Sveiki,
Prancūzų aktorius Benoît
Delhomme savo karjeroje sukūrė ne vieną įsimintiną vaidmenį, tačiau tik visai
neseniai debiutavo kaip režisierius su filmu „Motinos instinktas“ (angl.
Mothers' Instinct) (2024), pasikviesdamas dvi „Oskaro“ žvaigždes – Anne Hathaway
ir Jessica Chastain, todėl filmas – nori to ar ne? – tapo pastebėtas plačiosios
publikos.
Apie žiaurų ir
nenuspėjamą motinos instinktą Holivudas ir apskritai nepriklausomas kinas
dažnai mėgsta kurti visokias istorijas, dažniausiai tai kliše tampantis
leitmotyvas, kuris verčia nusižengti moralei ir dorovei. Ko motina nepadarytų
dėl savo vaikų gerovės? Panašiai kalbama ir šiame trileryje apie dvi kaimynes
ir geriausias drauges Alisą ir Seliną. Abi turi vieno amžiaus mažamečius sūnus,
kurie lanko pradinę, viena nuo kitos nieko neslepia ir netgi gali bet kada
įeiti į namus, nes raktus taip pat patikėjusios viena kitai. Nesunku suvokti,
jog trileryje tai bus lemtinga klaida, nes artima draugystė gali peraugti į
žiaurų ir nuožmų kerštą. O ko trileryje galima daugiau tikėtis? Viskas pagal
receptą, tad daug iš filmo nereikia ko tikėtis.
Tiesą sakant, filmas
vaizduoja XX amžiaus šeštą dešimtmetį, kada moterys buvo nepaprastai madingos. Pagrindinės
veikėjos rengiasi kaip nužengusios nuo Milano podiumo – pavydėtina, ką? Taigi filmas
dekoratyvus tarsi lėlių namelis. Netrukus paaiškėja, kad ir pačios filmo scenos
nepaprastai teatralizuotos, nenatūralios, prisodrintos nejaukių, bet visgi teatrui
būdingų pauzių. Filmas turi pretenziją į dekoratyvinį kiną, tad ir kalba bei
kompozicija atrodo retsykiais taip nenatūraliai perspausta, kad kelia net erzelį.
Pavyzdžiui, vienas vaikas miršta nukritęs nuo balkono, o istorija projektuojama
taip, kad nuo to balkono tuoj nukris ir kitas – tarsi statistiškai žaibas
trenktų kelis kartus tuo pat metu į tą pačią vietą.
Bandoma žaisti
pagrindinių veikėjų pažeista psichologija, kuri atrodo vienkryptė, neįtikinanti
ir perdėtai nugludinta. Veikėjos visos veikiamos tik dėl baimės netekti vaiko,
tačiau kitų sudedamųjų, regis, nelabai belikę. Pavyzdžiui, visiškai nykus ir
storžieviškai pateiktas antraeilių vyrų veikimas, tarsi jie tebūtų pirmykščiai
medžiotojai, kurie tik dirba ir parveža į namus atlyginimą, kad galėtų
išlaikyti didžiulį namą ir žmonų automobilius... Filmas išėjo teatralizuotai
tamsus, čia daug kas pastatyta pagal klasikinius parametrus, todėl daugelis
dalykų nuspėjami, įskaitant ir filmo finalą, kuris netgi šiek tiek nuvilia.
Filmas įdomus nebent dėl pagrindinių veikėjų amplua, o tas, kas mėgsta dramines
aktores stambiu planu, kurios geba apsiašaroti iš vidinės pajautos, tas galės
pasimėgauti Hathaway ir Chastain vaidmenis.
Mano įvertinimas: 5.5/10
Kritikų vidurkis: 46/100
IMDb: 6.3
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą