Sveiki visi,
Šįkart keliauju į britiško kino zoną ir noriu pakomentuoti ir pasidalyti įspūdžiais
apie naujausią Ol Parker darbą „Dabar yra gerai“ (galima versti tiesiog „Dabar
gerai“) (Now Is Good) (2012 m.). Filmo premjera vyko rugpjūčio mėnesį Airijoje
ir tai antrasis anglų režisieriaus Ol Parker pilnametražis darbas, anksčiau jis
buvo sukūręs „Įsivaizduok mane ir save“ (2005 m.). Tai totaliai skirtingas jo
darbas beveik visame kame, nuo lesbietiškų pasakojimų perėjo prie knygos
ekranizacijos apie merginą, sergančią ketverius metus vėžiu ir, žinoma, meilės
istorija. Na, tikriausiai kiekvienas esame matęs bent vieną šia tema susijusį filmą,
o jų pasaulyje apstu kaip žvyro. Iš tikro būčiau šios juostos net neklibinęs,
tačiau norėjau pamatyti Dakotos Fanning debiutą nekomerciniame kine, nes ši „išpenėta“
Holivudo žvaigždutė nusprendė spjauti į Holivudo dėmesį ir surizikuoti mažo biudžeto
filme, pati sako, jog ši patirtis buvo jai įdomi ir į naudą.
„Dabar yra gerai“ iš esmės nieko nesiskiria nuo daugelių filmų apie merginą
sergančia vėžiu. Pilna sentimentalumo, siužetas pakankamai vidutiniškas, gal ne
toks sudėtingas ir įmantrus emociniais aspektais ir problematika kaip „Mano
sesers globėjas“, tačiau tikrai patiks tiems filmų fanams kaip „Padaužos“, „Paskutinė
daina“, „Ruduo Niujorke“, „Užrašų knygutė“, „Įsimintinas kelias“, „Namas“ ir
ištisa virtinė panašių filmų į tai, bet toli gražu neprilygsta filmui „Mano
gyvenimas be manęs“. Ilgai stebiu Dakotos Fanning karjerą ir galiu pasakyti,
kad visada vaidinti „vėžininkę“ nėra lengva – čia mažai charizmo, turi
vaikščioti papilkusi, nuobodoka, graudulinga ir panašiai, todėl šis Dakotai
vaidmuo buvo kartu ir iššūkis, tačiau negaliu pasakyti, kad mane šis filmas
itin sužavėjo, turiu galvoje, šios žvaigždutės, o dabar jau žvaigždės vaidyba,
nors didelių priekaištų irgi neturiu, sakyčiau, vidutinis darbas jos karjeroje
ir tikrai neprastas...
Na, siužetas rutuliojasi graudulingai, daug sentimentų, noro gyventi,
nesutarimai šeimoje, kraujas, ašaros, apsikabinimai, svajonės, norų sąrašai –
viskas kaip ir standartiniame filme apie meilę, užgimusią ligos įkarštyje, kuriai
lemta gyvuoti taip trumpai... Taip, patiko pasižiūrėjimui, savo asmeniniams
pagraudenimams, tačiau neslepiu, kad tikėjausi iš filmo kažko daugiau, gal iš
režisūros, gal kažkokio kitokio kalbėjimo šia tema, kaip tai bandė daryti
filmas „Padaužos“ – žaisti, o ne svajoti ir graudentis iki paskutiniosios. Ir
tas perdėtas saldumo vaizdavimas, kai žmogus miršta, paišomi perdėtai gražūs
sapnai, nors realybėje žmogus raitosi iš skausmo. Žinote, pasakysiu atvirai,
kad nebeužtenka tokiais filmais manęs sugraudinti, reikia pjauti per nervą,
įtikinti, pasiūlyti kažką naujo, tiesiog dabar visame tame „sirgulingų“ filmų
virtinėje šis filmas tiesiog nebeišsiskiria niekuo... Bet neabejoju, kad
atsiras tokių, kurie sakys: „Tai
geriausia, ką esu matę, arba – įtraukiu jį į savo top 10 geriausiųjų.“ Ir
šis filmas tikrai kai kam vertas būti pačiu geriausiu, tačiau ne man.
Mano įvertinimas: 6.5/10
Jūsų Maištinga Siela
Galiu pasakyt kad mirdamas žmogus nesiraito iš skausmo. Žmogus išties kažką mato, o gal tai tik haliucinacijos tai pasakyti galėtų mirtį išgyvenęs žmogus, bet gaila kad su juo pasikalbėti jau nebeįmanoma. Aš turiu vieną tikrą pavyzdį, mirdamas žmogus matė gyvybės šulinį kaip kažkas (gal net jis pats) ten krito. Matė mirusius artimuosius, saulės, vilties spindulėlį. Gyvatę. Bet tikrai nesiraitė iš skausmo. Tiesiog užmigo...
AtsakytiPanaikinti