Sveiki,
Kino pavasario atidarymo
filmo tapo prancūzų drama „Sūnaus globa“
(pranc. Jusqu‘a la garde) (2017),
kuris daugeliui vis primindavo kokį nors jau matytą filmą, tik šįkart kiek
kitokią versiją – filmas Venecijos kino festivalyje pelnė sidabrinį liūtą. Tiesą
sakant, man irgi priminė šį bei tą – pernai rudenį Scanoramoje matytą A. Zvyagintsev
filmą „Nemeilė“, kurio pradžia labai tipiška – vaikas patiria iš tėvų
nesantaikos stresą.
Filmo struktūra kažkur
irgi matyta ir jausenos neapgauna, jog kažkur viskas lyg kine jau patirta, bet
vis tiek susikaupi ir lauki, kas čia atsitiks. Nuo teismo procedūros pereinama prie
perspektyvinio pasakojimo ritmo – iš motinos ir tėvo pozicijų. Netrunkame išsiaiškinti,
kas šeimoje kelia didžiausią agresiją ir priešingai nei filme „Nemeilė“, šioje
šeimoje vaikai turi užnugarį, rūpinimąsi ir meilę, tik kuo viskas pasibaigs,
kai vyksta toji nesantaika, o teismo sprendimu vaikas turi kęsti psichologinį smurtą,
nes taip nusprendė gerbiamoji teisėja. Nors teisėjos kaltinti irgi negalima –
velnio advokatės, gindamos abi puses taip pat atliko savo darbą, aš irgi galbūt
nebūčiau priėmęs tinkamo sprendimo išklausęs abiejų pusių, nes paprasčiausiai
neįmanoma susidaryti tarp sąvokų tikroviško vaizdo, o vaikų liudijimai staiga
tampa ne liudijimais, o tėvų įtakos perversija. Nesunku įsivaizduoti, kokias
potekstes pasako šis filmas per pirmąsias 20 minučių.
Filmas rutuliojasi gana
lėtai, kaip ir daugelis prancūzų juostų, yra itin plepus. Psichologinė vaiko
įtampa, perauganti į tuoj paauglišką maištą, todėl situacija virsta neblogu
nervu tampymu žiūrovui, tačiau netgi tada buvęs sutuoktinis, besąlygiškai ar
net maniakiškai norintis susigrąžinti šeimą, atrodo nekaltas avinėlis – lyg ir
pateisinama, lyg ir suvokiama, kad vyrui reikia tiesiog kreiptis į psichologą
ir pripažinti savo pažeidžiamumą, tačiau... Didžiausias emocinis krūvis atitenka
paskutinei nakties scenai, kai šitaip, kaip kažkas įvardijo kaip filmo trūkumą,
filmas tampa kaip laida „24 valandos“ – socialiniu probleminiu lauku ir todėl
filmas „ne gilus“. Su tokiu teiginiu absoliučiai nesutinku ir nors pakęsti pats
negaliu „24 valandų“ laidos, visgi tai yra tikroviškesnės problemos nei vėžiu
sergantys gangsteriai ar kitos tolimos socialiai temos nuo mūsų supančio
pasaulio. Gelmė šiame filme visgi yra gana plati, tik bijau, kad regėdami
kasdieninį skausmą tampame atbukę, mus sunku apstulbinti, nes viskas dabar taip
vieša, kad tampa kaip kasdienybės dekoracija, todėl tik susidaro įspūdis, kad „ne
gilu“. Žiūrint kaip matuosime...
Filmas iš esmės yra geras,
nors ir nieko čia lyg ir novatoriško nėra. Sujaudina ir sukrečia, nors tuo
pačiu ir erzina, pavyzdžiui, perdėti šalutiniai vingiai, kaip paauglės nėštumas
ir t. t. Visgi manau, kad filmui su paskutiniosiomis scenomis pavyko padaryti
tai, kas ir buvo suplanuota – užauginti emocinį
pliūpsnį, nepaliekant vietos interpretacijoms, vien tik nuogai veiksmais ir
emocijomis grįsta tikrove.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 82/100
IMDb: 7.8
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą