2019 m. balandžio 2 d., antradienis

Filmas: "Neliesk manęs" / "Touch Me Not"


Sveiki, skaitytojai,

Vienas jau iš paskutinių Kino pavasario mano filmų – rumunų drama „Neliesk manęs“ (angl. Touch Me Not) (2018), kuri pelnė Berlyno kino festivalyje „Auksinį lokį“. Visur mirga antraštės, kad filmas sukėlė šiokį tokį ažiotažą, kadangi vieniems filmas baisiausiai neįtikęs, o kiti juo žavėjosi. Ten, kur diskusija, ten man jau savaime norisi pačiam pamatyti. Filmas, kuris arba patiks, arba išeisite anksčiau laiko... Iš salės, atrodo, niekas neišėjo.

Visgi filmas man pasirodė visumoje pakankamai neutralus. Buvo ir patikusių dalykų, ir tokių, kurie „ne mano skonio“ elementai. Visų pirma, tai filmas apie žmonių kūnus ir bandymus iš jų išsilaisvinti, kad pajustų seksualumo ryšį. Kūnas yra kaip gynybinė siena nuo pasaulio, todėl pagrindinė veikėja labai kenčia, bet kartu tai ir kalėjimas, iš kurio tuo pačiu metu norisi ištrūkti. Toks jausmas, kad režisierė susikoncentravo į šią problemą atmesdama kontekstą. Ką ta moteris veikia? Toks jausmas, kad visą savo laisvą laiką skiria seksualumui ir išsilaisvinimui, atmetant bet kokį jos kitokį identitetą, todėl filmas atrodo siauras, neišplėtotas.

Ypatingai man trūko dinamiško naratyvo, kažkokios aiškiau „suveržtos“ istorijos, kurioje išryškėtų tas sutrikimas, o dabar režisierė praskiedžia istoriją iki kūniškų gražių estetinių kadrų stambiu planu, užpildo dokumentikos žanrą simuliuojančiais pokalbiais tarp pačios režisierės ir veikėjų. Taip, kadrai iš tikrųjų geri, ypač gerai „išmaudo“ Kino pavasario davatkas, kurios net nepasižiūri anonso, į kokį filmą eina, todėl tos tai tikrai nuo penio ir krūtų ar fetišistinių klubo vaizdavimo spjaudysis – bet sveika pravalyti liaukas. Tačiau jeigu tikitės asmenybės istorijos, priežasčių ir pasekmių analizės – šito filmas nesuteiks, todėl visuminis įspūdis man pasirodė toks: kur kas efektyvesnį įspūdį daro kūniškoji ekspresijos filmo dalis, o turinys atrodo labiau „įspraustas“ kaip teorinė medžiaga, kuri vietomis dėl šio sutrikimo įdomi, tačiau vis tiek kirba mintis, kad gerai suregztame scenarijuje ši problematika atsiskleistų kur kas efektyviau ir universaliau.

Mano įvertinimas: 6.5/10
Kritikų vidurkis: 65/100
IMDb: 6.2

Nuoroda į „Kino pavasarį“ ČIA.


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą