2024 m. sausio 23 d., antradienis

Filmas: "Berniukas" / "The Boy"

 Sveiki,

 

Man suprantamas ir priimtinas Naujosios Zelandijos režisieriaus Taikos Waititi savitas humoras. Jis geba rimtas temas infantiliai pašiepti, lyg koks Roberto Benignio kuriamas tėvo personažą pasakotų savo vaikui koncentracijos stovykloje apie tai, kad viskas, kas skaudu ir rimta, yra butaforija, cirkas, spektaklis. Panašiai nutinka ir kiek senesniame Waitičio filme „Berniukas“ (angl. The Boy) (2010), kuriame įgaudamas jau sau būdingų režisūros bruožų, kuria istoriją apie Naujojoje Zelandijoje gyvenantį bevardį berniuką 1984-aisiais metais. Ne, nieko bendro tai neturi su Orwello distopiniu romanu, veikiau tai žmonijoje žyminti vasara, kai visas pasaulis kraustėsi iš proto dėl Michael Jacksono muzikos. Tiesą sakant, tą daro ir pagrindinis veikėjas.

 

Žiūrint filmą, anie 1984-ieji atrodo tokie nykūs ir riboti laikai etniniame mažame maorių hibridinės kilmės miestelyje, kad belieka svajoti, jog iš tikrųjų esi tikrasis Jacksonas arba... laukti, kaip ir visi, kol tavo tėvas grįš iš kalėjimo arba atsiras nuskuręs su kokia nors keista baikerių gauja. Taip nutinka ir berniukui, kurio močiutė vieną dieną išvyksta į laidotuves ir berniukas lieka vienui vienas su mažesniais vaikais namuose. Su keista gauja atsiranda jo dingęs tėvas ir berniukas tiesiog atmesdamas bet kokią tikrovę besąlygiškai priima tėvą kaip didvyrį, nors žiūrovas mato, kad jis be tėvystės instinktų, priešingai – jis  tėra griaunantis berniuko prieraišumo svajones nesusitupėjęs niekšelis.

 

Filmas, žinoma, hiperbolizuotas komiškomis situacijomis, kurios, nors ir tiesmukos, tačiau Waititi, kuris ne tik režisuoja, bet ir suvaidina berniuko tėvą, vis tiek tą geba padaryti „toli nuo Holivudo“ būdu, kitaip, savitai. Vaikai pasėliuose auginantys žolytę, ieškomas tėvo pievoje kadaise užkastas lobis, tatuiruotės su flomasteriais, pirmasis alus ir nusivylimai, jog pasaulis nėra Jacksono daina, leidžia byloti apie trafaretiškai perteiktą berniuko sudėtingus brendimo ir tėvo kulto nusivylimo patirtis. Tiesa, režisierius mėgsta vaizduoti berniukus, kurie įkyriai siekia autoriteto, atmeta nusivylimo perspektyvą, pvz., jo filmas „Zuikis Džodžo“ (2019) arba „Laukinių žmonių medžioklė“ (2016) taip pat intensyviai nagrinėja šią esminę mažojo žmogaus problemą. Nors „Berniukas“ kol kas neprilygsta aniems filmams nei finansiškai, nei dinamiškai netikėta siužeto plėtote, tačiau Waitičiui tai svarbus filmas, pripažintas tarptautiniu mestu, leidęs kurti didįjį kiną ir vis dėlto išlikti savimi. Vienam kartui „Berniukas“, sakyčiau, yra nors ir nestebuklingas reginys, tačiau pakankamai savitas ir neblogas.

 

Mano įvertinimas: 7/10

Kritikų vidurkis: 70/100

IMDb: 7.5



 

Jūsų Maištinga Siela 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą