Sveiki,
Vienas
garsiausių šiuolaikinių Irano režisierių Asghar Farhadi ne kartą nustebino savo
pasakojimo maniera gurmaną žiūrovą, tikriausiai nieko nuostabaus, kad jo filmas
„Komivojažierius“ (angl. The Salesman) (2016) taip pat pateko į
geriausiųjų metų filmų sąrašus ir pelnė Auksinę palmės šakelę bei Oskarą kaip
geriausias užsienio šalies filmas.
Prieš
daugel metų teko matyti jo filmą „Išsiskyrimas“, kuris iš esmės paliko labai
stiprų ir įtaigų įspūdį. Panašiai ir su filmu „Komivojažierius“, kurio pasakojimo
maniera, atmosfera ir tonas labai panašus į ankstesnįjį darbą. Manau, kad kuo
daugiau žiūrėčiau šio režisieriaus darbų, tuo įspūdis po truputį sloptų, nes forma
kartotųsi, o turinys kistų pagal vis kiek kitokias aplinkybes. Jau dabar
nemažai atradau nemažai turinio sąsajų su filmu „Išsiskyrimas“.
Visgi
bent kartą užkietėjusiam kino gurmanui „Komivojažierių“ reiktų pamatyti, nes
šiame filme yra visko, ko reikia geram kinui. Puikus scenarijus, dialogai,
santykių peripetijos, probleminis laukas, vaidyba... Įdomiausia mums,
vakariečiams, žiūrint šį filmą tikriausiai yra matyti, kaip Irano žmonės gyvena
iš esmės labai panašius gyvenimus kaip ir mes. Mes tik galvojame, kad ten
atsilikęs musulmoniškas kraštas, bet iš tikrųjų Teherano žmonės netgi labiau
vakariečiai nei, tarkim, kokios centrinės Amerikos gyventojai.
Pasakojimo
centre, kaip jau įprasta šiam režisieriui, būtinai glaudi šeima, kuri turi savų
problemų. Šįkart per užpuolimą suyra šeimos pusiausvyra, vyras pedagogas
apsėstas keršto dėl žmonos užpuolimo ir jis savo kerštą savaip įgyvendina. Įdomiausia
šioje istorijoje yra išgauta pasakojimo tonacija, kada atrodo, kad viskas tuoj
įvyks pagal vakarietiško kino scenarijų – išaiškės banaliausi variantai,
pavyzdžiui, kad visgi žmoną užpuolė kaimynas arba, kad žmona turėjo meilužį, su
kuriuo susipyko... Bet visumoje filmas pateikia staigmeną, kaip be didelių siužetinių
įmantrybių, galima slysti per pasakojimą bauginančiai įtariai, tačiau pateikti
banalią tiesą kaip sensaciją ir nustebinti žiūrovą.
Įkaitų
finalinė scena išties ne holivudiškai kraugeriškai, kai viską dažniausiai išsprendžia
kulka, bet būtent veikia žmogiškasis humanistinis faktorius – ar veikėjas
pasiryžęs vardan keršto saldybės sugriauti kitai šeimai gyvenimą? Moralinė apsisprendimo
korta tampa viso filmo svorio epicentru, klausiančiu, o kaip mes patys būtume
pasielgę šioje situacijoje?
Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų
vidurkis: 85/100
IMDb:7.8
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą