2025 m. birželio 23 d., pirmadienis

Madonna's Erotica era (1992-1993) singles vinyls: Erotica, Deeper and Deeper, Bad Girl

 

Madonnos „Erotica“ era, apėmusi 1992–1993 metus, neabejotinai buvo pats kontroversiškiausias jos karjeros laikotarpis. Ši era, kurios centre buvo seksualumo, fantazijos ir geismo temos, išryškėjo per albumą „Erotica“, kultinę knygą „Sex“ ir pasaulinį turą „The Girlie Show“. Madonna sąmoningai stūmė ribas, siekdama išprovokuoti diskusijas apie cenzūrą, moterų seksualumą ir visuomenės dviveidystę, tuo pačiu darydama gilų poveikį populiariajai kultūrai.

Išleistas 1992 m., albumas „Erotica“ giliai nagrinėjo sekso, meilės ir santykių temas, dažnai tyrinėdamas tamsesnes ir labiau tabu laikomas žmogiškojo geismo puses. Muzikine prasme albumas smarkiai pasuko į deep house, trip-hop ir new jack swing skambesį, įtraukdamas brandesnį, atmosferiškesnį ir dažnai niūresnį garsą, palyginti su ankstesniais jos popmuzikos orientuotais darbais. Albumo prodiusavimas, kurį daugiausia atliko pati Madonna kartu su Shepu Pettibone'u (taip pat prisidėjo André Bettsas), pasižymėjo hipnotizuojančiais ritmais, semplantais garsais ir Madonnos dažnai užkimusiu, beveik kalbamu vokalu. Dainos, tokios kaip „Bad Girl“, tyrinėjo savęs destrukcijos temas, o „Bye Bye Baby“ palietė keršto motyvus. Albume taip pat buvo atvirai seksualinių dainų, tokių kaip „Did You Do It?“ (su Marku Goodmanu ir Dave'u Murphy), kuri sukėlė didelę kontroversiją. „Erotica“ buvo sąmoningas bandymas peržengti ribas tiek muzikiškai, tiek tematiškai, įtvirtinant Madonnos, kaip bebaimės menininkės, nebijančios spręsti provokuojančių temų, įvaizdį.

 

„Erotica“ era buvo vizualiai apibrėžta atviru ir dažnai šokiruojančiu įvaizdžiu, kuris dažnai trynė ribas tarp meno, pornografijos ir performansų. Madonna priėmė dominatriksės estetiką, dažnai pasirodydama atvirais apdarais, tinklinėmis kojinėmis ir bondage įkvėptais aksesuarais.

 

„Erotica“ (1992 m.): Pagrindinis singlas, kuriame buvo panaudotas Kool & the Gang „Jungle Boogie“ semplas, iškart nustatė albumo toną. Prie dainos pridėtas vaizdo klipas, kuriame Madonna pasirodė įvairiuose S&M scenarijuose, dar labiau pakurstė kontroversiją.

 

„Deeper and Deeper“ (1992 m.): Šis kūrinys buvo nuotaikingesnė, house įkvėpta daina su ryškiu flamenko gitaros semplu. Jos žodžiai tyrinėjo savęs atradimo ir tikrųjų troškimų priėmimo temas. Vaizdo klipe pasirodė garsenybių kameo ir buvo pademonstruota Madonnos glamūrinė pusė.

 

„Bad Girl“ (1993 m.): Baladė su dūminiu, džiazo įkvėptu skambesiu, „Bad Girl“ tyrinėjo destruktyvią tam tikrų santykių prigimtį. Muzikos vaizdo klipe aktorius Christopheris Walkenas pasirodė kaip Madonnos angelas sargas.

 

„Fever“ (1993 m.): Peggy Lee klasikos koveris, Madonnos versija pavertė ją pulsuojančia šokių daina su jausminga, elektronine aura.

 

„Rain“ (1993 m.): Tai buvo ramesnė ir introspektyvesnė baladė su eteriniu skambesiu, siūlanti ramybės akimirką tarp labiau provokuojančių albumo temų. Jos gražų, kinematografišką vaizdo klipą režisavo Markas Romanekas.

 

Esminis „Erotica“ eros elementas buvo vienu metu išleista knyga „Sex“ – kavos staliuko knyga, kurioje buvo atviros Madonnos nuotraukos įvairiuose seksualiniuose scenarijuose, dažnai su kitomis įžymybėmis ir modeliais. Ši knyga, išleista tą pačią dieną kaip ir „Erotica“ albumas, sulaukė plataus visuomenės pasipiktinimo ir pasmerkimo, įtvirtindama Madonnos, kaip kontroversiškiausios savo laikmečio popmuzikos žvaigždės, reputaciją. Nepaisant neigiamos reakcijos, ji tapo komercine sėkme, pardavusi milijonus kopijų.

 

Siekiant palaikyti albumą, Madonna 1993 m. leidosi į pasaulinį turą „The Girlie Show“. Turas buvo teatrališkas reginys, jungiantis muziką, šokį ir įmantrius kostiumus su atviru seksualiniu vaizdu, stumiantis gyvo pasirodymo ribas. Jame buvo šokėjų, apsirengusių įvairiai atvirais drabužiais, imituojami lytiniai aktai ir lyčių tapatumo bei seksualinės laisvės temos. Turas dar labiau sustiprino kontroversiją, supusią Madonną, tačiau kritikų buvo plačiai giriamas už meninę vertę ir drąsią viziją.

 

„Erotica“ era sukėlė didžiulę kontroversiją ir prieštaringas nuomones. Kritikai pasidalijo: kai kurie gyrė Madonną už jos meninę drąsą, norą tyrinėti sudėtingas temas ir ribas peržengiantį požiūrį į seksualumą. Jie ją laikė feminizmo ikona, metančia iššūkį visuomenės normoms ir atsiimančia moterų seksualumą. Kiti smerkė albumą ir knygą kaip beprasmiškus, išnaudojančius ir narciziškus, kaltindami ją peržengus ribas dėl šokiravimo.

 

Visuomenės reakcija buvo panašiai nevienareikšmiška: daugelis gerbėjų jautėsi atstumti dėl atviro turinio, o kiti priėmė jos drąsą. Nepaisant kontroversijos, „Erotica“ buvo komerciškai sėkmingas, pardavęs milijonus kopijų visame pasaulyje, nors ir nepasiekęs tų astronominių aukštumų, kaip jos ankstesni albumai. Ši era įtvirtino Madonnos, kaip kultūrinės provokatorės ir menininkės, kuri nuolat metė iššūkį popmuzikos, meno ir įžymybių suvokimui, reputaciją. Ji neabejotinai paliko ilgalaikį poveikį populiariajai kultūrai ir tebėra diskusijų bei analizės objektas dėl savo meninių ketinimų ir vaidmens keičiant visuomenės normas apie seksualumą.



Maištinga Siela


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą