Sveiki,
kino sklaidos skaitytojai,
Trečioji
serijos apie prakeiktą lėlę švelniu ir nekaltu vardu filmas „Anabelė 3“
(angl. Annabelle) (2019) dalis, mano supratimu, turėjo patenkinti siaubo
filmo gerbėjų lūkesčius, kadangi antroji šios serijos dalis buvo net mane patį
šiek tiek nustebinusį. Po tragiškai neįdomios pirmosios dalies antroji Anabelės
dalis buvo išties puikiai išvystyta, scenarijus apgalvotas, kad net ir nemačius
pirmosios ir antrosios dalies, manau, neblogai galima žiūrėti kaip siaubo
klasiką.
„Anabelė
3“ šiek tiek nuviliantis filmas dėl tam tikrų esminių dalykų. Visų pirma scenarijus
kiek drungnas, viskas taip klišiškai amerikietiškai šabloniška, kad nesuprasi,
ar filmas dešimto dešimtmečio ar šiuolaikinis kūrinys. Taip, aštunto
dešimtmečio laikmetį jis bando rekonstruoti detalėmis, tačiau jos išnaudojamos
tik interjeru ir rūbais, o filmavimo maniera absoliučiai užsakomasis eilinis
šokoladukas iš fabriko – be operatoriaus ir režisūrinio unikalumo. Lyginant su
antrąja dalimi, šis netgi erzina vaidybos lygmenyje. Kad ir toji aiškiaregė mergaitė,
kuri medinė ir sustabarėjusi, reginti kunigo dvasią, atrodo, absoliučiai be
talento, o tos paauglės, kurios prižiūri namus, absoliučiai erzinančių
charakterių šablonas. Žinoma, sunku atskleisti kažin kokius vaidybos sugebėjimus,
kai esi įkinkytas į prasto režisieriaus matymą, tačiau pažiūrėkime į veteranę
Vera Farmiga, kuri irgi įkinkyta, bet silpno režisieriaus rankose minimaliomis
pastangomis sugeba šį bei tą išspausti.
Jaunimas
suvaidino absoliučiai mokykliškai. Neįtikino dar ir dėl to, kad esama pilna
nelogiškų scenarijaus klaidų. Realiai kiekvienas iš mūsų pajutęs bet kokį
nežemiškos kilmės virpesius neštų kudašių iš to namo, bet ne, paauglė auklė ir
mergaitė nusprendžia būti didvyrės (staiga pamiršusios bet kokius žmogiškumo ir
natūralumo instinktus) ir leidžiasi po
tamsų namų ieškoti lėlės, kad visa tai pagaliau baigtųsi... Atsiprašau, apie ką
mes čia? Yra esminių montavimų klaidų, kada nukritusios monetos ant plytelių
staiga kitame kadre jos būna pasistūmėjusios ant kitos plytelės, nes iškirpta
iš kito dublio ir tokių cirkų daugybė. Labiausiai erzina tas didaktinis ir pritemptas
humanizmas, kada juodaplaukė nori pamatyti savo mirusį tėvą – atsiprašau, negi
negalima sukurti įdomesnio ir labiau motyvuoto, originalesnio motyvo?
Vietomis
buvo neprastų momentų, kurie gąsdino, pavyzdžiui, vykęs elementas, kada mergina
žiūri į televizorių ir mato savo ateitį, kas dėsis po kelių sekundžių. Bet kai
pabaigoje turėjo visiems būti „pilnos kelnės“, staiga neskoningai įterpiami
komedijos elementai, pavyzdžiui, į namus įsibrovęs Romeo, kuris vištidėje
slėpėsi nuo vilkolakio, o „išsipagiriojus“ nuo siaubų vėl visi drąsiai vieni
kitus apkabina, sveikina su gimtadieniu ir jokios traumos, jokio emocinio
poveikio tarsi „Vaiduoklių medžiotojų“ sezonas... Tiesiog tai tiesiog prasto
scenarijaus, prasto režisūrinio matymo filmas, kuris neturi naujos idėjos,
užpildytas klišėmis. Jeigu antrojoje dalyje dar galėjome pajusti baimę, tai
šioji dalis labiau primena „Skubi Du“ – ir laikmetis atitinka, ir komedija su
siaubu limpa, žinoma, neskoningai, turint galvoje, kad tai buvo „Anabelė“.
Aišku, pati prasčiausia dalis visgi tebėra pirmoji.
Mano
įvertinimas: 4.5/10
Kritikų
vidurkis: 53/100
IMDb:6.3
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą