Madonnos „Confessions on a Dance Floor“ era, apėmusi maždaug 2005–2006 metus, žymi ryškų sugrįžimą prie jos šokių muzikos šaknų, po introspektyvesnių ir eksperimentinių albumų kaip „Ray of Light“ ir „Music“, bei politiškai angažuoto „American Life“. Ši era buvo švęsto disko muzikos, elektronikos ir Madonnos, kaip šokių muzikos karalienės, pozicijos patvirtinimas. Albumas buvo tarsi nepaliaujamas šokių vakarėlis, skirtas atgaivinti klausytojų dvasią ir suteikti pabėgimą nuo kasdienybės.
„Confessions on a Dance Floor“ albumas, išleistas 2005
m., buvo sumanytas kaip nepaliaujama šokių muzikos kelionė. Dainos sklandžiai
pereina viena į kitą, sukuriančios didžėjaus rinkinio įspūdį, be pauzių tarp
kūrinių. Ši struktūra primena disko eros didžėjų kultūrą ir klubų atmosferą.
Muzikine prasme albumas buvo ryškus disko, eurodisko, house ir nu-disco
mišinys. Madonna bendradarbiavo su britų prodiuseriu Stuartu Price'u, kuris
įnešė energingumo ir gyvumo, sumaniai derindamas modernią elektroninę produkciją
su klasikiniais disko ir 70-ųjų bei 80-ųjų šokių muzikos elementais. Albume
skambėjo ABBA, Giorgio Moroder ir Donna Summer įtakos atgarsiai, tačiau jie
buvo apvilkti šiuolaikiniu skambesiu. Madonnos vokalas buvo energingas ir
jausmingas, puikiai atitinkantis pulsuojančius ritmus. Albumo temos sukosi apie
šokio, išsilaisvinimo, meilės paieškų ir džiaugsmo idėjas. Net ir dainos,
kurios lietė sunkesnes temas, kaip antai „Sorry“ (apie atsiprašymą ir
atsisveikinimą), išlaikė optimistišką, šokių grindinio nuotaiką. Visa
koncepcija buvo susikaupimas į šokio gydomąją galią ir jo gebėjimą sujungti
žmones.
„Confessions on a Dance Floor“ eros vizualinė estetika
buvo ryški, energinga ir kupina disko glamūro, kartu su moderniu posūkiu.
Madonna vėl pasirodė su platininiais blondinės plaukais, vilkėdama aptemptus,
dažnai disko įkvėptus drabužius, atspindinčius jos atsinaujinusią energiją ir
grįžimą prie šokių muzikos. Vizualiniai elementai dažnai apėmė neonines
šviesas, švytinčias grindis ir stilizuotą šokių aikštelės estetiką. Pagrindinis
albumo singlas „Hung Up“ (2005 m.) buvo momentinis pasaulinis hitas, panaudojęs
ikonišką ABBA dainos „Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)“ semplą. Jis
puikiai atspindėjo albumo esmę – disko atgimimą ir Madonnos gebėjimą sujungti
praeitį su dabartimi. Antrasis singlas, „Sorry“ (2006 m.), tapo dar vienu
dideliu hitu, ypač JK, pasižymintis greitu tempu ir aiškiai juntama 80-ųjų
disko įtaka. „Get Together“ (2006 m.), kupina transo ir house elementų, pabrėžė
ryšių užmezgimo ir bendruomenės svarbą šokių aikštelėje. Paskutinis singlas
„Jump“ (2006 m.) buvo energingas ir motyvuojantis kūrinys, įkvėptas 80-ųjų
popmuzikos ir Madonnos patirties didmiestyje.
„Confessions on a Dance Floor“ sulaukė išskirtinai
teigiamo kritikų įvertinimo. Jie gyrė Madonnos drąsų grįžimą prie šokių
muzikos, jos gebėjimą atgaivinti disko žanrą šiuolaikiniam klausytojui ir
Stuarto Price'o meistrišką produkciją. Albumas buvo plačiai laikomas Madonnos
„formos sugrįžimu“ ir įrodymu, kad ji tebėra nepralenkiama šokių muzikos ikona.
Kritikai ypač atkreipė dėmesį į vientisą dainų perėjimą ir bendrą albumo
energiją, kuri vertė klausytoją šokti nuo pradžios iki pabaigos. Visuomenės
priėmimas buvo toks pat entuziastingas, lėmęs milžinišką komercinę sėkmę.
Albumas debiutavo pirmoje vietoje 40-yje šalių visame pasaulyje, įskaitant JAV
ir JK, ir tapo vienu geriausiai parduodamų 2005 ir 2006 metų albumų. „Hung Up“
tapo vienu sėkmingiausių Madonnos singlų, patekęs į pirmąją vietą daugiau nei
45-iose šalyse. Albumas pelnė „Grammy“ apdovanojimą už geriausią elektronikos /
šokių muzikos albumą.
Ši era, nors ir buvo komerciškai labai sėkminga ir
kritikų giriama, taip pat sulaukė tam tikrų kontroversijų, ypač dėl „Live
Nation“ sutarties. 2007 m. Madonna pasirašė beprecedentę 120 milijonų dolerių
vertės sutartį su „Live Nation“, apimančią visas jos muzikinės veiklos sritis.
Šis žingsnis buvo reikšmingas pokytis muzikos industrijoje, atspindintis
mažėjančią tradicinių įrašų kompanijų įtaką ir augančią tiesioginio
bendradarbiavimo su atlikėjais svarbą. Nors tai nebuvo tiesiogiai susiję su
„Confessions on a Dance Floor“ muzika ar įvaizdžiu, tai buvo svarbus šios eros
kontekstas, demonstruojantis Madonnos novatoriškumą ne tik mene, bet ir versle.
Pati Madonna pasisakydavo apie tai, kad šiuo albumu norėjo grįžti prie šaknų,
prie tos muzikos, kuri ją įkvėpė ir leido atrasti save. Ji pabrėžė šokio kaip
išsilaisvinimo ir džiaugsmo formos svarbą, teigdama, kad šis albumas buvo
skirtas tiesiog versti žmones šokti ir pamiršti savo rūpesčius. „Confessions on
a Dance Floor“ era įtvirtino Madonnos, kaip nesenstančios šokių muzikos ikonos,
statusą ir parodė jos gebėjimą nuolat prisitaikyti ir atsinaujinti, tuo pačiu
likdama ištikima savo meninei vizijai.
Maištinga Siela
%20all%20singles%20vinyls%20Hung%20Up,%20Sorry,%20Get%20Together,%20Jump%20dainos%20muzika%20dainininke%20madona%20madonna%20singles%20vinyls%20viniles%20vinilos.jpg)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą