Sveiki,
Viena
iš šių Kino pavasario intriguojančių juostų buvo muzikalus ir hipnotizuojantis
Bi Gan filmas „Ilga dienos kelionė į
naktį“ (angl. Long Day‘s Journey Into
Night) (2018) – ilgas film noir
stiliaus filmas, kuris, manau, daugeliui patiks, bet vėlgi ne kiekvienam, tik
tiems, kurie iš kino tikisi užburiančios pasakojimo formos.
Filmas
pasakoja apie vieno vyriškio kelionę į pasąmonę, į tam tikrą prisiminimų erdvę,
o filmo struktūra – tai architektoniškas ir struktūruotas įvykių labirintas,
kuriame galioja ne griežta logika, bet sąmonės srautas. Kai filmo viduryje
pagrindinis veikėjas atsisėda į kino teatro kėdę (kaip. D. Lyncho filme) ir ima
stebėti savo pasąmonės žaismą, kuris trunka daugiau nei valandą – vienu kadru nufilmuota
karuselinė kelionė po jau matytus personažus, bet kiek kitokiu, sąmonės „išverstus“
ir pokyčių paženklintus veikėjus. Filmas tiesiog užburia savo mistika,
detalėmis ir net poetiškais, simboliškais dialogais, kurie dengia vienas kitą
ir sukuria naujas reikšmes. Neapgauna jausmas, kad visas mūsų gyvenimas kaip „Trumano
šou“ yra vienas didelis spektaklis, kuriame atliekame ilgus ir sudėtingus
vaidmenis, įsivaizduodami, kad nevaidiname, o gyvename.
Užburiančios
metafizinės žaismės išties labai primena A. Tarkovskio filmus – tekantis vanduo,
laikrodžiai, šunys, namų erozija ir vienuma... Netgi veikėjų pokalbiai, kai šie
vaikšto po erdvę, vienas į kitą nežiūrėdami, o tyrinėdami erdvę, tarsi būtų jos
įkalinti, atrodo, kaip iš akies lupta Tarkovskio „Stalkerio“, „Veidrodžio“ ar „Nostalgijos“
veikėjai, pasiklydę savo viduje ir prisiminimuose. Kartu tokie skausmingai
teatrališki, kiek dirbtinoki, tačiau priimami be jokio pateisinimo ar
patetikos. Priešingai nei Tarkovskis, čia Bi Gan perima Lynchui būdingą
techniką ir leidžiasi į tą užkonservuotą iliuzijų pasaulį ir tyrinėja ne tik
per simbolius pasąmonę, bet ir sukuria jos hipnotizuojančią formą.
Laibai
išskirtinis filmas, labai tapybiškas, sudėtingas, vietomis atrodo, absoliučiai
genialus ir tarkovskiškai artimai
jautrus. Kitą vertus, vietomis lyg pabundi iš sapno, kuriame prisimeni
susivokiąs nors kiek mažiau intriguojančiame užtęstame kadre ir pagalvoji, kad
šio filmo kur kas stipresnė forma ir pasąmoninis judesys nei pačios istorijos
turinys. Bet kokiu atveju, filmas kino gurmanams, manau, bus tikras atradimas,
ypač tokiems, kurie itin mėgsta A. Tarkovskio ir D. Lyncho mišinį.
Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų
vidurkis: 88/100
IMDb: 7.2
Nuoroda
į „Kino pavasarį“ ČIA.
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą