginančiai įtraukiantys ir nenuspėjami, o kulminacija ir finalas išties smogia legendinio siaubo filmo „Kiti“ kuoka per galvą, kad lieki maloniai nustebintas, ko galbūt pradžioje filmo nelabai ir tikėjaisi.
Mano galva, filmas išties savo kategorijoje yra vienas geresnių ir įdomesnių iš paskutiniųjų komercinių siaubo filmų, kuris turi psichologinių atspalvių, apgaulumo, įtaigumo ir, žinoma, žavius aktorius. Filmas lengvai įtraukiantis ir sunkiai paleidžiantis – to visada trokštu iš siaubo filmo. Kadangi žiūrėjau prieš miegą, pradžioje buvau apsnūdęs, bet filmas tiesiog prikėlė antram gyvenimui ir net pamiršau pažiūrėti į laikrodį, o tai sugeba tiek nedaug siaubo kino juostų padaryti su manimi.
Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 53/100
IMDb: 6.5


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą