Sveiki,
skaitytojai,
Šiemet Brad Falchuk ir Ryan
Murphy pristatė jau 11 „Amerikietiška siaubo istorija: Niujorkas“ (angl.
American Horror Story: NYC) sezoną, kuris skirtas Niujorke
devintame dešimtmetyje susiformavusiai LGBTQ bendruomenei. Tiesa, serialo
antologijos reitingas dėsningai važiuoja žemyn ir šio sezono žiūrimumas
rekordiškai mažas, tačiau serialas bando iš FX televizijos kapituliuoti ir į Hulu
platformą, todėl dėsninga, jog praėjus tiek laiko nuo pirmojo sezono daugelis
serijas visgi pažiūri platformose, o ne per televiziją.
Šiame sezone beveik
nebeliko serialo aktorių senbuvių. Sarah Paulson ir Evan Peters po dešimties
metų pirmąkart nepasirodo šioje antologijoje. Ir neatsitiktinai, nes aktoriai
pluša ties kitais R. Murphy serialo projektais, tačiau čia išvysite jau nuo
antologijos vidurio prisijungusių aktorių pasirodymus, o ir juos jau galima
vadinti tikrais AHS serialo veteranais: Denis O‘Hare, Billie Lourd, Leslie
Grossman ir kt. Visgi šis sezonas apie gėjų bendruomenę, todėl ir aktorių
komanda daugiau vyriška.
Istorija apima visą
devintą dešimtmetį, didžiausia jos dalis vaizduoja Niujorką šio dešimtmečio
pradžioje, o istorijos centre detektyvas-policininkas Patrikas. Jis, žinoma,
gėjus, tačiau dirba policininku, todėl negali atsiskleisti. Jis turėjo ir žmoną,
kuri tebėra jį labai įsimylėjusi, bet jau kuris laikas gyvena su savo partneriu
žurnalistu Džino. Niujorke prasideda serijinio žudiko išpuoliai prieš gėjus, tad
Džino ir Patrikas nėra abejingi šiems įvykiams, nors čia ir yra didysis paradoksas
– nusikaltimai prieš gėjus nėra tokio paties masto, kaip prieš heteroseksualius
asmenis, todėl policija gana abejingai ima tirti šiuos nusikaltimus. Tai iš
esmės lokali ir izoliuota bendruomenė, kuri gyvena savo atskiruose kvartaluose
(kaip getuose), turi savo kultūrą, naktinius klubus ir pirtis, o viešojoje
erdvėje apie LGBTQ vis dar kalbama labai abejingai ir dažniausiai tik dėl
kriminalinių nusikaltimų.
Iš pažiūros serialo
kūrėjai šįkart kuria detektyvinę siaubo istoriją apie žudiką, kuris parodomas
gana greit t. y. sezono pradžioje. Tai nesveikas aukštas vyrukas, kuris manosi
yra kūrėjas, todėl iš įvairių lavono dalių konstruoja savo įsivaizduojamą
tobulą frankenšteiną. Ši istorijos linija man asmeniškai primine Larso
von Triero filmą „Namas, kurį pastatė Džekas“. Šalia šios istorijos rutuliojamos
kelios santykių linijos, persipynusios tarpusavyje, kas, savaime aišku, parodo,
kokia glaudi buvo LGBTQ bendruomenė tuo metu. Talentingas jaunas BDSM erotinių
aktų fotografas palieka į narkotikus ir šiurkščius sekso žaidimus įklimpusį
mylimąjį ir įsimyli kuklų vaikiną. Pastarieji taip pat susidomi žmogžudystėmis
Niujorke ir savaip tarpininkauja su Džino žiniasklaida.
Nuo pat pirmosios serijos
pasirodo kaukėtas paslaptingasis raumenų kalnas, kuris žudo gėjus. Tai antrasis
žudikas, nes seriale persipynę keli žudikai, tačiau jų reikšmės yra skirtingos.
Greitai suvokiame, jog paslaptingasis raumenų kalnas turi kažin kokių
antgamtinių galių, galgi yra antžmogis ar vaiduoklis, turint galvoje, kad ankstesniuose
antologijos sezonuose gyvųjų ir mirusiųjų pasauliai dažnai vienoje erdvėje egzistuoja
kaip tikrovė. Galiausiai sezono pabaigoje ima ryškėti kaukėtojo vyro idėja –
tai AIDS virusas, perduodamas lytiniu būdu, lėtai žudantis visą bendruomenę. Jeigu
lietuvių ir kitų tautų folklore mirtis vaizduojama kaip skeletas su dalgiu,
kuri šienauja gyvybes, tai gėjų bendruomenėje mirties forma tampa
fetišistiniais rūbais aprengtas raumenų kalnas. Neatsitiktinai pasiriktas toks
įvaizdis, nes LGBTQ vyrai dažnai suvokiami kaip neatitinkantys vyriškų
standartų, todėl šitoks vyriško kūno kaip esminis skiriamasis bruožas
(perteklinis raumenų turėjimas) yra atsakas heteroseksualams.
Devintojo dešimtmečio
pradžioje prasideda AIDS epidemija, kuri anuomet vadinta „gėjų maru“. Kai kurie
neslėpdami džiaugėsi, jog būtent ši liga įsisuko į šią bendruomenę ir net buvo
sakančių, jog tai Dievo bausmė už neteisingą seksualinę pakraipą. Gausiai ir
aistringai santykiaujantys vyrukai seriale dažnai išvyksta poilsiauti į
vadinamą Ugnies salą, atskirą smėlėtą pakrantę vien tik gėjams, kur orgijos ir
linksmybės, narkotikai ir atviras seksas yra tikrovės kasdienybė. Visgi toks
meilės apsikeitimas labai greitai leidžia plisti AIDS virusui, apie kurį mažai
anuomet buvo žinoma, o vaistų anuomet nebuvo, todėl žiūrėdami į tuos laisvės ir
malonumų ištroškusius veikėjus iš tikrųjų jau žinome, jog jų venomis teka
užnuodytas kraujas, kuris vieną po kito tuos gėjus kaip museles pasiglemš
mirties. Galiausiai mirę gėjai vaizduojami su ragais, R. Murphy tokiu būdu
paženklindamas juos kaip AIDS aukas (tą matome ir ant pagrindinio AHS sezono
plakato, nes virusas ateina per mirštančius elnius, kuriuos ima tyrinėti
daktarė Barbara, seriale kaip viena pirmųjų bandanti ištirti šią klastingą ligą).
Kaip žinia, nuo AIDS mirs
ir vienas garsiausių ir populiariausių visų laikų atlikėjų, QUEEN pagrindinis
vokalistas Freddie Mercury, pirmoji super pasaulinis modelis Gia ir dar daug
žymių žmonių, tačiau, kaip seriale subtiliai parodoma, kadangi AIDS pirmiausia
pakirdo LGBTQ bendruomenę, o ne kurią nors kitą, būtent dėl to farmacininkai ir
mokslininkai nesistengė greitai ištirti užkrato ir sukurti vaistų. Kaip žinia,
AIDS nėra vien tik homoseksualų reikalas, netrukus šis užkratas paplito visur,
ypač palietė narkomanus, kurie naudojosi tais pačiais švirkštais.
Apžvelgiant sezono
stilistiką, net nekyla abejonių, jog autoriai labai gerai pažįsta dešimtmečio
kultūrines detales. Niujorkas vis dar atrodo nepaliestas bohemos miestas, kur
senoviniai metro ir dingstanti elektra yra normalus reiškinys, o žmonės vis dar
turi laiko po darbų gerti baruose ir rengti vakarėlius, kuriuose muzika vis dar
sklinda iš vinilinių plokštelių, o prisiskambinus laidiniu telefonu galima
palikti garso įrašą juostelėje. Orgijos, tamsūs miesto užkaboriai, kova už savo
laisvę ir seksualumą, dainuojanti senstanti diva, kuri bando išsaugoti savo naktinį
klubo-pirties verslą, būrėja lesbietė... Išties pavyko sukurti šiuo sezonu
atskirą pasaulį, kuris įprasmina jau istorijon nuėjusią LGBTQ bendruomenės
epochą. Tai šis sezonas, sakyčiau, serialo kūrėjams, kurie ir šiaip niekada
nesibodi sezonuose vaizduoti „gėjiškų dalykų“ šįkart užsimojo šia tema kaip
reikiant, todėl tai R. Murphy ir jo draugo itin asmeniškas sezonas, kuris
įprasmina AIDS devinto-dešimto dešimtmečių aukas.
