Sveiki,
Vienas
iš laukiamiausių Scanoramos filmų buvo rusų jaunojo kino režisieriaus Kantemir
Balagov (g. 1991) kino juosta „Ilgšė“ (rus. Дылда)
(2019). Istorija pasakoja apie pirmuosius metus po Antrojo pasaulinio karo ir paliktus
suluošintus žmones po Leningrado apgulties. Istorijos centre – dvi skirtingos
moterys. Iš fronto grįžusi Maša sužino, kad jos draugė Iljai nepavyko išsaugoti
gyvo sūnaus. Ilgai kare buvusi prostitute už maisto davinį Maša stengiasi
susikurti gyvenimo prasmę ir trokšta, kad draugė jai pagimdytų vaiką ir šitaip
grąžintų skolą, kadangi pati po daugybės prievartavimų, abortų jau gimdyti
nebegali...
Iš
tikrųjų šią šokiruojančią moterų karo patirtį režisierius papasakoja labai
stilingai ir estetiškai, kurdamas moterų sujauktus likimus iš detalių, „permesdamas“
jų jausmus stambiu kadru. Debiutantės pagrindinės aktorės išties atrodė kaip
kino veteranės, tad galima tik įsivaizduoti, kiek joms pačioms teko dirbti, kad
išeitų gerai nugludinti kadrai. Filmas estetiškas, pripildytas jaukios
gintarinės šviesos, tarsi visada skurdo apimtuose namuose rusentų namų židinys,
tačiau kartu žiūrovas yra priverstas suprasti, kaip sunkiai tie veikėjai gyvena
pirmaisiais pokario metais, neturėdami jokios psichologinės pagalbos ir
šeiminės atramos...
Gerai
„sukaltos“ detalės, filmo atmosfera ir scenarijus leido režisieriui įsijausti
ir sukurti išties bauginamą moterų paveikslą, savotišką LGBT tema niuansuotą
filmą, kuriame emocijų ir savęs prievartavimo istorijos nesibaigė su karo
laimėjimu, jos tęsiasi kasdieniame gyvenime. Filmas išties paveikus, stiprus,
bet ar tai mano mėgstamiausias festivalio filmas? Tikrai ne. Pritrūko man
aštrumo ir dinamikos, režisierius susifokusavo labiau į estetinius, kiek
dirbtinai užtęstus, negyvus kadrus, todėl galima pasigesti paprasčiausio
natūralumo istorijoje. Tie žvilgsniai, pernelyg ilgos teatralizuotos pauzės
veikiau bandoma išgauti įtaigumą, tačiau įtaigumas, mano supratimu, kine
kuriamas kiek kitaip. Jeigu reiktų perkurti filmą, siūlyčiau režisieriui
atsisakyti kiek įmanoma negyvojo teatro elementų, kuris šiame filme tiko nebent
vienoje tikrai geroje scenoje, kai Maša atvyksta į turtuolio Pašos tėvų namus
ir ji pirmąkart prabyla apie skaudžias karo patirtis. Tada iš tikrųjų
suvokiame, ką Maša slepia viduje, visose tose kitose scenose šitie teatralizuoti
pauzavimai kiek trikdė ir pasakojimo dinamikai, ir kliuvo įtaigumui.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų
vidurkis: 81/100
IMDb:7.2
Jūsų
Maištinga Siela
Verta panatyti, tik kartais kliūdavo dirbtinės scenos kaip teatre, bet ir filme gali būti toks "stailas", jis neerzino, 8.
AtsakytiPanaikintiMaištinga siela kodėl nematei AHS 9 sezono !!!!
AtsakytiPanaikinti