Hiperbolizuotas šiurkštus
seksas ir fetišas šiame sezone yra homoseksualų vienas svarbiausių savitumo
bruožų. Būdami dėl orientacijos nelygiaverčiai iš esmės jie yra priversti būti
tik tuo, kuo juos laiko visuomenė t. y. ir jų tapatybės savastis ir bendravimo freak
forma, kuri yra santykių dalis, niuansuota per turėjimą daug partnerių,
trumpalaikių santykių ir vienatvė dėl negalėjimo įprasminti gyvenimo per
giminės tąsą. Kitą vertus, heteroseksualams tai taip pat nebuvo šventas laikotarpis,
nes jau ėjo pamažu seksualinės revoliucijos, hipių ir disco lengvumas į
pabaigą. BDSM, narvai, plakimas, įvairūs sekso žaislai, kuriuos vėliau perims
ir heteroseksualų svingerių ir uždarų teminių sekso vakarėlių bendruomenės tuo
metu gėjams buvo reikalinga ne tik pasitenkinimui, bet ir tam tikra prasme
pajusti hierarchiją savo bendruomenės rėmuose.
Kalbant apie serialo
naratyvą, jis man kiek chaotiškas ir nėra kažin kuo itin įspūdingas. Tikėjausi augiau
mindfuckingų, daugiau įdomesnių naratyve staigmenų, netikėtumo, sudėtingesnių
charakterių. Nors sezonas tamsus, LGBTQ kultūriškai tirštas, labiausiai
istorijos prasme nuvylė paskutinės dvi serijos, kurios perteiktos haliucinacinėmis
spalvomis, merdint ir vienas po kito mirštant to meto draugams, mylimiesiems,
priešams... Bendruomenės saulėlydis, kurių pagrindinis siaubas tampa akistata
su mirtimi: pasivaikščiojimai ligoninės koridoriais, laidotuvių ceremonijos,
kapo duobės ir, atrodo, per šias dvi serijas nieko nevyksta, ko šiaip būtų
galima tikėtis iš AHS. Nelabai įtikino ir tikrojo žudiko istorija, kuris, kaip
įprasta iracionaliems filmams ir serialams, vos ne viena ranka gali įveikti
visus jį persekiojančius žmones.
Šis sezonas nėra nei itin
įspūdingas, nei labai prastas. Manau, kūrėjams pavyko realizuoti svarbiausia – laukinį
devinto dešimtmečio Niujorką LGBTQ bendruomenei ir, aišku, didįjį šio
dešimtmečio siaubą – AIDS. Sezonas pilnas apgalvotų detalių, gėjiškos kultūros
atributų, tačiau viskas perteikta su tam tikra melancholija praėjusiam laikui
ir mirusiai epochai kartu su jo žmonėmis.
Jūsų Maištinga Siela
Ačiū už viską daktare Ellen! Kai susisiekiau su jumis, kad padėtumėte man nustoti skirtis su vyru, mano vyras nustojo pildyti skyrybų dokumentus ir dabar viskas yra daug geriau. Kaip sakei, visas skyrybų procesas buvo atšauktas, mano santuokoje problemų kėlusi bloga moteris paliko mano vyrą, o dabar kartu esame labai laimingi. Šia gyvenimo patirtimi dalinuosi su visais, kurie susiduria su panašiais iššūkiais santykiuose, santuokoje ar bet kokiais kitais klausimais. , galite susisiekti su daktare Ellen per WhatsApp +1(815)564-3618
AtsakytiPanaikintiJi puikiai moka šiuos burtus:
* meilės burtai
* santuokos burtai
* pinigų magija
* gražus burtas
* sėkmės burtai
* Sekso patrauklumo burtai
* AIDS gydymo magija
* Kazino urvas
* Pašalinti prakeikti urvai
* Apsauginis burtas
* loterijos magija
* Laimės burtai
* Vaisingumo burtai
* Telekinezės žiedas 💍
paštas: ellenstpellcaster@gmail.com
Whatsapp +1(815)564-3618